Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Fundamenty specjalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundamenty specjalne
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>, Julita Szutowicz <Julita.Szutowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 9 1,20,44zaliczenie
wykładyW2 9 0,80,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mechanika gruntów, mechanika budowli

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Posadowienie filara mostowego9
9
wykłady
T-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1wykonanie projektu posadowienia filara mostowego27
A-P-2uczestnictwo w zajęciach9
36
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładzie9
A-W-2bieżące utrwalanie materiału9
A-W-3przygotowanie sprawozdań6
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D09_W01
Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W09, B_2A_W13, B_2A_W01, B_2A_W08C-1T-W-1M-1S-1
B_2A_N2/K/D09_W02
Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W09, B_2A_W13, B_2A_W01, B_2A_W08C-1T-P-1, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D09_U01
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U02, B_2A_U18, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U19, B_2A_U01C-1T-W-1M-1S-1
B_2A_N2/K/D09_U02
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U02, B_2A_U18, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U19, B_2A_U01C-1T-P-1, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D09_K01
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
B_2A_K05, B_2A_K01, B_2A_K02C-1T-W-1M-1S-1
B_2A_N2/K/D09_K02
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
B_2A_K05, B_2A_K01, B_2A_K02C-1T-P-1, T-W-1M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D09_W01
Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
2,0
3,0student klasyfikuje obiekty, ale ma słabą wiedzę na temat posadowienie filara mostowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_N2/K/D09_W02
Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
2,0
3,0student ma słabą wiedzę na temat posadowienia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D09_U01
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
2,0
3,0studnet słabo potrafi dobrać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań z posadowienia na palach
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_N2/K/D09_U02
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
2,0
3,0studnet słabo potrafi dobrać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów ze specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D09_K01
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
2,0
3,0student słabo zna kategorie geotechniczne wg EC7
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_N2/K/D09_K02
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
2,0
3,0student nie czuje odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2005
  2. Dembicki E., Fundamentowanie I i II, Arkady, Warszawa, 1998

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Posadowienie filara mostowego9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.9
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1wykonanie projektu posadowienia filara mostowego27
A-P-2uczestnictwo w zajęciach9
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładzie9
A-W-2bieżące utrwalanie materiału9
A-W-3przygotowanie sprawozdań6
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D09_W01Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach
Treści programoweT-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student klasyfikuje obiekty, ale ma słabą wiedzę na temat posadowienie filara mostowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D09_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach
Treści programoweT-P-1Posadowienie filara mostowego
T-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma słabą wiedzę na temat posadowienia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D09_U01Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach
Treści programoweT-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0studnet słabo potrafi dobrać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań z posadowienia na palach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D09_U02Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach
Treści programoweT-P-1Posadowienie filara mostowego
T-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0studnet słabo potrafi dobrać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów ze specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D09_K01Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach
Treści programoweT-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student słabo zna kategorie geotechniczne wg EC7
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D09_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach
Treści programoweT-P-1Posadowienie filara mostowego
T-W-1Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student nie czuje odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac
3,5
4,0
4,5
5,0