Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe4:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe4 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
W-2 | zaliczone szkolenie z podstaw informacji naukowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie wymagań stawianych pracom dyplomowym: projektowym, badawczym i studialnym |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzeganie praw autorskich i etyki zawodowej |
C-3 | Poznanie metodologii rozwiązywania zadań projektowych, metodologii prowadzenia prac badawczych, oraz warsztatu przygotowania opracowań o charakterze ekspertyzowym |
C-4 | Opanowanie umiejętności prowadzenia analiz i formułowanie wniosków z wyników pracy własnej oraz danych z dostępnych źródeł |
C-5 | Opanowanie umiejętności przygotowywania prezentacji tematycznych, prezentacji wyników pracy własnej w tym prezentacji pracy dyplomowej |
C-6 | Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji, przekonywania do swoich poglądów i ich obrony |
C-7 | Zapoznanie się z osiągnięciami praktycznymi, wdrażanymi aktualnie na rynku usług budowlanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o wymaganiach stawianych pracom dyplomowym i jej obronie. Charakterystyka układu i zakresu prac dyplomowych: projektowych, badawczych i studialnych. Plan pracy dyplomowej: podział pracy na poszczególne części, technika pisania, odnośniki, rysunki, spis literatury | 5 |
T-SD-2 | Prezentacja przez poszczególnych studentów tematów prac dyplomowych: tematyka, tytuł, zakres pracy, stosowane metody analizy, projekt układu pracy. Dyskusja nad przedstawioną prezentacją z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego. | 12 |
T-SD-3 | Wykłady o tematyce interdyscyplinarnej związanej z budownictwem zrównoważonym. | 6 |
T-SD-4 | Wykłady dotyczące najnowszych rozwiązań technologiczno-materiałowych wprowadzanych w budownictwie | 10 |
T-SD-5 | Przeprowadzenie prezentacji przez studentów wyników prac dyplomowych. Dyskusja z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego. | 11 |
T-SD-6 | Indywidualne konsultacje | 1 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-SD-2 | przygotowanie planu pracy dyplomowej | 12 |
A-SD-3 | przygotowanie materiału do pierwszego referatu z zakresu tematyki przygotowanej pracy dyplomowej | 14 |
A-SD-4 | przygotowanie spisu literatury | 2 |
A-SD-5 | przygotowanie spisu treści, spisu załączników, spisu rysunków | 2 |
A-SD-6 | przygotowanie materiału do końcowej obrony pacy dyplomowej | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | metody praktyczne (prezentacja) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena końcowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/06-4_W01 Posiada ukształtowaną szczegółową i podbudowaną teoretycznie wiedzę z o zagadnieniach związanych z wybranymi zagadnieniami z budownictwa | B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W01 | — | — | C-4, C-5, C-1 | T-SD-1, T-SD-2 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
B_2A_A/06-4_W02 Zna standardy obowiązujące w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody do rozwiązywania specjalistycznych problemów oraz ma wiedzę o utrzymaniu obiektów, trendach rozwojowych i uwarunkowaniach pozatechnicznych, w tym m.in. wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko | B_2A_W13, B_2A_W15, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02, B_2A_W01 | — | — | C-4, C-5, C-1 | T-SD-3, T-SD-4 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/06-4_U01 Posiada umiejętność zestawienia materiałów źródłowych, interpretacji zawartych w nich treści i możliwości jej uzupełniania | B_2A_U01 | — | — | C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2 | M-1 | S-1, S-2 |
B_2A_A/06-4_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim prezentację, dotyczącą rozwiązywanych zagadnień w pracy dyplomowej, uwzględniając nie tylko stan istniejący, ale także różne kierunki rozwojowe, używając do tego umiejętnie dobranych narzędzi i metod oraz programów do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalnością | B_2A_U05, B_2A_U04, B_2A_U09, B_2A_U02, B_2A_U03 | — | — | C-3 | T-SD-4, T-SD-6, T-SD-5 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
B_2A_A/06-4_U03 Potrafi rozwiązać wyznaczone problemy lub zaprojektować złożone układy konstrukcyjne, rozwiązać zagadnienia technologiczne | B_2A_U11, B_2A_U22, B_2A_U12, B_2A_U19, B_2A_U18 | — | — | C-4, C-5 | T-SD-5 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/06-4_K01 Ma poczucie odpowiedzialności za rzetelne wyniki badań, a także ważności rozwiązywanych zagadnień i ich wpływu na środowisko, uwzględniając prawidłowe systemy myślenia, potrzebę podnoszenia kwalifikacji oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki | B_2A_K02, B_2A_K03, B_2A_K05, B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K01, B_2A_K08 | — | — | C-4, C-2, C-5 | T-SD-4, T-SD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/06-4_W01 Posiada ukształtowaną szczegółową i podbudowaną teoretycznie wiedzę z o zagadnieniach związanych z wybranymi zagadnieniami z budownictwa | 2,0 | Student nie ma opanowanej wiedzy, wykazuje duże braki |
3,0 | Student ma opanowaną wiedzę w sposób minimalny, wykazuje jednak pewne braki | |
3,5 | Student ma opanowaną wiedzę w sposób podstawowy, wykazuje jednak pewne braki | |
4,0 | Student ma opanowaną wiedzę w sposób podstawowy | |
4,5 | Student ma opanowaną wiedzę w sposób dobry | |
5,0 | Student ma opanowaną wiedzę w sposób bardzo dobry | |
B_2A_A/06-4_W02 Zna standardy obowiązujące w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody do rozwiązywania specjalistycznych problemów oraz ma wiedzę o utrzymaniu obiektów, trendach rozwojowych i uwarunkowaniach pozatechnicznych, w tym m.in. wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko | 2,0 | Student nie zna nawet standardów w wybranej specjalności |
3,0 | Student zna w sposób minimalistyczny standardy w wybranej specjalności | |
3,5 | Student zna w sposób podstawowy standardy w wybranej specjalności | |
4,0 | Student zna w sposób więcej niż podstawowy standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody | |
4,5 | Student zna w sposób dobry standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody | |
5,0 | Student zna bardzo dobrze standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody i wykazuje inicjatywę |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/06-4_U01 Posiada umiejętność zestawienia materiałów źródłowych, interpretacji zawartych w nich treści i możliwości jej uzupełniania | 2,0 | Student nie potrafi zrobić zestawienie literatury |
3,0 | Student potrafi zrobić minimalistyczne zestawienie literatury | |
3,5 | Student potrafi zrobić podstawowe zestawienie literatury | |
4,0 | Student potrafi zrobić trochę więcej niż podstawowe zestawienie literatury | |
4,5 | Student potrafi zrobić dobre zestawienie literatury z małymi uchybieniami | |
5,0 | Student potrafi zrobić bardzo dobre zestawienie literatury | |
B_2A_A/06-4_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim prezentację, dotyczącą rozwiązywanych zagadnień w pracy dyplomowej, uwzględniając nie tylko stan istniejący, ale także różne kierunki rozwojowe, używając do tego umiejętnie dobranych narzędzi i metod oraz programów do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalnością | 2,0 | Student przedstawia prezentację na bardzo niskim poziomie |
3,0 | Student przedstawia minimalistyczną podstawową krótką prezentację | |
3,5 | Student przedstawia podstawową prezentację | |
4,0 | Student przedstawia dobrą prezentację | |
4,5 | Student przedstawia dobrą prezentację, wykazuje inicjatywę rozwojową | |
5,0 | Student przedstawia bardzo dobrą prezentację, wykazuje twórczą inicjatywę rozwojową | |
B_2A_A/06-4_U03 Potrafi rozwiązać wyznaczone problemy lub zaprojektować złożone układy konstrukcyjne, rozwiązać zagadnienia technologiczne | 2,0 | Student przedstawia minimalnie rozwiązania problemu |
3,0 | Student przedstawia enigmatycznie podstawowe rozwiązania problemu | |
3,5 | Student przedstawia zgodne z normami podstawowe rozwiązania problemu | |
4,0 | Student przedstawia dobre rozwiązania problemu | |
4,5 | Student przedstawia dobre rozwiązania problemu, wykazuje inicjatywę rozwojową | |
5,0 | Student przedstawia bardzo dobre rozwiązania problemu, wykazuje twórczą inicjatywę rozwojową |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/06-4_K01 Ma poczucie odpowiedzialności za rzetelne wyniki badań, a także ważności rozwiązywanych zagadnień i ich wpływu na środowisko, uwzględniając prawidłowe systemy myślenia, potrzebę podnoszenia kwalifikacji oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Literatura podstawowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 1997
- 2012, Aktualna literatura zgodna z specyfiką pracy dyplomowej