Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP i p.poż.:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkolenie BHP i p.poż.
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy1
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy1
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa1
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia1
T-W-5Zaliczenie przedmiotu1
5

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_S1/W03_W01
Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
BIE_1A_W18C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_S1/W03_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
BIE_1A_U13C-1T-W-5, T-W-4M-2, M-1, M-3S-1, S-2
BIE_1A_S1/W03_U02
Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
BIE_1A_U13C-1T-W-3, T-W-5, T-W-4M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_S1/W03_K01
Student potrafi pracować w zespole
BIE_1A_K03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_S1/W03_W01
Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_S1/W03_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
2,0
3,0Student przestrzega zasad BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
BIE_1A_S1/W03_U02
Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
2,0
3,0Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_S1/W03_K01
Student potrafi pracować w zespole
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012

Literatura dodatkowa

  1. D. Koradecka, red. naukowy, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy1
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy1
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa1
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia1
T-W-5Zaliczenie przedmiotu1
5
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_S1/W03_W01Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_S1/W03_U01Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-5Zaliczenie przedmiotu
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przestrzega zasad BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_S1/W03_U02Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-3Ochrona przeciwpożarowa
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_S1/W03_K01Student potrafi pracować w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0