Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe3:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe3
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.2
T-SD-3Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej).2
T-SD-4Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa).1
T-SD-5Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego.2
T-SD-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.1
T-SD-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.7
T-SD-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.2
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-SD-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej8
A-SD-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu5
A-SD-4Przygotowanie prezentacji na temat związany ze specyfiką danej specjalności35
A-SD-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy65
A-SD-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury do dyplomu10
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch referatów i jednego sprawozdania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-3_W01
Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
B_1A_W17, B_1A_W23C-4, C-1T-SD-8, T-SD-9, T-SD-7M-2, M-1, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22C-2, C-4, C-5, C-3, C-1T-SD-1, T-SD-6, T-SD-5, T-SD-8, T-SD-3, T-SD-2, T-SD-9, T-SD-4, T-SD-7M-2, M-3, M-1, M-5, M-6, M-4S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07C-5, C-3, C-1T-SD-6, T-SD-8, T-SD-9, T-SD-7M-1, M-5, M-6, M-4S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-3_W01
Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
2,0
3,0Student zna minimalnie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.2
T-SD-3Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej).2
T-SD-4Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa).1
T-SD-5Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego.2
T-SD-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.1
T-SD-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.7
T-SD-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.2
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-SD-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej8
A-SD-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu5
A-SD-4Przygotowanie prezentacji na temat związany ze specyfiką danej specjalności35
A-SD-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy65
A-SD-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury do dyplomu10
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-3_W01Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
Treści programoweT-SD-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
T-SD-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
M-5metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna minimalnie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-3_U01Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych.
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
Treści programoweT-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej.
T-SD-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.
T-SD-5Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego.
T-SD-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-3Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej).
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
T-SD-4Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa).
T-SD-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
M-4wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-3_K01Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
Treści programoweT-SD-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.
T-SD-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
T-SD-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
M-4wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0