Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Plastyka - malarstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Plastyka - malarstwo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Tokarczyk <jtokarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 45 2,51,00zaliczenie
projektyP4 45 2,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1- umiejętność rysunkowego wyrażania kształtów i relacji przestrzennych - posiadanie materiałów, narzędzi i podkładów do prac malarskich

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawienie programu i organizacji zajęć3
T-P-2Martwa natura - tonacja ciepła6
T-P-3Martwa natura - tonacja zimna6
T-P-4Martwa natura – dominanta kolorystyczna6
T-P-5Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe3
T-P-6Martwa natura – akcent6
T-P-7Martwa natura – tworzenie akcentu6
T-P-8Martwa natura – tworzenie dominanty6
T-P-9Przegląd i zaliczenie semestru III3
45
projekty
T-P-1Martwa natura – zawężenie gamy kolorystycznej4
T-P-2Martwa natura – synteza formy i koloru4
T-P-3Połowa martwej natury - dopełnienie całości8
T-P-4Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe4
T-P-5Moja martwa natura4
T-P-6Materia martwej natury8
T-P-7Rytm i kulminacja – obraz inspirowany muzyką8
T-P-8Przegląd i zaliczenie semestru IV5
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena podsumowująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena podsumowująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B3_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
C-1, C-3, C-4, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-1, T-P-9, T-P-5, T-P-8, T-P-1, T-P-6, T-P-5, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B3_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Wz_1A_U01C-1, C-3, C-4, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-1, T-P-9, T-P-5M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
Wz_1A_B3_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11C-1, C-3, C-4, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-1, T-P-9, T-P-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B3_K01
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03C-1, C-3, C-4, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-1, T-P-9, T-P-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B3_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
2,0nie zna podstaw terminologii malarskiej
3,0zna główne pojęcia i terminy malarskie
3,5umie w podstawowym zarysie skomentować zjawisko malarskie
4,0potrafi skomentować złożone zjawisko malarskie
4,5umie porównywać różne zjawiska malarskie
5,0umie określać stopień interpretacji malarskiej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B3_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
2,0nie posiada wrażliwości kolorystycznej
3,0postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
3,5pełniej postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
4,0trafnie określa tonacje oraz relacje kolorystyczne i kształtowe
4,5wykazuje inwencję własną w określaniu zjawisk kolorystycznych
5,0posiada dużą czułość na relacje kolorystyczne i kształtowe oraz umiejętność indywidualnego ich wyrażania
Wz_1A_B3_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0nie potrafi przygotować prac do wystawy zbiorowej
3,0potrafi wybrać prace do wystawy zbiorowej
3,5potrafi poprawnie wybrać prace do wystawy zbiorowej
4,0umie wybrać problemowy zestaw swoich prac malarskich
4,5potrafi stworzyć większy zbiór swoich prac malarskich
5,0potrafi zaakcentować swoją indywidualność malarską na wystawie zbiorowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B3_K01
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0nie wykazuje zdolności obserwacji natury i jej poprawnego wyrażania
3,0wykazuje zdolność skupienia w obserwacji i wyrażaniu zjawisk
3,5przejawia zdolności obserwacyjnego analizowania zjawisk malarskich
4,0wykazuje zdolność i umiejętność odkrywania zjawisk malarskich
4,5potrafi wieloaspektowo obserwować i odkrywać zjawiska malarskie w naturze
5,0wykazuje wysoką zdolność i umiejętność charakteryzowania zjawisk malarskich w naturze

Literatura podstawowa

  1. Władysław Strzemiński, "Teoria widzenia", 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie programu i organizacji zajęć3
T-P-2Martwa natura - tonacja ciepła6
T-P-3Martwa natura - tonacja zimna6
T-P-4Martwa natura – dominanta kolorystyczna6
T-P-5Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe3
T-P-6Martwa natura – akcent6
T-P-7Martwa natura – tworzenie akcentu6
T-P-8Martwa natura – tworzenie dominanty6
T-P-9Przegląd i zaliczenie semestru III3
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Martwa natura – zawężenie gamy kolorystycznej4
T-P-2Martwa natura – synteza formy i koloru4
T-P-3Połowa martwej natury - dopełnienie całości8
T-P-4Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe4
T-P-5Moja martwa natura4
T-P-6Materia martwej natury8
T-P-7Rytm i kulminacja – obraz inspirowany muzyką8
T-P-8Przegląd i zaliczenie semestru IV5
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B3_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
Treści programoweT-P-2Martwa natura - tonacja ciepła
T-P-3Martwa natura - tonacja zimna
T-P-4Martwa natura – dominanta kolorystyczna
T-P-6Martwa natura – akcent
T-P-7Martwa natura – tworzenie akcentu
T-P-8Martwa natura – tworzenie dominanty
T-P-1Przedstawienie programu i organizacji zajęć
T-P-9Przegląd i zaliczenie semestru III
T-P-5Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe
T-P-8Przegląd i zaliczenie semestru IV
T-P-1Martwa natura – zawężenie gamy kolorystycznej
T-P-6Materia martwej natury
T-P-5Moja martwa natura
T-P-3Połowa martwej natury - dopełnienie całości
T-P-4Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe
T-P-2Martwa natura – synteza formy i koloru
T-P-7Rytm i kulminacja – obraz inspirowany muzyką
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena podsumowująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena podsumowująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna podstaw terminologii malarskiej
3,0zna główne pojęcia i terminy malarskie
3,5umie w podstawowym zarysie skomentować zjawisko malarskie
4,0potrafi skomentować złożone zjawisko malarskie
4,5umie porównywać różne zjawiska malarskie
5,0umie określać stopień interpretacji malarskiej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B3_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
Treści programoweT-P-2Martwa natura - tonacja ciepła
T-P-3Martwa natura - tonacja zimna
T-P-4Martwa natura – dominanta kolorystyczna
T-P-6Martwa natura – akcent
T-P-7Martwa natura – tworzenie akcentu
T-P-8Martwa natura – tworzenie dominanty
T-P-1Przedstawienie programu i organizacji zajęć
T-P-9Przegląd i zaliczenie semestru III
T-P-5Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe
Metody nauczaniaM-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena podsumowująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena podsumowująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada wrażliwości kolorystycznej
3,0postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
3,5pełniej postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
4,0trafnie określa tonacje oraz relacje kolorystyczne i kształtowe
4,5wykazuje inwencję własną w określaniu zjawisk kolorystycznych
5,0posiada dużą czułość na relacje kolorystyczne i kształtowe oraz umiejętność indywidualnego ich wyrażania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B3_U02potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
Treści programoweT-P-2Martwa natura - tonacja ciepła
T-P-3Martwa natura - tonacja zimna
T-P-4Martwa natura – dominanta kolorystyczna
T-P-6Martwa natura – akcent
T-P-7Martwa natura – tworzenie akcentu
T-P-8Martwa natura – tworzenie dominanty
T-P-1Przedstawienie programu i organizacji zajęć
T-P-9Przegląd i zaliczenie semestru III
T-P-5Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena podsumowująca: przegląd prac
S-4Ocena podsumowująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi przygotować prac do wystawy zbiorowej
3,0potrafi wybrać prace do wystawy zbiorowej
3,5potrafi poprawnie wybrać prace do wystawy zbiorowej
4,0umie wybrać problemowy zestaw swoich prac malarskich
4,5potrafi stworzyć większy zbiór swoich prac malarskich
5,0potrafi zaakcentować swoją indywidualność malarską na wystawie zbiorowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B3_K01jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
Treści programoweT-P-2Martwa natura - tonacja ciepła
T-P-3Martwa natura - tonacja zimna
T-P-4Martwa natura – dominanta kolorystyczna
T-P-6Martwa natura – akcent
T-P-7Martwa natura – tworzenie akcentu
T-P-8Martwa natura – tworzenie dominanty
T-P-1Przedstawienie programu i organizacji zajęć
T-P-9Przegląd i zaliczenie semestru III
T-P-5Przegląd okresowy prac. Zadanie domowe
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena podsumowująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena podsumowująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje zdolności obserwacji natury i jej poprawnego wyrażania
3,0wykazuje zdolność skupienia w obserwacji i wyrażaniu zjawisk
3,5przejawia zdolności obserwacyjnego analizowania zjawisk malarskich
4,0wykazuje zdolność i umiejętność odkrywania zjawisk malarskich
4,5potrafi wieloaspektowo obserwować i odkrywać zjawiska malarskie w naturze
5,0wykazuje wysoką zdolność i umiejętność charakteryzowania zjawisk malarskich w naturze