Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika projektowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika projektowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Kosmacz <akosmacz@zut.edu.pl>, Patryk Słowiński <pslowinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 45 3,01,00zaliczenie
projektyP4 45 3,01,00zaliczenie
projektyP5 45 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień grafiki projektowej umożliwiających samodzielne projektowanie czytelnych i spójnych przekazów wizualnych
W-2Posługiwanie się oprogramowaniem graficznym na poziomie umożliwiającym tworzenie projektów graficznych zgodnie założeniami tematu (projektowanie na siatce modułowej, grafika wektorowa i bitmapowa
W-3Ogólna znajomość całego spektrum możliwych zagadnień mieszczących się w obszarze Grafiki projektowej. Publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne, działania w przestrzeni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiada umiejętność analizy zakresu zagadnień projektowych w kontekście tematu w ramach przedmiotu. Tworzy złożone przekazy wizualne z uwzględnieniem problemu, hipotetycznych oczekiwań odbiorcy przy zachowaniu zasad formalnych i znaczeniowych dla czytelności przekazów graficznych. Swobodnie analizuje zagadnienie i tworzy adekwatną do zagadnienia formę graficzną (metafora, skrót, synteza)
C-2Zna zagadnienia typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) na poziomie umożliwiającym sprawne posługiwanie się literą i tekstem w kontekście projektu na temat. Komponuje złożone komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego (funkcja, czytelność, informacja).
C-3Zna zagadnienia w zaawansowanym stopniu pozwalającym na realizację pracy dyplomowej w zakresie: Grafiki projektowej, z uwzględnieniem całego spektrum możliwości projektowych do wyboru.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)20
T-P-2Projekty edukacyjne, projekty informacyjne, bilboard. Pogłębianie umiejętności posługiwania się podstawowymi nośnikami przekazów wizualnych: publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne, działania w przestrzeni. Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Ćwiczenia: projekty edukacyjne i informacyjne w przestrzeni publicznej10
T-P-3Projekty reklamowe, kampania reklamowa (cele i potrzeby, możliwe nośniki reklamowe15
45
projekty
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)20
T-P-2Projekty edukacyjne, projekty informacyjne, bilboard. Pogłębianie umiejętności posługiwania się podstawowymi nośnikami przekazów wizualnych: publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne, działania w przestrzeni. Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Ćwiczenia: projekty edukacyjne i informacyjne w przestrzeni publicznej.10
T-P-3Projekty reklamowe, kampania reklamowa (cele i potrzeby, możliwe nośniki reklamowe)15
45
projekty
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)20
T-P-2Projekty edukacyjne, projekty informacyjne, bilboard. Pogłębianie umiejętności posługiwania się podstawowymi nośnikami przekazów wizualnych: publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne, działania w przestrzeni. Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Ćwiczenia: projekty edukacyjne i informacyjne w przestrzeni publicznej.10
T-P-3Projekty reklamowe, kampania reklamowa (cele i potrzeby, możliwe nośniki reklamowe)15
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna45
90
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90
projekty
A-P-11 uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna75
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem pogłębionego spektrum możliwych zagadnień, rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_W01
zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów
Wz_1A_W05C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-1, T-P-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_1A_U09C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3
Wz_1A_C4_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3
Wz_1A_C4_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Wz_1A_U13C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_K01C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3
Wz_1A_C4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_W01
zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów
2,0Nie zna procesow poligraficznych. ;Nie ma wiedzy z zakresu technologii informatycznych.
3,0W stopniu podstawowym zna procesy poligraficzne i multimedialne.
3,5
4,0W stopniu dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0Student nie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,0Student dostatecznie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,5
4,0Student dobrze potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
Wz_1A_C4_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0Student nie umie przygotować swojej realizacji.
3,0Student w stopniu podstawowym umie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Student potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
Wz_1A_C4_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
2,0Student nie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,0Student dostatecznie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.
4,5
5,0Student bardzo dobrze potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0Student nie wykazuje zainteresowan zagadnieniami z zakresu przedmiotu.
3,0Student w stopniu dostatecznym rozszerza działania zawodowe.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); rozszerza działania zawodowe, poszerza swoją wiedzę i umiejętności.
4,5
5,0Studeny w stopniu bardzo dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe. Swiadomie poszerzając swoją wiedzę i umiejętności.
Wz_1A_C4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0Student nie potrafi projektowac samodzielnie.
3,0W dostatecznym stopniu samodzielnie projektuje.
3,5
4,0W stopniu dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizuje oraz prezentuje.

Literatura podstawowa

  1. Timothy Samara, Kroje i kolory pisma. Przewodnik dla grafików, 2008
  2. James Felici, Kompletny przewodnik po typografii, 2006
  3. Michał Mrowczyk, Michał Warda, PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, 2010
  4. Michael Evamy, Logo. Przewodnik dla projektantów, 2008
  5. Rudolf Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Dariusz Doliński, , Psychologiczne mechanizmy reklamy, 2010
  2. Ewa Szczęsna, Poetyka reklamy, 2003
  3. Matthew Healey, Czym jest branding?, 2008
  4. Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)20
T-P-2Projekty edukacyjne, projekty informacyjne, bilboard. Pogłębianie umiejętności posługiwania się podstawowymi nośnikami przekazów wizualnych: publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne, działania w przestrzeni. Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Ćwiczenia: projekty edukacyjne i informacyjne w przestrzeni publicznej10
T-P-3Projekty reklamowe, kampania reklamowa (cele i potrzeby, możliwe nośniki reklamowe15
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)20
T-P-2Projekty edukacyjne, projekty informacyjne, bilboard. Pogłębianie umiejętności posługiwania się podstawowymi nośnikami przekazów wizualnych: publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne, działania w przestrzeni. Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Ćwiczenia: projekty edukacyjne i informacyjne w przestrzeni publicznej.10
T-P-3Projekty reklamowe, kampania reklamowa (cele i potrzeby, możliwe nośniki reklamowe)15
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)20
T-P-2Projekty edukacyjne, projekty informacyjne, bilboard. Pogłębianie umiejętności posługiwania się podstawowymi nośnikami przekazów wizualnych: publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne, działania w przestrzeni. Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Ćwiczenia: projekty edukacyjne i informacyjne w przestrzeni publicznej.10
T-P-3Projekty reklamowe, kampania reklamowa (cele i potrzeby, możliwe nośniki reklamowe)15
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-11 uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna75
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_W01zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W05zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne oraz multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy zakresu zagadnień projektowych w kontekście tematu w ramach przedmiotu. Tworzy złożone przekazy wizualne z uwzględnieniem problemu, hipotetycznych oczekiwań odbiorcy przy zachowaniu zasad formalnych i znaczeniowych dla czytelności przekazów graficznych. Swobodnie analizuje zagadnienie i tworzy adekwatną do zagadnienia formę graficzną (metafora, skrót, synteza)
C-2Zna zagadnienia typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) na poziomie umożliwiającym sprawne posługiwanie się literą i tekstem w kontekście projektu na temat. Komponuje złożone komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego (funkcja, czytelność, informacja).
C-3Zna zagadnienia w zaawansowanym stopniu pozwalającym na realizację pracy dyplomowej w zakresie: Grafiki projektowej, z uwzględnieniem całego spektrum możliwości projektowych do wyboru.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
T-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem pogłębionego spektrum możliwych zagadnień, rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna procesow poligraficznych. ;Nie ma wiedzy z zakresu technologii informatycznych.
3,0W stopniu podstawowym zna procesy poligraficzne i multimedialne.
3,5
4,0W stopniu dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U01potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U09potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy zakresu zagadnień projektowych w kontekście tematu w ramach przedmiotu. Tworzy złożone przekazy wizualne z uwzględnieniem problemu, hipotetycznych oczekiwań odbiorcy przy zachowaniu zasad formalnych i znaczeniowych dla czytelności przekazów graficznych. Swobodnie analizuje zagadnienie i tworzy adekwatną do zagadnienia formę graficzną (metafora, skrót, synteza)
C-2Zna zagadnienia typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) na poziomie umożliwiającym sprawne posługiwanie się literą i tekstem w kontekście projektu na temat. Komponuje złożone komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego (funkcja, czytelność, informacja).
C-3Zna zagadnienia w zaawansowanym stopniu pozwalającym na realizację pracy dyplomowej w zakresie: Grafiki projektowej, z uwzględnieniem całego spektrum możliwości projektowych do wyboru.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem pogłębionego spektrum możliwych zagadnień, rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,0Student dostatecznie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,5
4,0Student dobrze potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U02potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy zakresu zagadnień projektowych w kontekście tematu w ramach przedmiotu. Tworzy złożone przekazy wizualne z uwzględnieniem problemu, hipotetycznych oczekiwań odbiorcy przy zachowaniu zasad formalnych i znaczeniowych dla czytelności przekazów graficznych. Swobodnie analizuje zagadnienie i tworzy adekwatną do zagadnienia formę graficzną (metafora, skrót, synteza)
C-2Zna zagadnienia typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) na poziomie umożliwiającym sprawne posługiwanie się literą i tekstem w kontekście projektu na temat. Komponuje złożone komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego (funkcja, czytelność, informacja).
C-3Zna zagadnienia w zaawansowanym stopniu pozwalającym na realizację pracy dyplomowej w zakresie: Grafiki projektowej, z uwzględnieniem całego spektrum możliwości projektowych do wyboru.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem pogłębionego spektrum możliwych zagadnień, rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przygotować swojej realizacji.
3,0Student w stopniu podstawowym umie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Student potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U03potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U13potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy zakresu zagadnień projektowych w kontekście tematu w ramach przedmiotu. Tworzy złożone przekazy wizualne z uwzględnieniem problemu, hipotetycznych oczekiwań odbiorcy przy zachowaniu zasad formalnych i znaczeniowych dla czytelności przekazów graficznych. Swobodnie analizuje zagadnienie i tworzy adekwatną do zagadnienia formę graficzną (metafora, skrót, synteza)
C-2Zna zagadnienia typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) na poziomie umożliwiającym sprawne posługiwanie się literą i tekstem w kontekście projektu na temat. Komponuje złożone komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego (funkcja, czytelność, informacja).
C-3Zna zagadnienia w zaawansowanym stopniu pozwalającym na realizację pracy dyplomowej w zakresie: Grafiki projektowej, z uwzględnieniem całego spektrum możliwości projektowych do wyboru.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem pogłębionego spektrum możliwych zagadnień, rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,0Student dostatecznie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.
4,5
5,0Student bardzo dobrze potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy zakresu zagadnień projektowych w kontekście tematu w ramach przedmiotu. Tworzy złożone przekazy wizualne z uwzględnieniem problemu, hipotetycznych oczekiwań odbiorcy przy zachowaniu zasad formalnych i znaczeniowych dla czytelności przekazów graficznych. Swobodnie analizuje zagadnienie i tworzy adekwatną do zagadnienia formę graficzną (metafora, skrót, synteza)
C-2Zna zagadnienia typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) na poziomie umożliwiającym sprawne posługiwanie się literą i tekstem w kontekście projektu na temat. Komponuje złożone komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego (funkcja, czytelność, informacja).
C-3Zna zagadnienia w zaawansowanym stopniu pozwalającym na realizację pracy dyplomowej w zakresie: Grafiki projektowej, z uwzględnieniem całego spektrum możliwości projektowych do wyboru.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem pogłębionego spektrum możliwych zagadnień, rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowan zagadnieniami z zakresu przedmiotu.
3,0Student w stopniu dostatecznym rozszerza działania zawodowe.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); rozszerza działania zawodowe, poszerza swoją wiedzę i umiejętności.
4,5
5,0Studeny w stopniu bardzo dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe. Swiadomie poszerzając swoją wiedzę i umiejętności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy zakresu zagadnień projektowych w kontekście tematu w ramach przedmiotu. Tworzy złożone przekazy wizualne z uwzględnieniem problemu, hipotetycznych oczekiwań odbiorcy przy zachowaniu zasad formalnych i znaczeniowych dla czytelności przekazów graficznych. Swobodnie analizuje zagadnienie i tworzy adekwatną do zagadnienia formę graficzną (metafora, skrót, synteza)
C-2Zna zagadnienia typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) na poziomie umożliwiającym sprawne posługiwanie się literą i tekstem w kontekście projektu na temat. Komponuje złożone komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego (funkcja, czytelność, informacja).
C-3Zna zagadnienia w zaawansowanym stopniu pozwalającym na realizację pracy dyplomowej w zakresie: Grafiki projektowej, z uwzględnieniem całego spektrum możliwości projektowych do wyboru.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Określony zakres zagadnień możliwych w obszarze Grafiki projektowej. Projektowanie znaku, logotypu, projektowanie identyfikacji wizualnej, marka, grafika wydawnicza, grafika cyfrowa. Ćwiczenia: projektowanie identyfikacji wizualnej (wydarzenie, koncert, akcja społeczna, instytucja etc ) , księga znaku (podstawowe zagadnienia), spójność stylu projektowania i serii do druku (cechy stylu, podobieństwo i różnica)
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem pogłębionego spektrum możliwych zagadnień, rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi projektowac samodzielnie.
3,0W dostatecznym stopniu samodzielnie projektuje.
3,5
4,0W stopniu dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizuje oraz prezentuje.