Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe3:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe3
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD4 27 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie zaawansowanej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
C-2Uzyskanie szerokiej wiedzy dotyczącej złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych przegród budowlanych oraz nabycie umiejętności praktycznego jej stosowania
C-3Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu najnowszych materiałów budowlanych oraz umiejetności ich stosowania
C-4Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych
C-5Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji.
C-6Posiadanie świadomości zrównoważonego rozwoju w budownictwie oraz wpływu działalności zawodowej na środowisko, postępowanie zgodnie z przepisami prawa i zasadami etyki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej: badawczej bądź projektowej - w odniesieniu do zagadnień zaawansowanej fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze.2
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu poszczególnych opracowań i potrzeby odmiennego podziału treści dla prac o różnym charakterze.2
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.8
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.8
T-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastów naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.2
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.3
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium27
A-SD-2Opracowanie planu pracy dyplomowej5
A-SD-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu magisterskiego5
A-SD-4Przygotowanie prezentacji na wybrany temat istotnie poszerzający wiedzę z danej specjalności13
A-SD-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy magisterskiej31
A-SD-6Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników9
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch referatów i jednego sprawozdania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/04-3_W01
Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie.
B_2A_W05, B_2A_W02, B_2A_W06, B_2A_W15, B_2A_W13, B_2A_W01C-3, C-2, C-1T-SD-6, T-SD-4, T-SD-5M-5, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/04-3_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych. Potrafi przygotować oraz przedstawić prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia. Potrafi formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski.
B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U05, B_2A_U18, B_2A_U22, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U04, B_2A_U12, B_2A_U19, B_2A_U01C-3, C-4, C-2, C-1, C-5T-SD-6, T-SD-7, T-SD-3, T-SD-2, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5M-6, M-5, M-4, M-3, M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/04-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
B_2A_K06, B_2A_K05, B_2A_K07, B_2A_K03, B_2A_K08, B_2A_K01, B_2A_K02C-6, C-5T-SD-6, T-SD-7, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-6, M-5, M-4, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/04-3_W01
Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/04-3_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych. Potrafi przygotować oraz przedstawić prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia. Potrafi formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski.
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać w małym stopniu z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/04-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej: badawczej bądź projektowej - w odniesieniu do zagadnień zaawansowanej fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze.2
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu poszczególnych opracowań i potrzeby odmiennego podziału treści dla prac o różnym charakterze.2
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.8
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.8
T-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastów naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.2
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.3
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium27
A-SD-2Opracowanie planu pracy dyplomowej5
A-SD-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu magisterskiego5
A-SD-4Przygotowanie prezentacji na wybrany temat istotnie poszerzający wiedzę z danej specjalności13
A-SD-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy magisterskiej31
A-SD-6Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników9
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/A/04-3_W01Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W15Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Cel przedmiotuC-3Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu najnowszych materiałów budowlanych oraz umiejetności ich stosowania
C-2Uzyskanie szerokiej wiedzy dotyczącej złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych przegród budowlanych oraz nabycie umiejętności praktycznego jej stosowania
C-1Uzyskanie zaawansowanej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastów naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.
Metody nauczaniaM-5metody praktyczne (prezentacja)
M-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/A/04-3_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych. Potrafi przygotować oraz przedstawić prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia. Potrafi formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-3Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu najnowszych materiałów budowlanych oraz umiejetności ich stosowania
C-4Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych
C-2Uzyskanie szerokiej wiedzy dotyczącej złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych przegród budowlanych oraz nabycie umiejętności praktycznego jej stosowania
C-1Uzyskanie zaawansowanej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
C-5Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji.
Treści programoweT-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastów naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu poszczególnych opracowań i potrzeby odmiennego podziału treści dla prac o różnym charakterze.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze.
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej: badawczej bądź projektowej - w odniesieniu do zagadnień zaawansowanej fizyki budowli i inżynierii materiałowej.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.
Metody nauczaniaM-6metody praktyczne (seminarium)
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-4wykład problemowy
M-3metoda przypadków
M-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać w małym stopniu z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/A/04-3_K01Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
B_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Cel przedmiotuC-6Posiadanie świadomości zrównoważonego rozwoju w budownictwie oraz wpływu działalności zawodowej na środowisko, postępowanie zgodnie z przepisami prawa i zasadami etyki
C-5Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji.
Treści programoweT-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastów naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu poszczególnych opracowań i potrzeby odmiennego podziału treści dla prac o różnym charakterze.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.
Metody nauczaniaM-6metody praktyczne (seminarium)
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-4wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0