Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie usług:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie usług
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 2,01,00zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wykład wprowadzający. Kryteria oceniania.2
T-W-2Metody i techniki kreatywnego myślenia.8
T-W-3Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego.6
T-W-4Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie.6
T-W-5Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking.6
T-W-6Omówienie i podsumowanie. Ocena.2
30
wykłady
T-W-1Projekt zespołowy: zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zajęć.30
60
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach.15
A-W-2Praca własna.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny.
S-2Ocena formująca: Projekt zespołowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/10A_W01
rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
PAWiO_1A_W28C-1T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/10A_K01
ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
PAWiO_1A_K09C-1T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/10A_W01
rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projektowania usług.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/10A_K01
ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projektowania usług.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Service Design (przykład projektowania formy wydawniczej publikacji branżowej), Service Design (przykład projektowania formy wydawniczej publikacji branżowej), http://thisisservicedesignthinking.com, 2013

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykład wprowadzający. Kryteria oceniania.2
T-W-2Metody i techniki kreatywnego myślenia.8
T-W-3Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego.6
T-W-4Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie.6
T-W-5Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking.6
T-W-6Omówienie i podsumowanie. Ocena.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projekt zespołowy: zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów.15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zajęć.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach.15
A-W-2Praca własna.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/10A_W01rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W28rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Cel przedmiotuC-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.
Treści programoweT-W-6Omówienie i podsumowanie. Ocena.
T-W-1Wykład wprowadzający. Kryteria oceniania.
T-W-2Metody i techniki kreatywnego myślenia.
T-W-3Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego.
T-W-4Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie.
T-W-5Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking.
T-W-1Projekt zespołowy: zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny.
S-2Ocena formująca: Projekt zespołowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projektowania usług.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/10A_K01ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K09ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Cel przedmiotuC-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.
Treści programoweT-W-6Omówienie i podsumowanie. Ocena.
T-W-1Wykład wprowadzający. Kryteria oceniania.
T-W-2Metody i techniki kreatywnego myślenia.
T-W-3Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego.
T-W-4Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie.
T-W-5Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking.
T-W-1Projekt zespołowy: zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny.
S-2Ocena formująca: Projekt zespołowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projektowania usług.
3,5
4,0
4,5
5,0