Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Hodowla zwierząt gospodarskich z przedmiotami wyrównującymi efekty inżynierskie

Sylabus przedmiotu Higiena w skupie i obrocie zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Higiena w skupie i obrocie zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
Specjalność Hodowla zwierząt gospodarskich z przedmiotami wyrównującymi efekty inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chowu i hodowli zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie przepisów prawnych obowiązujących przy skupie i obrocie zwierzętami i produktami pochodzenia zwierzęcego.
C-2Poznanie wymogów oraz dokumentacji związanej z transportem zwierząt
C-3Poznanie wpływu czynników środowiskowych na jakość produktów pochodzenia zwierzęcego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych2
T-L-2Zasady pobierania prób urzędowych do badań. Interpretacja wyników.2
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej2
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego2
T-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej2
T-L-6Punkty gromadzenia zwierząt-przepisy prawne, zasady funkcjonowania2
T-L-7Zasady oraz metody przeprowadzania dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacja w obrocie towarami pochodzenia zwierzęcego w oparciu o normy Unii Europejskiej. Plan czyszczenia i dezynfekcji.3
15
wykłady
T-W-1Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami związanymi ze skupem i obrotem zwierzętami.2
T-W-2Badania przed ubojowe i poubojowe zwierząt rzeźnych5
T-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich2
T-W-4Obowiązujące zasady sanitarno-higieniczne w transporcie i gromadzeniu zwierząt. Przygotowanie środków transportu2
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi2
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń6
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń6
A-L-4Konsultacje2
A-L-5Pisemne zaliczenie1
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3Przgotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Pisemne zaliczenie1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacja multimedialna przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZGu-O6.4_W01
Zna zasady obrotu zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
ZOinz_2A_W05, ZOinz_2A_W09C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZGu-O6.4_U01
Umie przygotować i zorganizować obrót zwierzętami oraz produktami pochodzącymi od nich
ZOinz_2A_U15C-1T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZGu-O6.4_K01
Potrafi przewidzieć jakie czynniki środowiska wpływają na jakość uzyskiwanych produktów
ZOinz_2A_K08C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZGu-O6.4_W01
Zna zasady obrotu zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy .
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZGu-O6.4_U01
Umie przygotować i zorganizować obrót zwierzętami oraz produktami pochodzącymi od nich
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: - potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZGu-O6.4_K01
Potrafi przewidzieć jakie czynniki środowiska wpływają na jakość uzyskiwanych produktów
2,0W zakresie prac zespołowych student: - nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,0W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań)
3,5W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
4,0W zakresie prac zespołowych student: - rozdysponowuje lub pomaga w rozdzieleniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy.
5,0W zakresie prac zespołowych student: potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także rozdzielić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole (motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników.

Literatura podstawowa

  1. Prost E., Polskie przepisy sanitarno-weterynaryjne, PTNW, Lublin, 1995
  2. Tropiło J., Kiszczak L., Jaworek D, Higiena zwierząt rzeźnych i mięsa, SGGW, Warszawa, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Januszkiewicz J, Zarys kliniki chorób zakaźnych, PZWL, Warszawa, 1992

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych2
T-L-2Zasady pobierania prób urzędowych do badań. Interpretacja wyników.2
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej2
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego2
T-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej2
T-L-6Punkty gromadzenia zwierząt-przepisy prawne, zasady funkcjonowania2
T-L-7Zasady oraz metody przeprowadzania dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacja w obrocie towarami pochodzenia zwierzęcego w oparciu o normy Unii Europejskiej. Plan czyszczenia i dezynfekcji.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami związanymi ze skupem i obrotem zwierzętami.2
T-W-2Badania przed ubojowe i poubojowe zwierząt rzeźnych5
T-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich2
T-W-4Obowiązujące zasady sanitarno-higieniczne w transporcie i gromadzeniu zwierząt. Przygotowanie środków transportu2
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi2
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń6
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń6
A-L-4Konsultacje2
A-L-5Pisemne zaliczenie1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3Przgotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Pisemne zaliczenie1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZGu-O6.4_W01Zna zasady obrotu zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_W05ma pogłębioną wiedzę o wpływie środowiska zoohigienicznego na zdrowie i produkcyjność zwierząt oraz o metodach laboratoryjnych oceny pasz i żywności oraz ich wartości prozdrowotnej i leczniczej
ZOinz_2A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Poznanie przepisów prawnych obowiązujących przy skupie i obrocie zwierzętami i produktami pochodzenia zwierzęcego.
C-2Poznanie wymogów oraz dokumentacji związanej z transportem zwierząt
Treści programoweT-W-2Badania przed ubojowe i poubojowe zwierząt rzeźnych
T-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej
T-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego
T-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacja multimedialna przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy .
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZGu-O6.4_U01Umie przygotować i zorganizować obrót zwierzętami oraz produktami pochodzącymi od nich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_U15Umie organizować produkcję zwierzęcą i jej przetwórstwo oraz wykorzystać terapeutyczne właściwości zwierząt i produktów od nich pozyskiwanych, a także prowadzić działalność gospodarczą na obszarach wiejskich z możliwością wykorzystania zaawansowanych technologii informatycznych w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji
Cel przedmiotuC-1Poznanie przepisów prawnych obowiązujących przy skupie i obrocie zwierzętami i produktami pochodzenia zwierzęcego.
Treści programoweT-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego
T-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacja multimedialna przy wykorzystaniu komputera i projektora
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: - potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZGu-O6.4_K01Potrafi przewidzieć jakie czynniki środowiska wpływają na jakość uzyskiwanych produktów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_K08Potrafi świadomie ocenić czynniki środowiska stanowiące zagrożenia zdrowia ludzi i zwierząt
Cel przedmiotuC-3Poznanie wpływu czynników środowiskowych na jakość produktów pochodzenia zwierzęcego
Treści programoweT-W-4Obowiązujące zasady sanitarno-higieniczne w transporcie i gromadzeniu zwierząt. Przygotowanie środków transportu
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej
T-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych
T-L-2Zasady pobierania prób urzędowych do badań. Interpretacja wyników.
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego
T-L-6Punkty gromadzenia zwierząt-przepisy prawne, zasady funkcjonowania
T-L-7Zasady oraz metody przeprowadzania dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacja w obrocie towarami pochodzenia zwierzęcego w oparciu o normy Unii Europejskiej. Plan czyszczenia i dezynfekcji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie prac zespołowych student: - nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,0W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań)
3,5W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
4,0W zakresie prac zespołowych student: - rozdysponowuje lub pomaga w rozdzieleniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy.
5,0W zakresie prac zespołowych student: potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także rozdzielić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole (motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników.