Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budownictwo ogólne II | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość zagadnień z budownictwa ogólnego oraz podstawowa umiejętnośc projektowania konstrukcji murowych i drewnianych więżb dachowych |
W-2 | znajomość zagadnień z technologii robót budowlanych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt architektoniczno budowlany budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych | 15 |
T-P-2 | Projekt wykonawczy zaprojektowanego budynku | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych | 7 |
T-W-2 | Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym | 3 |
T-W-3 | Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych | 3 |
T-W-4 | Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | wykonanie projetu - części rysunkowej | 10 |
A-P-2 | wykonanie projektu - częci obliczeniowej | 5 |
A-P-3 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-W-2 | praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę | 15 |
A-W-3 | przygotowanie referatu w formie multimedialnej | 15 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-W-5 | zaliczenie pisemne | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny/ metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB07_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego | B_1A_W23, B_1A_W07, B_1A_W10 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB07_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane, dokonać doboru materiałów budowlanych. Ma umiejętność samokształcenia się | B_1A_U02, B_1A_U17, B_1A_U08, B_1A_U22 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB07_K01 Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | B_1A_K05, B_1A_K04, B_1A_K06 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB07_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego | 2,0 | |
3,0 | Student opanował ze zrozumieniem podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. W zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy w treści i języku. W stopniu dostatecznym zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów bidownictwa ogólnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB07_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane, dokonać doboru materiałów budowlanych. Ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym porafi samodzielnie rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa ogólnego oraz dokonać doboru materiałow budowlanych. W stopniu dostatacznym potrafi zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB07_K01 Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz odpowiedzialności za pracę własną i za wspólne realizowane w zespole zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno- budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
- Praca zbiorowa pod red. L. Lichołai, Budownictwo ogólne. Tom 3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury, Rozporządzenie Ministra infrastrukury z dnia 12 kwietna 2002r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( wraz z póżniejszymi nowelizacjami), 2002
Literatura dodatkowa
- Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna., WSiP, Warszawa, 1994