Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)
Sylabus przedmiotu Techniki multimedialne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki multimedialne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych | 1 |
T-S-2 | Budowa i typy aparatów fotograficznych | 1 |
T-S-3 | Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”) | 1 |
T-S-4 | Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”) | 1 |
T-S-5 | Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze) | 1 |
T-S-6 | Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż ) | 1 |
T-S-7 | Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR | 1 |
T-S-8 | Panoramy i zdjęcia sferyczne | 1 |
T-S-9 | Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych | 1 |
T-S-10 | Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminariach | 10 |
A-S-2 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
A-S-3 | Samodzielne przygotowanie konspektu z seminarium celem jego zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów |
M-3 | Metoda praktyczna - pokazy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/B-08_W01 Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych | AU_3A_W04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/B-08_U01 Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej. | AU_3A_U11 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-8, T-S-9, T-S-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/B-08_K01 Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom. | AU_3A_K07 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-8, T-S-9, T-S-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/B-08_W01 Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/B-08_U01 Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/B-08_K01 Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kelby Scott, Fotografia cyfrowa - Edycja zdjęć, Helion, Gliwice, 2013, VII
- Freeman Michael, HDR - zdjęcia o dużej rozpiętości tonalnej, G+J RBA, Chiny, 2010
- Bebicewizc-Miazga Anna, Klauziński Ernest, Góra-Klauzińska Anna, Cyfrowa fotografia panoramiczna, Helion, Gliwice, 2011
- Tomaszewska Aleksandra, ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Helion, Gliwice, 2013
Literatura dodatkowa
- Ball James, Carman Robbie, Gottshalk Matt, Harrington Richard, Filmowanie lustrzanką cyfrową, Galaktyka sp. z o.o., Łódz, 2011