Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu WZK - Historia sztuki, kultury i wzornictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot WZK - Historia sztuki, kultury i wzornictwa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Ciesielski <wciesielski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW9 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien dysponowac podstawową wiedzą z zakresu historii sztuki i kultury. Powinien posiadać opanowane podstawowe umiejętności pisania tekstów analityczych oraz samodzielnego zdobywania informacji.
W-2Student powinien dysponować podstawową wiedzą z zakresu historii sztuki i kultury. Powinien posiadać opanowane podstawowe umiejętności pisania tekstów analityczych oraz samodzielnego zdobywania informacji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien dysponowac podstawową wiedzą z zakresu historii sztuki i kultury. Powinien posiadać opanowane podstawowe umiejętności pisania tekstów analityczych oraz samodzielnego zdobywania informacji.
C-2Celem przedmiotu jest poszerzenie ogólnego obrazu historii sztuki. Premiowane jest indywidualne poznawanie dziejów artystycznych i aktywne uczestnictwo w kulturze. Właściwe zrozumienie historycznych formacji sztuki umożliwia lepsze odczytywanie współczesnej, tym samym umożliwia stworzenie bezpośredniego związku między własną pracą, a obrazem kultury i sztuki w całości. Przedmiot umożliwia wypracowanie krytycznych narzędzi obserwacji współczesnej kultury oraz kształtowania przejrzystego i konsekwentnego, indywidualnego stanowiska wobec wyzwań współczesności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Ogólne przybliżenie zagadnień, problematyki i najnowszych teorii historii sztuki.1
T-W-2Wybrane zjawiska, artyści i zagadnienia sztuki współczesnej XXI i XX wieku. Trickster jako strategia artystyczna, Artysta jako współkreator zmiany społecznej, Relacja artysty z władzą – obywatel aktywny. Artysta jako krytyk kultury i sztuki, Postawy tautologiczne - autorefleksyjne w sztuce, Rynek sztuki -sztuka jako towar i narzędzie propagandy, Poszerzanie granic sztuki, Nowoczesnośc w polskiej sztuce międzywojnia.8
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo na wykładach, student powinien dysponowac wystarczającą wiedzą by swobodnie poruszac się w problemtyce sztuki współczesnej i w sposób otwarty dostrzegac różne aspekty jej funkcjonowania9
A-W-2Praca własna, Kolokwium sprawdzajace zdobytą wiedzę, zarówno pod względem faktograficznym jak i umiejętnego wyrażania własnej opinii oraz analizy dzieła sztuki współczesnej.21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady - seria wykładów podejmujących wybrane zagadnienai z zakresu historii sztuki designu i kultury.
M-2Kolokwium - test sprawdzający posiadaną wiedzę oraz umiejętnośc krytycznego odnoszenia się do zadanych problemów, samodzielnego wyrażania opinii i umiejetnego motywowania dokonywanych wyborów.
M-3Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętnośc krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.
M-4Kolokwium - test sprawdzający posiadaną wiedzę oraz umiejętność krytycznego odnoszenia się do zadanych problemów, samodzielnego wyrażania opinii i umiejetnego motywowania dokonywanych wyborów.
M-5Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętność krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywnośc - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, także obecnośc studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętnośc krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływajaca na ocenę końcową
S-4Ocena formująca: Aktywność - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, także obecność studenta na zajęciach.
S-5Ocena podsumowująca: Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętność krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.
S-6Ocena podsumowująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-c_W01
ma elementarną wiedzę z zakresu historii sztuki, w pogłębionym zakresie zna powyższe zagadnienia w odniesieniu do w. XIX., a przede wszystkim do wieków XX. i XXI.;
C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-1S-2, S-1, S-3, S-6, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-c_K01
jest zdolny krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
B_1A_K01, B_1A_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-1S-2, S-1, S-3, S-6, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-c_W01
ma elementarną wiedzę z zakresu historii sztuki, w pogłębionym zakresie zna powyższe zagadnienia w odniesieniu do w. XIX., a przede wszystkim do wieków XX. i XXI.;
2,0Student nie dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć.
3,0Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęć.
3,5Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęc oraz potrafi wykorzystać tę wiedzę w sposób przemyślany.
4,0Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi wykorzystać posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w obrębie wiedzy przekazanej na zajęciach.
4,5Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi wykorzystać kreatywnie posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych źródeł.
5,0Student dysponuje szeroką wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi w efektywny i przemyślany sposób prezentować, analizować oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy, posiadanej także z innych źródeł.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-c_K01
jest zdolny krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
2,0Student nie dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć.
3,0Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęć.
3,5Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęć oraz potrafi wykorzystac tę wiedzę w sposób przemyślany.
4,0Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi wykorzystać posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w obrębie wiedzy przekazanej na zajęciach.
4,5Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęc, potrafi wykorzystać kreatywnie posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych źródeł.
5,0Student dysponuje szeroką wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi w efektywny i przemyślany sposób prezentować, analizować oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych źródeł.

Literatura podstawowa

  1. Jan Białostocki, Sztuka cenniejsza niż złoto, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2004
  2. Ernst Hans Gombrich, O sztuce, rebis, Poznań, 2009
  3. Ernst Hans Gombrich, O sztuce, Rebis, Poznań, 2009
  4. Ernst Hans Gombrich, O sztuce, Rebis, Poznań, 2009
  5. Anda Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945–2005, Stentor, Warszawa, 2005
  6. Anda Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945–2005, Stentor, Warszawa, 2005
  7. Waldemar Baraniewski, Józef A. Mrozek, Maria Poprzęcka, Piotr Szubert, Przemysław Trzeciak, Sztuka świata tom 9, Arkady, Warszawa, 2009
  8. Waldemar Baraniewski, Józef A. Mrozek, Maria Poprzęcka, Piotr Szubert, Przemysław Trzeciak, Sztuka świata tom 9, Arkady, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Urszula Czartoryska, Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Wydawnictawa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1973
  2. Jerzy Ludwiński, Sztuka w epoce postartystycznej i inne teksty, ASP w Poznaiu, BWA we Wrocławiu, Poznań, Wrocław, 2009
  3. Jerzy Ludwiński, Sztuka w epoce postartystycznej i inne teksty, ASP w Poznaiu, BWA we Wrocławiu, Poznań, Wrocław, 2009
  4. Jan Świdziński, Sztuka, społeczeństwo i samoświadomość, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Warszawa, 2009
  5. Bożena Kowalska, Polska awangarda malarska 1945 - 1970, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1975
  6. Jan Świdziński, Sztuka, społeczeństwo i samoświadomość, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Warszawa, 2009
  7. Aleksander Wojciechowski, Młode malarstwo polskie 1944 - 1974, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, Warszawa, Kraków, 1983
  8. red: Grzegorz Dziamski, Encyklopedia kultury polskiej XX wieku.Od awangardy do postmodernizmu, Wiedza o Kulturze, Warszawa, 1996
  9. Janusz Bogucki, Sztuka Polski Ludowej, Wydawnictawa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1983
  10. Bożena Kowalska, Polska awangarda malarska 1945 - 1970, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1975
  11. Urszula Czartoryska, Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Wydawnictawa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1973
  12. Piotr Piotrowski, Znaczenia modernizmu: w stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku, Rebis, Poznań, 1999
  13. Luiza Nader, Konceptualizm w PRL, Wzdawnictwo Uniwersztetu Warszawskiego, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa, 2009
  14. Aleksander Wojciechowski, Młode malarstwo polskie 1944 - 1974, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, Warszawa, Kraków, 1983
  15. Piotr Piotrowski, Znaczenia modernizmu: w stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku, Rebis, Poznań, 1999
  16. Piotr Piotrowski, Awangarda w cieniu Jałty: sztuka w Europie Środkowo-Wschodniej w latach 1945-1989, Rebis, Poznań, 2005
  17. Janusz Bogucki, Sztuka Polski Ludowej, Wydawnictawa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1983
  18. Grzegorz Dziamski, Sztuka po końcu sztuki. Sztuka początku XXI wieku, Galeria Miejska Arsenał, Poznań, 2009
  19. Urszula Czartoryska, Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Wydawnictawa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1973
  20. red: Grzegorz Dziamski, Encyklopedia kultury polskiej XX wieku.Od awangardy do postmodernizmu, Wiedza o Kulturze, Warszawa, 1996
  21. Luiza Nader, Konceptualizm w PRL, Wzdawnictwo Uniwersztetu Warszawskiego, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa, 2009
  22. red: Jolanta Ciesielska, Republika bananowa. Ekspresja lat 80., Ośrodek Kultury i Sztuki, Wrocław, 2008
  23. Piotr Piotrowski, Znaczenia modernizmu: w stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku, Rebis, Poznań, 1999
  24. red: Jolanta CIesielska, Suplementy do sztuki polskiej lat 80., Ośrodek Kultury i Sztuki, Wrocław, 2009
  25. Piotr Piotrowski, Awangarda w cieniu Jałty: sztuka w Europie Środkowo-Wschodniej w latach 1945-1989, Rebis, Poznań, 2005
  26. Grzegorz Dziamski, Sztuka po końcu sztuki. Sztuka początku XXI wieku, Galeria Miejska Arsenał, Poznań, 2009
  27. red: Grzegorz Dziamski, Encyklopedia kultury polskiej XX wieku.Od awangardy do postmodernizmu, Wiedza o Kulturze, Warszawa, 1996
  28. red: Jolanta Ciesielska, Republika bananowa. Ekspresja lat 80., Ośrodek Kultury i Sztuki, Wrocław, 2008
  29. red: Jolanta CIesielska, Suplementy do sztuki polskiej lat 80., Ośrodek Kultury i Sztuki, Wrocław, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólne przybliżenie zagadnień, problematyki i najnowszych teorii historii sztuki.1
T-W-2Wybrane zjawiska, artyści i zagadnienia sztuki współczesnej XXI i XX wieku. Trickster jako strategia artystyczna, Artysta jako współkreator zmiany społecznej, Relacja artysty z władzą – obywatel aktywny. Artysta jako krytyk kultury i sztuki, Postawy tautologiczne - autorefleksyjne w sztuce, Rynek sztuki -sztuka jako towar i narzędzie propagandy, Poszerzanie granic sztuki, Nowoczesnośc w polskiej sztuce międzywojnia.8
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo na wykładach, student powinien dysponowac wystarczającą wiedzą by swobodnie poruszac się w problemtyce sztuki współczesnej i w sposób otwarty dostrzegac różne aspekty jej funkcjonowania9
A-W-2Praca własna, Kolokwium sprawdzajace zdobytą wiedzę, zarówno pod względem faktograficznym jak i umiejętnego wyrażania własnej opinii oraz analizy dzieła sztuki współczesnej.21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-c_W01ma elementarną wiedzę z zakresu historii sztuki, w pogłębionym zakresie zna powyższe zagadnienia w odniesieniu do w. XIX., a przede wszystkim do wieków XX. i XXI.;
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponowac podstawową wiedzą z zakresu historii sztuki i kultury. Powinien posiadać opanowane podstawowe umiejętności pisania tekstów analityczych oraz samodzielnego zdobywania informacji.
C-2Celem przedmiotu jest poszerzenie ogólnego obrazu historii sztuki. Premiowane jest indywidualne poznawanie dziejów artystycznych i aktywne uczestnictwo w kulturze. Właściwe zrozumienie historycznych formacji sztuki umożliwia lepsze odczytywanie współczesnej, tym samym umożliwia stworzenie bezpośredniego związku między własną pracą, a obrazem kultury i sztuki w całości. Przedmiot umożliwia wypracowanie krytycznych narzędzi obserwacji współczesnej kultury oraz kształtowania przejrzystego i konsekwentnego, indywidualnego stanowiska wobec wyzwań współczesności.
Treści programoweT-W-1Ogólne przybliżenie zagadnień, problematyki i najnowszych teorii historii sztuki.
T-W-2Wybrane zjawiska, artyści i zagadnienia sztuki współczesnej XXI i XX wieku. Trickster jako strategia artystyczna, Artysta jako współkreator zmiany społecznej, Relacja artysty z władzą – obywatel aktywny. Artysta jako krytyk kultury i sztuki, Postawy tautologiczne - autorefleksyjne w sztuce, Rynek sztuki -sztuka jako towar i narzędzie propagandy, Poszerzanie granic sztuki, Nowoczesnośc w polskiej sztuce międzywojnia.
Metody nauczaniaM-1Wykłady - seria wykładów podejmujących wybrane zagadnienai z zakresu historii sztuki designu i kultury.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętnośc krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.
S-1Ocena formująca: Aktywnośc - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, także obecnośc studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływajaca na ocenę końcową
S-6Ocena podsumowująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową
S-4Ocena formująca: Aktywność - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, także obecność studenta na zajęciach.
S-5Ocena podsumowująca: Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętność krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć.
3,0Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęć.
3,5Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęc oraz potrafi wykorzystać tę wiedzę w sposób przemyślany.
4,0Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi wykorzystać posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w obrębie wiedzy przekazanej na zajęciach.
4,5Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi wykorzystać kreatywnie posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych źródeł.
5,0Student dysponuje szeroką wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi w efektywny i przemyślany sposób prezentować, analizować oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy, posiadanej także z innych źródeł.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-c_K01jest zdolny krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponowac podstawową wiedzą z zakresu historii sztuki i kultury. Powinien posiadać opanowane podstawowe umiejętności pisania tekstów analityczych oraz samodzielnego zdobywania informacji.
C-2Celem przedmiotu jest poszerzenie ogólnego obrazu historii sztuki. Premiowane jest indywidualne poznawanie dziejów artystycznych i aktywne uczestnictwo w kulturze. Właściwe zrozumienie historycznych formacji sztuki umożliwia lepsze odczytywanie współczesnej, tym samym umożliwia stworzenie bezpośredniego związku między własną pracą, a obrazem kultury i sztuki w całości. Przedmiot umożliwia wypracowanie krytycznych narzędzi obserwacji współczesnej kultury oraz kształtowania przejrzystego i konsekwentnego, indywidualnego stanowiska wobec wyzwań współczesności.
Treści programoweT-W-1Ogólne przybliżenie zagadnień, problematyki i najnowszych teorii historii sztuki.
T-W-2Wybrane zjawiska, artyści i zagadnienia sztuki współczesnej XXI i XX wieku. Trickster jako strategia artystyczna, Artysta jako współkreator zmiany społecznej, Relacja artysty z władzą – obywatel aktywny. Artysta jako krytyk kultury i sztuki, Postawy tautologiczne - autorefleksyjne w sztuce, Rynek sztuki -sztuka jako towar i narzędzie propagandy, Poszerzanie granic sztuki, Nowoczesnośc w polskiej sztuce międzywojnia.
Metody nauczaniaM-1Wykłady - seria wykładów podejmujących wybrane zagadnienai z zakresu historii sztuki designu i kultury.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętnośc krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.
S-1Ocena formująca: Aktywnośc - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, także obecnośc studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływajaca na ocenę końcową
S-6Ocena podsumowująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową
S-4Ocena formująca: Aktywność - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, także obecność studenta na zajęciach.
S-5Ocena podsumowująca: Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejętność krytycznego myślenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć.
3,0Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęć.
3,5Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajęć oraz potrafi wykorzystac tę wiedzę w sposób przemyślany.
4,0Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi wykorzystać posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w obrębie wiedzy przekazanej na zajęciach.
4,5Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajęc, potrafi wykorzystać kreatywnie posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych źródeł.
5,0Student dysponuje szeroką wiedzą z zakresu prowadzonych zajęć, potrafi w efektywny i przemyślany sposób prezentować, analizować oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych źródeł.