Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Publikacje cyfrowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Wzornictwo systemów informatycznych | ||
Przedmiot | Publikacje cyfrowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu projektowania graficznego: znajomość zasad kompozycji, oddziaływanie barw, projektowanie na siatkach modułowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Podstawowym celem zadań realizowanych w pracowni jest zapoznanie studenta z technikami realizacji komunikatu wizualnego w dobie nowych mediów. Ćwiczenia realizowane w ramach zajęć podejmują zagadnienia związane z projektowaniem zorientowanym na użytkownika (ux), projektowaniem interfejsów użytkownika, wykorzystywaniem animacji i multimedów w publikacjach crossmedialnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Publikacje multimedialne - wykład wprowadzający omawiający na przykladach spektrum możliwości jakie niesie za sobą publikacja multimedialna. | 2 |
T-L-2 | Ćwiczenia z zakresu poszukiwania ciekawych rozwiązań projektowych w obszarze tworzenia publikacji multimedialnych oraz umiejętnego wykorzystania dostępnych dziś interaktywnych formy przekazywania informacji jak np. obraz rejestrowany cyfrowo, ruchome grafiki czy animacje. | 28 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Interfejsy użytkownika - wykład wprowadzający omawiający na przykładach zasady projektowania zorientowane na użytkownika | 2 |
T-L-2 | Ćwiczenia z zakresu projektowania intuicyjnych interfejsów stron internetowych i aplikacji. | 28 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna | 30 |
60 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład wprowadzający omawiający technologię, w której będzie realizowane ćwiczenie, analizujący problem na konkretnych przykładach. Wykład podparty jest prezentacją multimedialną oraz prezentacją wydawnictw tematycznie związanych z poruszaną problematyką. |
M-2 | Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna. Studenci w ramach analizy i zapoznania się nową tematyką przygotowują krótkie prezentacje na zadany temat, które następnie prezentowane są na forum grupy i wspólnie omawiane. |
M-3 | Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Samodzielnie wykonany projekt |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C07_W01 W stopni zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT | Wz_2A_W02 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C07_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych. | Wz_2A_U02 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C07_W01 W stopni zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C07_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych. | 2,0 | |
3,0 | Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jenifer Tidwell, Design interface, Helion, 2012
- Giles Colborne, Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych, Helion, 2016
- David Dabner, Sandra Stewart, Eric Zempol, Szkoła projektowania graficznego, Arkady, 2015