Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe6:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe6 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 7 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
W-2 | Zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów |
C-2 | Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej |
C-3 | Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej |
C-4 | Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej |
C-5 | Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów | 5 |
T-SD-2 | Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej | 5 |
T-SD-3 | Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury | 8 |
T-SD-4 | Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów | 12 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | Opracowanie planu pracy dyplomowej inżynierskiej | 2 |
A-SD-3 | Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej | 8 |
A-SD-4 | Przygotowanie wstępnego spisu literatury | 1 |
A-SD-5 | Przygotowanie prezentacji wybranego tematu pracy dyplomowej | 6 |
A-SD-6 | Przygotowanie ostatecznego spisu literatury, rysunków, tabel, załączników do dyplomu inżynierskiego | 3 |
A-SD-7 | Przygotowanie drugiej prezentacji będącej końcową prezentacją pracy dyplomowej | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Wykład problemowy |
M-5 | Metody praktyczne (prezentacja) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja referatów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-6_W01 Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań | B_1A_W23, B_1A_W20, B_1A_W17, B_1A_W21, B_1A_W13 | — | — | C-2, C-3, C-4, C-1, C-5 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4 | M-2, M-3, M-4, M-1, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-6_U01 Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U19, B_1A_U22 | — | — | C-2, C-3, C-4, C-1, C-5 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4 | M-2, M-3, M-4, M-1, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-6_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przestrzegania zasad etyki zawodowej. | B_1A_K05, B_1A_K01, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K02, B_1A_K06, B_1A_K07 | — | — | C-2, C-3, C-4, C-1, C-5 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4 | M-2, M-3, M-4, M-1, M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-6_W01 Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań | 2,0 | |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-6_U01 Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-6_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przestrzegania zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Meyer Zygmunt, Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe ZAPOL, Szczecin, 2012
Literatura dodatkowa
- Stosownie do prezentowanych wykładów