Wydział Budownictwa i Architektury - Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Pomiary czynników szkodliwych w środowisku pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pomiary czynników szkodliwych w środowisku pracy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostki zewnętrzne | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Emil Cyraniak <zdeoiz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie słuchacza z identyfikacją czynników szkodliwych w środowisku pracy i ich pomiarem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja czynników szkodliwych w środowisku pracy i wytypowanie czynników do pomiarów | 1 |
T-A-2 | Pomiary czynników szkodliwych oraz interpretacja wyników | 2 |
T-A-3 | Zaliczenie ćwiczeń | 1 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy prawne oraz podstawowe pojęcia idefinicje | 1 |
T-W-2 | Obowiązki pracodawcy w zakresie profilaktycznej ochrony zdrowia pracowników | 1 |
T-W-3 | Laboratoria środowiska pracy, metody pomiarowe, mierniki | 1 |
T-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 3 |
A-A-2 | Przygotowanie referatu | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 17 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | Przegląd literatury fachowej | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena referatu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test wyboru i zadania otwarte |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_5/BHP_W01 Ma wiedzę o podstawowych czynnikach szkodliwych w środowisku pracy | BHP_10A_W02 | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-3 |
BHP_10A_5/BHP_W02 Ma wiedzę o obowiązkach pracodawcy w zakresie profilaktycznej ochrony zdrowia | BHP_10A_W02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_5/BHP_U01 Posiada umiejętność identyfikacji czynników szkodliwych w środowisku pracy | BHP_10A_U03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3 | M-2 | S-2, S-3 |
BHP_10A_5/BHP_U02 Potrafi interpretować wyniki pomiarów czynników szkodliwych w środowisku pracy | BHP_10A_U03 | — | C-1 | T-A-2, T-A-3 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_5/BHP_K01 Potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | BHP_10A_K01 | — | C-1 | T-A-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_5/BHP_W01 Ma wiedzę o podstawowych czynnikach szkodliwych w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma ograniczoną wiedzę o czynnikach szkodliwych w środowisku pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_5/BHP_W02 Ma wiedzę o obowiązkach pracodawcy w zakresie profilaktycznej ochrony zdrowia | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma niepełną wiedzę o obowiązkach pracodawcy w zakresie profilaktyki zdrowia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_5/BHP_U01 Posiada umiejętność identyfikacji czynników szkodliwych w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma ograniczoną umiejętność identyfikacji czynników szkodliwych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_5/BHP_U02 Potrafi interpretować wyniki pomiarów czynników szkodliwych w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi interpretować tylkoniektóre wyniki pomiarów czynników szkodliwych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_5/BHP_K01 Potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz słabo angażuje się w doskonalenie swojej wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Międzresortowa Komisja ds. Najwyższych Dopuszczalnych Stężeń Natężeń Czynników Szkodliwych w Środowisku Pracy, Czynniki szkodliwe wśrodowiskupracy, CIOP, Warszawa, 2007