Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Technologie informacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie informacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zakresu europejskich umiejętności obsługi komputera (ECDL, ICT)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
C-2Podstawowe parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego oraz umiejętność wykonania podstawowej dokumentacji projektowej w środowisku SolidWorks.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.5
T-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.5
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu i na ścianach planarnych. Szkice zdefiniowane i niedodefiniowane. Opanowanie prostych operacji bryłowych jak: wyciągnięcie dodanie/bazy, wyciągnięcie wycięcia oraz dodanie/baza przez obrót.5
T-L-4Importowanie rysunków wektorowych z innych programów graficznych. Operacje proste na zaimportowanych szkicach: grawerowanie i wytłoczenie. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania.5
T-L-5Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Wstępne wprowadzenie do operacji szyku liniowego, kołowego oraz lustra. Tworzenie rysunku 2D na arkuszach. Omówienie właściwości w rysunkach, wskazanie poprawnego wymiarowania, zapisu projektu w odpowiednim formacie. Omówienie podstaw PhotoView360 – ustawienie wizualizacji.10
30
laboratoria
T-L-1Używanie arkusza rysunku i dobór formatu arkusza w środowisku SolidWorks. Wstawianie części w arkusz. Widoki rzutowania, opcje wyświetlania, wymiarowanie rysunków na arkuszu, widoki przekroju, widoki modelu, szczegóły, informacje o wykończeniu powierzchni, tabele informacyjne.10
T-L-2Zamiana parametrów w arkuszu, a przebudowywanie modelu części. Operacja wyciągnięcie dodanie/bazy z pochyleniem oraz wprowadzenie do operacji wyciągnięcie po ścieżce.10
T-L-3Wprowadzenie do naprawy szkicu. Tworzenie szkicu za pomocą narzędzi: konwertowanie, odsunięcie oraz splajn. Tworzenie nowych płaszczyzn niezbędnych do modelowania bryły. Modelowanie części składającej się z brył wieloobiektowych. Ćwiczenia pogłębiające wiedzę dotyczącą wizualizacji w PhotoView 360.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_U02
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Wz_1A_U02C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_U03
jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Wz_1A_U03C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_U11
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_K05
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Wz_1A_K05C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_U02
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_U03
jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_U11
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_K05
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Literatura podstawowa

  1. Paweł Kęska, “SolidWorks 2013 Modelowanie części, Złożenia, Rysunki”, CadVantage, 2013
  2. Polski Komitet Normalizacyjny, Polska norma PN-B-01029:2000 - Rysunek budowlany -Zasady wymiarowania na rysunkach architektoniczno-budowlanych, 2000, PN-B-01129
  3. Dassault Systemes SOLIDWORKS Corporation, „SolidWorks podstawy”, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Paweł Kęska, "SolidWorks 2014 Modelowanie powierzchniowe, narzędzia do form, rendering i wizualizacje”, CadVantage, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.5
T-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.5
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu i na ścianach planarnych. Szkice zdefiniowane i niedodefiniowane. Opanowanie prostych operacji bryłowych jak: wyciągnięcie dodanie/bazy, wyciągnięcie wycięcia oraz dodanie/baza przez obrót.5
T-L-4Importowanie rysunków wektorowych z innych programów graficznych. Operacje proste na zaimportowanych szkicach: grawerowanie i wytłoczenie. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania.5
T-L-5Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Wstępne wprowadzenie do operacji szyku liniowego, kołowego oraz lustra. Tworzenie rysunku 2D na arkuszach. Omówienie właściwości w rysunkach, wskazanie poprawnego wymiarowania, zapisu projektu w odpowiednim formacie. Omówienie podstaw PhotoView360 – ustawienie wizualizacji.10
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Używanie arkusza rysunku i dobór formatu arkusza w środowisku SolidWorks. Wstawianie części w arkusz. Widoki rzutowania, opcje wyświetlania, wymiarowanie rysunków na arkuszu, widoki przekroju, widoki modelu, szczegóły, informacje o wykończeniu powierzchni, tabele informacyjne.10
T-L-2Zamiana parametrów w arkuszu, a przebudowywanie modelu części. Operacja wyciągnięcie dodanie/bazy z pochyleniem oraz wprowadzenie do operacji wyciągnięcie po ścieżce.10
T-L-3Wprowadzenie do naprawy szkicu. Tworzenie szkicu za pomocą narzędzi: konwertowanie, odsunięcie oraz splajn. Tworzenie nowych płaszczyzn niezbędnych do modelowania bryły. Modelowanie części składającej się z brył wieloobiektowych. Ćwiczenia pogłębiające wiedzę dotyczącą wizualizacji w PhotoView 360.10
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U02umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U02umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; posiada umiejętność efektywnego, świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej.
Treści programoweT-L-2Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029:2000. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Wprowadzenie do terminologii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji szkicu oraz intencji projektu.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie