Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Geodezja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Geodezja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogusława Fiłoniuk <Boguslawa.Filoniuk@zut.edu.pl>, Marek Kurnatowski <Marek.Kurnatowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki- szkoła średnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Skala,podziałka.Miary kątowe. | 2 |
T-L-2 | Obliczenie powierzchni metodą mechaniczną -planimetr. | 2 |
T-L-3 | Teodolit, pomiar kątów poziomych i pionowych | 4 |
T-L-4 | Niwelator. Ciąg niwelacyjny. | 4 |
T-L-5 | Obliczenie objętości mas ziemnych. | 2 |
T-L-6 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Wykonanie pomiaru i mapy sytuacyjno-wysokościowej niewielkiego obszaru. Wykonanie niewielkiego pomiaru realizacyjnego. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota geodezji. Obliczanie powierzchni. | 2 |
T-W-2 | Rachunek współrzędnych. Orientacja pomiarów. Pojęcie kąta poziomego i pionowego. Teodolit. | 2 |
T-W-3 | Teodolit, pomiar kąta poziomego i pionowego. | 2 |
T-W-4 | Pomiary wysokościowe,niwelator. | 2 |
T-W-5 | Rodzaje niwelacji. | 2 |
T-W-6 | Ciągi niwelacyjne. Niwelacja powierzchniowa. | 2 |
T-W-7 | Pomiary sytuacyjne. Osnowy geodezyjne.Pomiar długości. | 2 |
T-W-8 | Pomiary szczegółów. | 2 |
T-W-9 | Ciąg poligonowy - obliczanie. | 2 |
T-W-10 | Tachimetria. Opracowanie map sytuacyjno- wysokościowych. Obliczanie objętości mas ziemnych. | 2 |
T-W-11 | Pomiar i wyznaczenie punktów niedostępnych. Fotogrametria. | 2 |
T-W-12 | Tyczenie tras (odcinki proste i łuki). | 2 |
T-W-13 | Pomiary realizacyjne. | 2 |
T-W-14 | Podstawy systemów informacji przestrzennej. | 2 |
T-W-15 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Udział w konsultacjach | 6 |
A-L-3 | Samodzielna realizacja zadań - studia literaturowe | 9 |
30 | ||
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Uczestnictwo w zajęciach terenowych | 30 |
A-T-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 15 |
A-T-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 14 |
59 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-W-3 | Opracowanie materiału- studia literaturowe | 15 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych wraz ze sprawdzianem |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/03_W01 Zna zasady odczytu map geodezyjnych | B_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-13, T-W-14, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-12, T-W-7, T-W-10, T-W-11 | M-1 | S-1 |
B_1A_S1/C/03_W02 Definiuje podstawowe odwzorowania kartograficzne ma wiedze o podstawowych pracach geodezyjnych | B_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-12, T-W-7, T-W-10, T-W-11 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/03_U01 Potrafi odczytać mapy geodezyjne | B_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-13, T-W-14, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-12, T-W-7, T-W-10, T-W-11 | M-1 | S-1 |
B_1A_S1/C/03_U02 Ma umiejętnośc samoksztalcenia się | B_1A_U22 | — | — | C-1 | T-T-1, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/03_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczenstwo własne i zespołu | B_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-13, T-W-14, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-12, T-W-7, T-W-10, T-W-11 | M-1 | S-1 |
B_1A_S1/C/03_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołu | B_1A_K04 | — | — | C-1 | T-T-1, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/03_W01 Zna zasady odczytu map geodezyjnych | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady tworzenia mapy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/C/03_W02 Definiuje podstawowe odwzorowania kartograficzne ma wiedze o podstawowych pracach geodezyjnych | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę nt instrumentów geodezyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/03_U01 Potrafi odczytać mapy geodezyjne | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi czytać mapy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/C/03_U02 Ma umiejętnośc samoksztalcenia się | 2,0 | |
3,0 | Student umie czytać ze zrozumieniem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/03_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczenstwo własne i zespołu | 2,0 | |
3,0 | Studet ma poczucie bezpieczeństwa w terenie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/C/03_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołu | 2,0 | |
3,0 | Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kosiński W., Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Gil J., Pomiary geodezyjne w praktyce inżynierskiej, Zielonogórski Uniwersytet, Zielona Góra, 2005
- Przewłocki St., Geodezja dla Inżynierii Środowiska, PWN, Warszawa, 1997
- Wysocki J., Geodezja z fotogrametrią, SGGW, Warszawa, 2000