Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje przesłon szklanych i witraży 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje przesłon szklanych i witraży 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstwaową wiedzę z zakresu zagadnień funkcji szkła w projektowaniu przestrzeni architektonicznych , oraz posiada wrażliwość estetyczną. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historii związków szkła z architekturą, architekturą wnętrz, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania przegród szklanych w przestrzeniach architektonicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie w tematykę zajęć. | 2 |
T-W-2 | Historia witraży od starożytności do czasów współczesnych. | 8 |
T-W-3 | Spektakularne projekty przesłon i przegród szklanych. | 4 |
T-W-4 | Elewacje i dachy szklane - zagadnienia technologiczne i aspekty estetyczne. | 4 |
T-W-5 | Tradycyjne i nowe techniki witrażowe. | 4 |
T-W-6 | Konstrukcyjne aspekty funkcjonowania szkła w architekturze wnętrz . | 4 |
T-W-7 | Fusing - nowa technika. Zastosowanie w projektowaniu przestrzeni wnętrz. | 2 |
T-W-8 | Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Student uczestniczy w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Student realizuje badania nad zagadnieniami prezentowanymi na wykładach. | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08B_W01 ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ogrodów | PAWiO_1A_W11 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08B_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO_1A_K08 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08B_W01 ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ogrodów | 2,0 | |
3,0 | student ma w stopniu podstawowym wiedzę w zakresie problematyki podejmowanej podczas wykładów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08B_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tendera P., Od filozofii światła do sztuki światła, Monografie, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, 2014
- Budyn-Kamykowska J., Witraże w obiektach zabytkowych. Między konserwacją a sztuką współczesną, Muzeum Zamkowe, Malbork, 2009
- Żychowska M., Współczesne Witraże Polskie, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1999
- Kalinowski L., Małkiewiczówna H., Heine L., Karaszkiewicz P., Średniowieczne witraże kościoła Mariackiego w Krakowie. Historia i konserwacja, Wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych im. J. Matejki w Krakowie, Kraków, 1997