Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Profilaktyka aparatu ruchu u psów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Profilaktyka aparatu ruchu u psów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Akademia Rehabilitacji i Diagnostyki Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 10 0,60,60zaliczenie
wykładyW5 10 0,40,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.2
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.2
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.2
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.2
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.2
10
wykłady
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.2
T-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.2
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.2
T-W-4Pies geriatryczny.2
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo studenta w laboratoriach10
A-L-2Przygotowanie studenta do ćwiczeń.8
18
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Studiowanie literaturywe własnym zakresie.2
12

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studenta
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C24.4_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
Kn_1P_W08, Kn_1P_W09, Kn_1P_W13C-2, C-1, C-3T-W-2, T-L-3, T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3, S-4
Kn_1P_C24.4_W02
Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu oraz jego profilaktyki.
Kn_1P_W08, Kn_1P_W19, Kn_1P_W20, Kn_1P_W21, Kn_1P_W23C-2, C-1, C-3T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-W-5, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C24.4_U02
Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
Kn_1P_U09, Kn_1P_U11, Kn_1P_U12, Kn_1P_U13C-2, C-1, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-W-5, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C24.4_K01
Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
Kn_1P_K01, Kn_1P_K03, Kn_1P_K05, Kn_1P_K06C-2, C-1T-W-3, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-W-5, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
Kn_1P_C24.4_K02
Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
Kn_1P_K01, Kn_1P_K06, Kn_1P_K07C-2, C-1, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C24.4_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
2,0Student nie definiuje podstawowych pojęć związanych z aparatem ruchu.
3,0Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_C24.4_W02
Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu oraz jego profilaktyki.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,0Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C24.4_U02
Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
2,0Student nie potrafi ułożyć programu profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,0Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C24.4_K01
Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
2,0Student nie postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz nie posiada wrażliwości na potrzeby psa.
3,0Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_C24.4_K02
Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
2,0Student nie ma świadomości znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,0Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Janicki A.M., Pies-dysplazja stawów biodrowych.Prawo złotej proporcji i tetralogia panewki. Wartośći diagnostyczne i prognostyczne, Galaktyka, Łódź, 2012
  2. Dieter-Budras K., Richter R., Fricke W., Atlas anatomii psa., Galaktyka, Łódź, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Fuhrer L., Moissonnier P., Thibaud J.L., Neurologia psów i kotów wybrane przypadki kliniczne., Galaktyka, Łódź, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.2
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.2
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.2
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.2
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.2
T-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.2
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.2
T-W-4Pies geriatryczny.2
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo studenta w laboratoriach10
A-L-2Przygotowanie studenta do ćwiczeń.8
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Studiowanie literaturywe własnym zakresie.2
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C24.4_W01Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Kn_1P_W09Wykazuje znajomość podstawowych metod diagnostycznych oraz technik i narzędzi pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał organizmów żywych w celu poprawy jakości życia zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów
Kn_1P_W13Charakteryzuje rasy psów, zna kierunki i sposoby ich użytkowania
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie definiuje podstawowych pojęć związanych z aparatem ruchu.
3,0Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C24.4_W02Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu oraz jego profilaktyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Kn_1P_W19Zna podstawowe przepisy i regulaminy organizacji wystaw, pokazów, zawodów, konkursów i prób pracy w kynologii
Kn_1P_W20Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii oraz etologii zwierząt, ze szczegolnym uwzględnieniem psowatych
Kn_1P_W21Posiada wiedzę na temat wybranych jednostek chorobowych psów, ich etiologii, objawach oraz sposobach zapobiegania
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-W-4Pies geriatryczny.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,0Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C24.4_U02Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Kn_1P_U11Potrafi rozpoznać objawy najczęściej występujących jednostek chorobowych zwierząt domowych stosując w tym celu odpowiednie metody diagnostyczne; w zależności od wieku i stanu fizjologicznego zwierzęcia potrafi zastosować odpowiednie programy profilaktyki zdrowotnej
Kn_1P_U12Potrafi przystosować środowisko zoohigieniczne do potrzeb zwierząt domowych z uwzględnieniem praw i dobrostanu zwierząt
Kn_1P_U13Posiada umiejętność postępowania w stanach zagrożenia życia i zdrowia psa
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-W-4Pies geriatryczny.
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ułożyć programu profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,0Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C24.4_K01Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K01Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K05Jest świadomy roli sprawności psychofizycznej dla prawidłowego wykonywania zawodów związanych z kynologią
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
Treści programoweT-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz nie posiada wrażliwości na potrzeby psa.
3,0Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C24.4_K02Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K01Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Kn_1P_K07Docenia znaczenie kynologii i dyscyplin pokrewnych dla prawidłowego rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-W-4Pies geriatryczny.
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,0Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,5
4,0
4,5
5,0