Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria konstrukcji II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 18 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza związana ze statyką i statecznością symetrycznych i niesymetrycznych przekrojów cienkościennych
C-2Umiejętność wyznaczania charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych
C-3Umiejętnośc analizy naprężeń normalnych i stycznych w prętach o przekrojach cienkościennych
C-4Umiejętność wyznaczania sił krytycznych w prętach i układach prętowych o przekroju cienkościennym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wyznaczanie charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych6
T-L-2Naprężenia normalne i styczne prętów o przekrojach cienkościennych6
T-L-3Siły krytyczne dla prętów o przekrojach cienkościennych6
18
wykłady
T-W-1Charakterystyki geometryczne prętów o przekroju cienkościennym symetrycznym i niesymetrycznym3
T-W-2Analiza sił wewnętrznych i naprężeń w prętach cienkościennych3
T-W-3Stateczność prętów cienkościennych3
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych18
A-L-2przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
A-L-3udział w zaliczeniu2
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia9
A-W-3udział w zaliczeniu2
A-W-4wykonanie działów domowych10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaiami
M-2Cwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenia
S-2Ocena formująca: Ocena w trakcie prac laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D10_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji II
B_2A_W05C-1T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D10_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji II
B_2A_U19C-2, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D10_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji II
2,0
3,0Wie jak formułować zadania w zakresie statyki i stateczności prętów cienkościennych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D10_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji II
2,0
3,0Umie tworzyć proste rozwiązania numeryczne dla zadań z zakresu tematyki wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Brzoska Z., Statyka i statecznośckonstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Obrębski J. M., Cienkościenne sprężyste pręty proste, WPW, warszawa, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wyznaczanie charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych6
T-L-2Naprężenia normalne i styczne prętów o przekrojach cienkościennych6
T-L-3Siły krytyczne dla prętów o przekrojach cienkościennych6
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyki geometryczne prętów o przekroju cienkościennym symetrycznym i niesymetrycznym3
T-W-2Analiza sił wewnętrznych i naprężeń w prętach cienkościennych3
T-W-3Stateczność prętów cienkościennych3
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych18
A-L-2przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
A-L-3udział w zaliczeniu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia9
A-W-3udział w zaliczeniu2
A-W-4wykonanie działów domowych10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D10_W01Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji II
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
Cel przedmiotuC-1Wiedza związana ze statyką i statecznością symetrycznych i niesymetrycznych przekrojów cienkościennych
Treści programoweT-L-2Naprężenia normalne i styczne prętów o przekrojach cienkościennych
T-L-1Wyznaczanie charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych
T-W-1Charakterystyki geometryczne prętów o przekroju cienkościennym symetrycznym i niesymetrycznym
T-W-2Analiza sił wewnętrznych i naprężeń w prętach cienkościennych
T-W-3Stateczność prętów cienkościennych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaiami
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenia
S-2Ocena formująca: Ocena w trakcie prac laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wie jak formułować zadania w zakresie statyki i stateczności prętów cienkościennych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/K/D10_U01Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji II
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wyznaczania charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych
C-3Umiejętnośc analizy naprężeń normalnych i stycznych w prętach o przekrojach cienkościennych
Treści programoweT-L-2Naprężenia normalne i styczne prętów o przekrojach cienkościennych
T-L-1Wyznaczanie charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych
T-L-3Siły krytyczne dla prętów o przekrojach cienkościennych
T-W-1Charakterystyki geometryczne prętów o przekroju cienkościennym symetrycznym i niesymetrycznym
T-W-2Analiza sił wewnętrznych i naprężeń w prętach cienkościennych
T-W-3Stateczność prętów cienkościennych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaiami
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenia
S-2Ocena formująca: Ocena w trakcie prac laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie tworzyć proste rozwiązania numeryczne dla zadań z zakresu tematyki wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0