Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Grzegorz Renski <Grzegorz.Renski@zut.edu.pl>, Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 10,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie i zaliczenie z pozytywną oceną przedmiotów wszystkich semestrów studiów pierwszego stopnia wraz z kompletem wpisów w system Uczelnia XP.
W-2Zaliczenie wszystklch przewidzianych planem studów pracowni projektowych ze względu na fakt, iż Projektowa pracownia dyplomowa odwołuje się do doświadczeń lat poprzednich i stanowi ich rozwinięcie w realizacyjnym i teoretycznym opracowaniu pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Obrona pracy dyplomowej zawierającej twórcze rozwiązanie postawionego problemu.Wykazanie się wiedzą o charakterze specjalistycznym, którą student uzyskał w trakcie studiów.Udokumentowanie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów podczas prezentacji .Przedstawienie i omówienie portfolia będącego udokumentowaniem indywidualnej ścieżki rozwojowej studenta.
C-2Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
C-3Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-4Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
C-5Doskonalenie u studenta umiejętności sprawnego prezentowania złożonego projektu wzorniczego, kompletnego pod względem treści opracowania, poprawnego metodycznie oraz czytelnego oraz atrakcyjnego wizualnie
C-6Wpojenie studentowi świadomości potrzeby stałego weryfikowania i doskonalenia swych kompetencji zawodowych, np. w związku z poszukiwaniem pracy lub wyborem studiów drugiego stopnia
C-7Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu pracy dyplomowej oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat pracy dyplomowej; studia wstępne oraz redefinicja problemu0
T-PD-2Samodzielne, metodyczne przeprowadzenie procesu projektowego pod nadzorem opiekuna pracy dyplomowej skutkujące realizacją projektu dyplomowego; samodzielne przygotowanie rozprawy teoretycznej, stanowiącej pogłębiony opis procesu projektowego, wykonanej pod nadzorem opiekuna prac dyplomowej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Konsultacje - nadzór nad prezentacją pracy dyplomowej.100
A-PD-2Praca własna: przygotowanie prezentacji.200
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultaje indywidualne w trakcie realizacji pracy dyplomowej przez studenta.Dyskusja,analiza, metoda programowa.
M-2Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-5Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Publiczna obrona pracy dyplomowej połączona z oceną merytoryczną i formalną przedstawiona przez promotora i recenzenta.Prezentacja portfolia. Ocena liczona zgodnie z Regulaminem studiów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-3Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
S-4Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat i wygłoszonej w trakcie zajęć
S-6Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C19_W02
zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
C-2M-2, M-3S-2, S-6
Wz_1A_C19_W03
rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
C-2M-2, M-3S-2, S-6

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C19_U01
Potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować oraz dokonać publiczną prezentację własnej pracy dyplomowej.
Wz_1A_U02, Wz_1A_U03, Wz_1A_U04, Wz_1A_U05, Wz_1A_U06, Wz_1A_U08, Wz_1A_U09, Wz_1A_U10, Wz_1A_U13C-4M-4S-2
Wz_1A_C19_U02
potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
Wz_1A_U03C-3, C-4M-3, M-4S-2, S-6, S-4
Wz_1A_C19_U03
potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
Wz_1A_U05C-3, C-4M-3, M-4S-2, S-6, S-4
Wz_1A_C19_U04
potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
Wz_1A_U13C-5M-4, M-5S-3, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C19_K01
Samodzielnie podejmuje działania projektowe, realizuje je oraz prezentuje.Ma zdolność stosowania nabytej wiedzy i umiejętności w kolejnych etapach kształcenia oraz pracy zawodowej.
Wz_1A_K02, Wz_1A_K01, Wz_1A_K06, Wz_1A_K03C-5M-4S-4
Wz_1A_C19_K02
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_K01C-6M-3, M-5S-4, S-3
Wz_1A_C19_K03
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02C-7M-3, M-5S-2, S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C19_W02
zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnej metody projektowej
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jedej wybranej przez siebie metody projektowej
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić je ze sobą
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wskazane przez prowadzącego
Wz_1A_C19_W03
rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnego zagadnienia z zakresu teorii twórczości
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat wybranego zagadnienie z zakresu twórczości
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jednej z wybranych koncepcji twórczości
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane dwa inne zagadnienia
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia, potrafi umieść przynajmniej jedno zagadnienie w hipotetycznym przykładzie przypadku projektowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C19_U02
potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
2,0nie potraf formułować i stosować żadnego kryterium decyzyjnego, wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
Wz_1A_C19_U03
potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
2,0nie potraf formułować oraz stosować żadnego kryterium ewaluacji własnego projektu, a wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej; bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak potrzebuje przy tym pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
Wz_1A_C19_U04
potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
2,0student nie jest w stanie zaplanować i przygotować prezentacji projektu dyplomowego
3,0student z trudem planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego, prezentuje go w nieatrakcyjnej formie i w nieciekawy sposób
3,5
4,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego przy niewielkiej pomocy prowadzącego, prezentuje go poprawnej formie i w poprawny sposób
4,5
5,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego samodzielnie, prezentuje go w atrakcyjnej formie i w interesujący sposób

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C19_K02
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0student wykazuje brak jakiegokolwiek zainteresowania poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności
3,0student wykazuje bardzo nikłą inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0student przejawia przeciętną inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
4,5
5,0student w stale, autonomicznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_C19_K03
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0student nie potrafi określić techniczych warunków realizacji pracy dyplomowej lub też nie potrafi uzyskać dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w oczywisty sposób są nieracjonalne ekonomicznie oraz niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,0student ze znaczną pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie jest nieefektywny w uzyskiwaniu dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w dużym stopniu są nieekonomiczne oraz znacząco niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,5
4,0student z pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są poprawne ekonomiczne oraz dostatecznie zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
4,5
5,0student autonomicznie, bez pomocy opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są przy tym ekonomiczne oraz zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych

Literatura podstawowa

  1. Turkka Keinonen, Roope Takala (red.), Product Koncept Design, Springer, Berlin, Heidelberg, 2006, Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Jonathan Cagan, Craig M. Vogel, Creating Breakthrough Products, Prentice-Hall, New Jersey, 2002, I., Egz. dostępny u prowadzącego
  3. Gerhard Heufler, Design Basics, Niggli, Sulgen, Zurich, 2004, III., Egz. dostępny u prowadzącego

Literatura dodatkowa

  1. Fulton Suri J., IDEO, Thoughtless Acts?, Chronicle Books, San Francisco, 2005, Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Richard Morris, Projektowanie produktu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009, Egz. dostępny u prowadzącego
  3. Tom Kelley, The Art of Innovation, Currency and Doubleday, Nowy Jork, 2001, I., Egz. dostępny u prowadzącego
  4. Edward Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005
  5. Edward Nęcka i inni, Trening twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu pracy dyplomowej oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat pracy dyplomowej; studia wstępne oraz redefinicja problemu0
T-PD-2Samodzielne, metodyczne przeprowadzenie procesu projektowego pod nadzorem opiekuna pracy dyplomowej skutkujące realizacją projektu dyplomowego; samodzielne przygotowanie rozprawy teoretycznej, stanowiącej pogłębiony opis procesu projektowego, wykonanej pod nadzorem opiekuna prac dyplomowej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Konsultacje - nadzór nad prezentacją pracy dyplomowej.100
A-PD-2Praca własna: przygotowanie prezentacji.200
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_W02zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
Cel przedmiotuC-2Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-6Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnej metody projektowej
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jedej wybranej przez siebie metody projektowej
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić je ze sobą
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wskazane przez prowadzącego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_W03rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
Cel przedmiotuC-2Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-6Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnego zagadnienia z zakresu teorii twórczości
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat wybranego zagadnienie z zakresu twórczości
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jednej z wybranych koncepcji twórczości
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane dwa inne zagadnienia
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia, potrafi umieść przynajmniej jedno zagadnienie w hipotetycznym przykładzie przypadku projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_U01Potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować oraz dokonać publiczną prezentację własnej pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U02umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Wz_1A_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Wz_1A_U04umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
Wz_1A_U05potrafi samodzielnie oceniać rezultat swoich działań projektowych poprzez stosowanie podstawowych zasad ewaluacji projektów wzorniczych
Wz_1A_U06umie określić, odszukać i podjąć współpracę z podmiotami niezbędnymi do realizacji zadania projektowego
Wz_1A_U08jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Wz_1A_U09potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_1A_U10umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Wz_1A_U13potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Cel przedmiotuC-4Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_U02potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Cel przedmiotuC-3Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-4Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-6Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
S-4Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potraf formułować i stosować żadnego kryterium decyzyjnego, wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_U03potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U05potrafi samodzielnie oceniać rezultat swoich działań projektowych poprzez stosowanie podstawowych zasad ewaluacji projektów wzorniczych
Cel przedmiotuC-3Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-4Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-6Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
S-4Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potraf formułować oraz stosować żadnego kryterium ewaluacji własnego projektu, a wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej; bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak potrzebuje przy tym pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_U04potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U13potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Cel przedmiotuC-5Doskonalenie u studenta umiejętności sprawnego prezentowania złożonego projektu wzorniczego, kompletnego pod względem treści opracowania, poprawnego metodycznie oraz czytelnego oraz atrakcyjnego wizualnie
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-5Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat i wygłoszonej w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie zaplanować i przygotować prezentacji projektu dyplomowego
3,0student z trudem planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego, prezentuje go w nieatrakcyjnej formie i w nieciekawy sposób
3,5
4,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego przy niewielkiej pomocy prowadzącego, prezentuje go poprawnej formie i w poprawny sposób
4,5
5,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego samodzielnie, prezentuje go w atrakcyjnej formie i w interesujący sposób
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_K01Samodzielnie podejmuje działania projektowe, realizuje je oraz prezentuje.Ma zdolność stosowania nabytej wiedzy i umiejętności w kolejnych etapach kształcenia oraz pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_K06pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Wz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Cel przedmiotuC-5Doskonalenie u studenta umiejętności sprawnego prezentowania złożonego projektu wzorniczego, kompletnego pod względem treści opracowania, poprawnego metodycznie oraz czytelnego oraz atrakcyjnego wizualnie
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_K02interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-6Wpojenie studentowi świadomości potrzeby stałego weryfikowania i doskonalenia swych kompetencji zawodowych, np. w związku z poszukiwaniem pracy lub wyborem studiów drugiego stopnia
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-5Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-3Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student wykazuje brak jakiegokolwiek zainteresowania poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności
3,0student wykazuje bardzo nikłą inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0student przejawia przeciętną inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
4,5
5,0student w stale, autonomicznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C19_K03samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Cel przedmiotuC-7Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-5Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-4Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-3Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić techniczych warunków realizacji pracy dyplomowej lub też nie potrafi uzyskać dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w oczywisty sposób są nieracjonalne ekonomicznie oraz niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,0student ze znaczną pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie jest nieefektywny w uzyskiwaniu dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w dużym stopniu są nieekonomiczne oraz znacząco niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,5
4,0student z pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są poprawne ekonomiczne oraz dostatecznie zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
4,5
5,0student autonomicznie, bez pomocy opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są przy tym ekonomiczne oraz zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych