Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Zintegrowane Projektowanie Architektoniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane Projektowanie Architektoniczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Sachanowicz <Tomasz.Sachanowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 30 2,00,55zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,45egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1W-1: podstawowa znajomość warunków technicznych, podstawowa wiedza techniczna w zakresie budownictwa ogólnego, podstawowa wiedza o materiałach
W-2W-2: podstawowa wiedza o teorii architektury, znajomość podstaw psychologicznych architektury, wiedza o pierwiastkach antropologicznych w architekturze

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, prezentacja celów i programu zajęć.2
T-P-2Obszar integracji w projektowaniu architektonicznym – integracja aspektów humanistycznych, integracja aspektów technicznych, integracja aspektów gospodarczych (i ekonomicznych).2
T-P-3Określenie niezbędnego pola interdyscyplinarnego dla projektu. Formułowanie programu oraz zakresów rozstrzygnięć pozaarchitektonicznych wpływających na rozwiązania architektoniczne.2
T-P-4Ustalenie celów i systemu kryterialnego do samooceny projektu. Ustalenie zakresu działań projektowych definiujących zagadnienia – obsługi terenu, obsługi użytkowników, wyposażenia technicznego, wymogów technicznych determinujących parametry projektowanego obiektu, itp.2
T-P-5Integracja problematyki instalacyjnej i konstrukcyjnej – materializacja w formie architektonicznej. Ostateczne określenie zakresu projektu.2
T-P-6Przegląd sprawozdawczy (tzw. przegląd połówkowy) z samooceną projektu (na aktualnym etapie).2
T-P-7Konstrukcja a bryła, instalacje i technika a detal architektoniczny. Dostosowywanie rozwiązań formalnych.2
T-P-8Działania interdyscyplinarne, działania w ramach technologii obiektowej.2
T-P-9Opracowanie wymaganych rozwiązań (systemowo) niearchitektonicznych – struktura, instalacje, itp.2
T-P-10Konsultacje – opracowywanie rozwiązań indywidualnych.2
T-P-11Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych.2
T-P-12Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Plan prezentacji finalnego rozwiązania.2
T-P-13Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Detale prezentacji projektu.2
T-P-14Złożenie gotowego projektu i przygotowywanie prezentacji.2
T-P-15Końcowa prezentacja projektu – projekt koncepcyjny, projekt techniczny, prezentacja multimedialna.2
30
wykłady
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.1
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.1
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.1
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.1
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.1
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.1
T-W-7Innowacja w architekturze jako pochodna działań motywowanych ekonomicznie.1
T-W-8Nauki ścisłe a projektowanie architektoniczne. Struktura, materiał, filozofia architektury.1
T-W-9Aplikacja koncepcji zrównoważonego gospodarowania zasobami w obiekcie oraz w projekcie.1
T-W-10Analityka w procesie projektowym. Rozumowe kształtowanie podłoża decyzyjnego w architekturze.1
T-W-11Środowisko a architektura – przegląd warsztatu architektonicznego w odniesieniu do wskazanej relacji.1
T-W-12Dyskusja publiczna – problemy integracji a architektura (udział studentów).1
T-W-13Studia przypadków – obce środowiska kulturowe, obce środowiska geograficzne (klimatyczne).1
T-W-14Studia przypadków – architektura jako odpowiedź na niebezpieczeństwa.1
T-W-15Podsumowanie – synteza wiedzy z semestru.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Konsultacje na temat lokalizacji, rozpoznanie kryteriów oceny projektu (dyscyplinarnej) – ustalenie programu zajęć mogącego modyfikować poniższe4
A-P-2Analizy studiów przypadków, analizy typologiczne, rozpoznanie technologii obiektowych5
A-P-3Rozpracowanie kontekstu przestrzennego, architektonicznej odpowiedzi na relacje z otoczeniem, parametryczna analiza zagadnienia projektowego3
A-P-4Kompilacja programu funkcjonalnego, szkice projektowe, szkice wariantowe, model roboczy3
A-P-5Modyfikacje modelu roboczego, szkice i feedback3
A-P-6Zatwierdzenie modelu roboczego i podjęcie działań projektowych – dokumentacji projektu koncepcyjnego oraz makiety3
A-P-7Projektowanie wariantowe, analizy nasycenia technologicznego, funkcja a program, ostateczne zatwierdzenie układu funkcjonalnego3
A-P-8Ostateczne określenie oddziaływania środowiskowego obiektu3
A-P-9Ostateczne zdefiniowanie struktury, konfiguracji materiałowej, formy8
A-P-10Ostateczne zdefiniowanie rozwiązań technologicznych dotyczących układu wnętrz5
A-P-11Projektowanie – etap finalny rysunki i makieta końcowa4
A-P-12Projektowanie – etap finalny rysunki i makieta końcowa4
A-P-13Projektowanie – etap finalny rysunki i makieta końcowa oraz prezentacja multimedialna4
A-P-14Składanie skończonych i kompletnych prac i ich ocena4
A-P-15Przegląd i wystawienie ocen4
60
wykłady
A-W-1uczestniczenie w wykładzie1
A-W-2uczestniczenie w wykładzie1
A-W-3uczestniczenie w wykładzie1
A-W-4uczestniczenie w wykładzie1
A-W-5uczestniczenie w wykładzie1
A-W-6uczestniczenie w wykładzie1
A-W-7uczestniczenie w wykładzie1
A-W-8uczestniczenie w wykładzie1
A-W-9uczestniczenie w wykładzie1
A-W-10uczestniczenie w wykładzie1
A-W-11uczestniczenie w wykładzie1
A-W-12uczestniczenie w wykładzie1
A-W-13uczestniczenie w wykładzie1
A-W-14uczestniczenie w wykładzie1
A-W-15uczestniczenie w wykładzie1
A-W-16praca własna w domu – poszerzanie informacji zdobytych na wykładzie45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-VII/7_W01
W1: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji różnych dyscyplin na polu architektury.
AU_1A_W01, AU_1A_W23, AU_1A_W05C-2, C-1T-W-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1
AU_1A_CS1-VII/7_W02
W2: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technicznych, budowlanych i instalacyjnych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
AU_1A_W01, AU_1A_W03, AU_1A_W05C-2, C-1T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-2M-3, M-2, M-1S-2, S-1
AU_1A_CS1-VII/7_W03
W3: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technologicznych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
AU_1A_W01, AU_1A_W03, AU_1A_W05C-1, C-2T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-4M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-VII/7_U01
U1: Umiejętność integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
AU_1A_U04, AU_1A_U06C-2, C-1T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2
AU_1A_CS1-VII/7_U02
U2: Umiejętność integracji różnych rozwiązań technicznych i technologicznych na polu architektury.
AU_1A_U04, AU_1A_U06C-2, C-1T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-VII/7_K01
KS1: Zdolność do syntezy i komunikatywnego przedstawienia idei projektowej na forum publicznym.
AU_1A_K02, AU_1A_K04, AU_1A_K07C-2, C-1T-P-14, T-P-15, T-P-6M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-VII/7_W01
W1: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji różnych dyscyplin na polu architektury.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-VII/7_W02
W2: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technicznych, budowlanych i instalacyjnych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-VII/7_W03
W3: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technologicznych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-VII/7_U01
U1: Umiejętność integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-VII/7_U02
U2: Umiejętność integracji różnych rozwiązań technicznych i technologicznych na polu architektury.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-VII/7_K01
KS1: Zdolność do syntezy i komunikatywnego przedstawienia idei projektowej na forum publicznym.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander, C., New Concepts in Complexity Theory. Arising from the Studies in the Field of Architecture, Cardiff, 2003, pp. 23
  2. Barełkowski, R., Zagadnienia złożone w projektowaniu architektonicznym, 2017, przygotowane do druku
  3. Dorosiński, W., Gasparski, W. and Wrona, S., Zarys metodyki projektowania, Arkady, Warszawa, 2011
  4. Dunin-Woyseth, H. and Michl, J., Towards a Disciplinary Identity of the Making Professions: An Introduction, Oslo School of Architecture, Oslo, 2001, in H. Dunin-Woyseth and J. Michl (eds.), Towards a Disciplinary Identity of the Making Professions, The Oslo Millenium Reader, pp. 1-20.
  5. Gasparski, W., O metodologii badań i projektowania systemowego, PWN, Warszawa, 1974, Materialy II Konferencji Metodologii Projektowania
  6. Rzevski, G. and Skobelev, P., Managing Complexity, WIT Press, Southampton & Boston, 2014
  7. Schön, D., The Reflective Practitioner: How Professionals Think In Action, Basic Books, New York, 1984

Literatura dodatkowa

  1. Anderson, N. M., Public Interest Design: Expanding Architecture and Design through Process and Impact Public, Hybrid, Evolving, and Integrative Career Paths, 2014, in A Journal of Imagining America, Vol. 2, Issue (2014), pp. 23
  2. Barelkowski, R., Meta-design versus self-contained design, Welsh School of Architecture in Cardiff, Cardiff, 2007, in A. Dutoit, J. Odgers, A. Sharr (eds.), Quality, pp. 23
  3. Barelkowski, R., Towards comprehensive architectural design – Meta-Design, Escuela Tecnica Superior de Arquitectura de Madrid ETSAM/UPM, Madrid, 2007, in J. M. Hernandez Leon (ed.), Paisaje Cultural Cultural Landscape, EURAU 2008, Universidad Politecnica de Madrid, pp. 76-79
  4. Barełkowski, R., Verbal Thinking in the Design Process. Internal and External Communication of Architectural Creation, Common Ground Publishing, Chicago, 2010, in Design Principles and Practices: An International Journal, Vol. 4, Issue 5, p. 127-138.
  5. Barelkowski, R., Towards the Autonomy of Urban Management: Simple System as a Solution for Complex Urban Environment, 2016, in International Journal of Design & Nature and Ecodynamics, Vol. 11, No 4, p. 543-552.
  6. Nilsson, F., Making, Thinking, Knowing Architecture. Notes on Architecture as a Making Discipline and Material Practice, Arkitektskolens Forlag, 2013, in J. Dehs, M. W. Esbensen and C. P. Pedersen (eds.), When Architects and Designers Write/Draw/Build?, p. 126-147.
  7. Picon, A., Continuity, complexity and emergence: what is the real for digital designers?, 2010, Perspecta, No. 42, 147-157.
  8. McCall, R. and Burge, J., Untangling Wicked Problems, 2016, in Information Knowledge Systems Management, May 2016, Vol. 30, Issue 2, 200–210.
  9. Ponziani, F. A., Tinaburri, A. and Angelino, M., Emerging Patterns in Crowd Streams and the Aid of ABM for Egress Management, 2016, in International Journal of Design & Nature and Ecodynamics, Vol. 11, No 4, 543-552.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, prezentacja celów i programu zajęć.2
T-P-2Obszar integracji w projektowaniu architektonicznym – integracja aspektów humanistycznych, integracja aspektów technicznych, integracja aspektów gospodarczych (i ekonomicznych).2
T-P-3Określenie niezbędnego pola interdyscyplinarnego dla projektu. Formułowanie programu oraz zakresów rozstrzygnięć pozaarchitektonicznych wpływających na rozwiązania architektoniczne.2
T-P-4Ustalenie celów i systemu kryterialnego do samooceny projektu. Ustalenie zakresu działań projektowych definiujących zagadnienia – obsługi terenu, obsługi użytkowników, wyposażenia technicznego, wymogów technicznych determinujących parametry projektowanego obiektu, itp.2
T-P-5Integracja problematyki instalacyjnej i konstrukcyjnej – materializacja w formie architektonicznej. Ostateczne określenie zakresu projektu.2
T-P-6Przegląd sprawozdawczy (tzw. przegląd połówkowy) z samooceną projektu (na aktualnym etapie).2
T-P-7Konstrukcja a bryła, instalacje i technika a detal architektoniczny. Dostosowywanie rozwiązań formalnych.2
T-P-8Działania interdyscyplinarne, działania w ramach technologii obiektowej.2
T-P-9Opracowanie wymaganych rozwiązań (systemowo) niearchitektonicznych – struktura, instalacje, itp.2
T-P-10Konsultacje – opracowywanie rozwiązań indywidualnych.2
T-P-11Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych.2
T-P-12Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Plan prezentacji finalnego rozwiązania.2
T-P-13Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Detale prezentacji projektu.2
T-P-14Złożenie gotowego projektu i przygotowywanie prezentacji.2
T-P-15Końcowa prezentacja projektu – projekt koncepcyjny, projekt techniczny, prezentacja multimedialna.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.1
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.1
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.1
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.1
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.1
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.1
T-W-7Innowacja w architekturze jako pochodna działań motywowanych ekonomicznie.1
T-W-8Nauki ścisłe a projektowanie architektoniczne. Struktura, materiał, filozofia architektury.1
T-W-9Aplikacja koncepcji zrównoważonego gospodarowania zasobami w obiekcie oraz w projekcie.1
T-W-10Analityka w procesie projektowym. Rozumowe kształtowanie podłoża decyzyjnego w architekturze.1
T-W-11Środowisko a architektura – przegląd warsztatu architektonicznego w odniesieniu do wskazanej relacji.1
T-W-12Dyskusja publiczna – problemy integracji a architektura (udział studentów).1
T-W-13Studia przypadków – obce środowiska kulturowe, obce środowiska geograficzne (klimatyczne).1
T-W-14Studia przypadków – architektura jako odpowiedź na niebezpieczeństwa.1
T-W-15Podsumowanie – synteza wiedzy z semestru.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Konsultacje na temat lokalizacji, rozpoznanie kryteriów oceny projektu (dyscyplinarnej) – ustalenie programu zajęć mogącego modyfikować poniższe4
A-P-2Analizy studiów przypadków, analizy typologiczne, rozpoznanie technologii obiektowych5
A-P-3Rozpracowanie kontekstu przestrzennego, architektonicznej odpowiedzi na relacje z otoczeniem, parametryczna analiza zagadnienia projektowego3
A-P-4Kompilacja programu funkcjonalnego, szkice projektowe, szkice wariantowe, model roboczy3
A-P-5Modyfikacje modelu roboczego, szkice i feedback3
A-P-6Zatwierdzenie modelu roboczego i podjęcie działań projektowych – dokumentacji projektu koncepcyjnego oraz makiety3
A-P-7Projektowanie wariantowe, analizy nasycenia technologicznego, funkcja a program, ostateczne zatwierdzenie układu funkcjonalnego3
A-P-8Ostateczne określenie oddziaływania środowiskowego obiektu3
A-P-9Ostateczne zdefiniowanie struktury, konfiguracji materiałowej, formy8
A-P-10Ostateczne zdefiniowanie rozwiązań technologicznych dotyczących układu wnętrz5
A-P-11Projektowanie – etap finalny rysunki i makieta końcowa4
A-P-12Projektowanie – etap finalny rysunki i makieta końcowa4
A-P-13Projektowanie – etap finalny rysunki i makieta końcowa oraz prezentacja multimedialna4
A-P-14Składanie skończonych i kompletnych prac i ich ocena4
A-P-15Przegląd i wystawienie ocen4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestniczenie w wykładzie1
A-W-2uczestniczenie w wykładzie1
A-W-3uczestniczenie w wykładzie1
A-W-4uczestniczenie w wykładzie1
A-W-5uczestniczenie w wykładzie1
A-W-6uczestniczenie w wykładzie1
A-W-7uczestniczenie w wykładzie1
A-W-8uczestniczenie w wykładzie1
A-W-9uczestniczenie w wykładzie1
A-W-10uczestniczenie w wykładzie1
A-W-11uczestniczenie w wykładzie1
A-W-12uczestniczenie w wykładzie1
A-W-13uczestniczenie w wykładzie1
A-W-14uczestniczenie w wykładzie1
A-W-15uczestniczenie w wykładzie1
A-W-16praca własna w domu – poszerzanie informacji zdobytych na wykładzie45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-VII/7_W01W1: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji różnych dyscyplin na polu architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
AU_1A_W23zna w podstawowym zakresie nowoczesne materiały i technologie, współczesne realizacje oraz najnowsze trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
AU_1A_W05w stopniu podstawowym zna infrastrukturę budowlaną (instalacje wewnętrzne, zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacji…)
Cel przedmiotuC-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
C-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
Treści programoweT-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
S-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-VII/7_W02W2: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technicznych, budowlanych i instalacyjnych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
AU_1A_W03zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
AU_1A_W05w stopniu podstawowym zna infrastrukturę budowlaną (instalacje wewnętrzne, zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacji…)
Cel przedmiotuC-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
C-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
Treści programoweT-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
S-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-VII/7_W03W3: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technologicznych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
AU_1A_W03zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
AU_1A_W05w stopniu podstawowym zna infrastrukturę budowlaną (instalacje wewnętrzne, zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacji…)
Cel przedmiotuC-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
Treści programoweT-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
S-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-VII/7_U01U1: Umiejętność integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U04potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne, zwłaszcza połączenia części budynku wykonanych w różnych technologiach
AU_1A_U06potrafi trafnie i ekonomicznie dobrać rozwiązania konstrukcyjne do zamierzonego efektu architektonicznego
Cel przedmiotuC-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
C-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
Treści programoweT-W-8Nauki ścisłe a projektowanie architektoniczne. Struktura, materiał, filozofia architektury.
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-VII/7_U02U2: Umiejętność integracji różnych rozwiązań technicznych i technologicznych na polu architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U04potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne, zwłaszcza połączenia części budynku wykonanych w różnych technologiach
AU_1A_U06potrafi trafnie i ekonomicznie dobrać rozwiązania konstrukcyjne do zamierzonego efektu architektonicznego
Cel przedmiotuC-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
C-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
Treści programoweT-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
S-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-VII/7_K01KS1: Zdolność do syntezy i komunikatywnego przedstawienia idei projektowej na forum publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym
AU_1A_K04jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
AU_1A_K07popularyzuje wiedzę o architekturze i urbanistyce
Cel przedmiotuC-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
C-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
Treści programoweT-P-14Złożenie gotowego projektu i przygotowywanie prezentacji.
T-P-15Końcowa prezentacja projektu – projekt koncepcyjny, projekt techniczny, prezentacja multimedialna.
T-P-6Przegląd sprawozdawczy (tzw. przegląd połówkowy) z samooceną projektu (na aktualnym etapie).
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0