Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Chów owiec i kóz:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Chów owiec i kóz
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 14 0,80,40zaliczenie
laboratoriaL3 16 1,20,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza związana z budową oraz funkcjonowaniem organizmu zwierząt przeżuwających.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami chowu i hodowli małych przeżuwaczy, istniejącymi i nowymi kierunkami pracy hodowlanej w Polsce i na świecie. Znajomość podstawowych systemów chowu i hodowli owiec i kóz .

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wełnoznawstwo. Runo a okrywa włosowa; właściwości fizyczne i chemiczne wełny. Pomiary długości wełny.3
T-L-2Wełnoznawstwo. Wady wełny; strzyża; kontrola użytkowości wełnistej; klasyfikacja, wycena i przerób wełny. Pomiary grubości wełny.3
T-L-3Pokrój owiec i kóz. Ocena cech osobniczych; pomiary zoometryczne; indeksy budowy; bonitacja owiec; uzębienie i określanie wieku na podstawie uzębienia.2
T-L-4Ocena mleczności owiec i kóz. Badanie stanu zdrowia wymienia metodą TOK. Ocena organoleptyczna mleka i sera koziego. Przetwórstwo mleka owczego i koziego.2
T-L-5Wykorzystanie dokumentacji oceny wartości użytkowej w szacowaniu wskaźników użytkowości rozrodczej owiec i kóz. Analiza i interpretacja wyników.2
T-L-6Wykorzystanie dokumentacji użytkowości mlecznej wybranych ras i odmian owiec i kóz z uwzględnieniem kolejnych laktacji. Analiza i interpretacja wyników.1
T-L-7Dobór systemu wypasu małych przeżuwaczy w zależności od produkcji gospodarstwa.1
T-L-8Organizacja pracy w owczarni i koziarni oraz zabiegi profilaktyczne i pielęgnacyjne.2
16
wykłady
T-W-1Pochodzenie i udomowienie owiec i kóz. Gospodarcze znaczenie chowu hodowli kóz. Stan oraz perspektywy rozwoju produkcji owczarskiej i koziarskiej.2
T-W-2Krajowe i importowane rasy owiec i kóz utrzymywane w Polsce.2
T-W-3Właściwości prozdrowotne mięsa koziego, jagnięciny i baraniny.2
T-W-4Mleczne użytkowanie owiec i kóz.2
T-W-5Wybrane zagadnienia z rozrodu owiec i kóz.2
T-W-6Wybrane zagadnienia z zakresu wpływu żywienia owiec i kóz na ich produkcyjność oraz jakość produktów spożywczych.2
T-W-7Alternatywne kierunki utrzymania owiec i kóz.2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych.15
A-L-2Przygotowanie projektów na wskazane tematy.9
A-L-3Czytanie wskazanej literatury.7
A-L-4Konsultacje.4
35
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.14
A-W-2Samodzielne studiowanie temetyki wykładów.4
A-W-3Czytanie wskazanej literatury.2
A-W-4Udział w konsultacjach naukowych.2
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia wykładów.2
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, opis, objaśnianie.
M-2Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projekt.
M-4Objaśnienie wykonania zadań na zajęciach.
M-5Ćwiczenia laboratoryjne.
M-6Praca w grupach.
M-7Film dydaktyczny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z przeprowadzonych wykładów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach.
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń.
S-4Ocena formująca: Ocena projektu.
S-5Ocena formująca: Ocena prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C10.4_W06
Student zna kierunki produkcji małych przeżuwaczy i rozumie ich znaczenie gospodarcze. Rozróżnia rasy, odmiany owiec i kóz hodowanych w Polsce i na świecie z uwzględnieniem przydatności w różnych technologiach produkcji. Umie opisać wpływ czynników warunkujących ilość i jakość produkowanego mleka i mięsa. Zna najczęściej stosowane technologie wykorzystywane w produkcji małych przeżuwaczy oraz zasady pracy hodowlanej w obrębie stad. Potrafi opisać pokrój owiec i kóz oraz zna zna zasady ich oceny, metody identyfikacji i znakowania.
Kn_1P_W06, Kn_1P_W07, Kn_1P_W08C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6, M-7S-1, S-2, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C10.4_U18
Analizować i ocenić czynniki wpywające na ilość i jakość pozyskiwanych produktów oraz kalkulować opłacalność ich produkcji. Posiada umiejętność oceny efektywność produkcji mleka i mięsa małych przeżuwaczy w różnych warunkach produkcyjnych.
Kn_1P_U12, Kn_1P_U18C-1T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6, M-7S-1, S-2, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C10.4_K01
Student przejawia aktywny udział w pracy grupowej jako członek i jako lider zespołu.
Kn_1P_K01, Kn_1P_K04C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7M-2, M-4, M-5, M-6, M-7S-2, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C10.4_W06
Student zna kierunki produkcji małych przeżuwaczy i rozumie ich znaczenie gospodarcze. Rozróżnia rasy, odmiany owiec i kóz hodowanych w Polsce i na świecie z uwzględnieniem przydatności w różnych technologiach produkcji. Umie opisać wpływ czynników warunkujących ilość i jakość produkowanego mleka i mięsa. Zna najczęściej stosowane technologie wykorzystywane w produkcji małych przeżuwaczy oraz zasady pracy hodowlanej w obrębie stad. Potrafi opisać pokrój owiec i kóz oraz zna zna zasady ich oceny, metody identyfikacji i znakowania.
2,0
3,0Student zna podstawowe kierunki produkcji owczarskiej i koziarskiej, ale nie rozumie ich znaczenia gospodarczego. Rozróżnia niektóre podstawowe rasy owiec i kóz, ale nie potrafi ich scharakteryzować. Orientuje się w stopniu dostatecznym w prowadzeniu pracy hodowlanej w obrębie stada. Potrafi w stopniu dostatecznym wymienić niektóre czynniki wpływające na ilość, jakość oraz przydatność technologiczną mleka jako surowca.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C10.4_U18
Analizować i ocenić czynniki wpywające na ilość i jakość pozyskiwanych produktów oraz kalkulować opłacalność ich produkcji. Posiada umiejętność oceny efektywność produkcji mleka i mięsa małych przeżuwaczy w różnych warunkach produkcyjnych.
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować rasy owiec i kóz utrzymywane w Polsce. Student rozwija w stopniu dostatecznym umiejętności analizowania i oceniania czynników wpływających na ilość i jakość produktów owczarskich i koziarskich. Posiada umiejętność trafnej oceny efektywności i opłacalności produkcji mleka i mięsa małych przeżuwaczy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C10.4_K01
Student przejawia aktywny udział w pracy grupowej jako członek i jako lider zespołu.
2,0
3,0Student przejawia aktywność w grupie jako członek.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jamroz D., Nowicki B., Kozy, chów i hodowla, PWN, Warszawa, 1990
  2. Lachowski W., Szewczuk M., Chów i hodowla owiec i kóz., AR Szczecin, Szczecin, 2008
  3. Niżnikowski R., Hodowla i chów owiec., SGGW, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Haring F., Hodowla owiec., PWRiL, Warszawa, 1980
  2. Kalinowska Cz., Technologia produkcji owczarskiej., AR Lublin, Lublin, 1979

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wełnoznawstwo. Runo a okrywa włosowa; właściwości fizyczne i chemiczne wełny. Pomiary długości wełny.3
T-L-2Wełnoznawstwo. Wady wełny; strzyża; kontrola użytkowości wełnistej; klasyfikacja, wycena i przerób wełny. Pomiary grubości wełny.3
T-L-3Pokrój owiec i kóz. Ocena cech osobniczych; pomiary zoometryczne; indeksy budowy; bonitacja owiec; uzębienie i określanie wieku na podstawie uzębienia.2
T-L-4Ocena mleczności owiec i kóz. Badanie stanu zdrowia wymienia metodą TOK. Ocena organoleptyczna mleka i sera koziego. Przetwórstwo mleka owczego i koziego.2
T-L-5Wykorzystanie dokumentacji oceny wartości użytkowej w szacowaniu wskaźników użytkowości rozrodczej owiec i kóz. Analiza i interpretacja wyników.2
T-L-6Wykorzystanie dokumentacji użytkowości mlecznej wybranych ras i odmian owiec i kóz z uwzględnieniem kolejnych laktacji. Analiza i interpretacja wyników.1
T-L-7Dobór systemu wypasu małych przeżuwaczy w zależności od produkcji gospodarstwa.1
T-L-8Organizacja pracy w owczarni i koziarni oraz zabiegi profilaktyczne i pielęgnacyjne.2
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pochodzenie i udomowienie owiec i kóz. Gospodarcze znaczenie chowu hodowli kóz. Stan oraz perspektywy rozwoju produkcji owczarskiej i koziarskiej.2
T-W-2Krajowe i importowane rasy owiec i kóz utrzymywane w Polsce.2
T-W-3Właściwości prozdrowotne mięsa koziego, jagnięciny i baraniny.2
T-W-4Mleczne użytkowanie owiec i kóz.2
T-W-5Wybrane zagadnienia z rozrodu owiec i kóz.2
T-W-6Wybrane zagadnienia z zakresu wpływu żywienia owiec i kóz na ich produkcyjność oraz jakość produktów spożywczych.2
T-W-7Alternatywne kierunki utrzymania owiec i kóz.2
14

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych.15
A-L-2Przygotowanie projektów na wskazane tematy.9
A-L-3Czytanie wskazanej literatury.7
A-L-4Konsultacje.4
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.14
A-W-2Samodzielne studiowanie temetyki wykładów.4
A-W-3Czytanie wskazanej literatury.2
A-W-4Udział w konsultacjach naukowych.2
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia wykładów.2
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C10.4_W06Student zna kierunki produkcji małych przeżuwaczy i rozumie ich znaczenie gospodarcze. Rozróżnia rasy, odmiany owiec i kóz hodowanych w Polsce i na świecie z uwzględnieniem przydatności w różnych technologiach produkcji. Umie opisać wpływ czynników warunkujących ilość i jakość produkowanego mleka i mięsa. Zna najczęściej stosowane technologie wykorzystywane w produkcji małych przeżuwaczy oraz zasady pracy hodowlanej w obrębie stad. Potrafi opisać pokrój owiec i kóz oraz zna zna zasady ich oceny, metody identyfikacji i znakowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W06Zna metody chowu, oceny wartości hodowlanej i użytkowej zwierząt oraz metody selekcji i rodzaje krzyżowania zwierząt
Kn_1P_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, mikrobiologii, immunologii i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku
Kn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami chowu i hodowli małych przeżuwaczy, istniejącymi i nowymi kierunkami pracy hodowlanej w Polsce i na świecie. Znajomość podstawowych systemów chowu i hodowli owiec i kóz .
Treści programoweT-L-1Wełnoznawstwo. Runo a okrywa włosowa; właściwości fizyczne i chemiczne wełny. Pomiary długości wełny.
T-L-2Wełnoznawstwo. Wady wełny; strzyża; kontrola użytkowości wełnistej; klasyfikacja, wycena i przerób wełny. Pomiary grubości wełny.
T-L-3Pokrój owiec i kóz. Ocena cech osobniczych; pomiary zoometryczne; indeksy budowy; bonitacja owiec; uzębienie i określanie wieku na podstawie uzębienia.
T-L-4Ocena mleczności owiec i kóz. Badanie stanu zdrowia wymienia metodą TOK. Ocena organoleptyczna mleka i sera koziego. Przetwórstwo mleka owczego i koziego.
T-L-5Wykorzystanie dokumentacji oceny wartości użytkowej w szacowaniu wskaźników użytkowości rozrodczej owiec i kóz. Analiza i interpretacja wyników.
T-L-6Wykorzystanie dokumentacji użytkowości mlecznej wybranych ras i odmian owiec i kóz z uwzględnieniem kolejnych laktacji. Analiza i interpretacja wyników.
T-L-7Dobór systemu wypasu małych przeżuwaczy w zależności od produkcji gospodarstwa.
T-L-8Organizacja pracy w owczarni i koziarni oraz zabiegi profilaktyczne i pielęgnacyjne.
T-W-1Pochodzenie i udomowienie owiec i kóz. Gospodarcze znaczenie chowu hodowli kóz. Stan oraz perspektywy rozwoju produkcji owczarskiej i koziarskiej.
T-W-2Krajowe i importowane rasy owiec i kóz utrzymywane w Polsce.
T-W-3Właściwości prozdrowotne mięsa koziego, jagnięciny i baraniny.
T-W-4Mleczne użytkowanie owiec i kóz.
T-W-5Wybrane zagadnienia z rozrodu owiec i kóz.
T-W-7Alternatywne kierunki utrzymania owiec i kóz.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, opis, objaśnianie.
M-2Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projekt.
M-4Objaśnienie wykonania zadań na zajęciach.
M-5Ćwiczenia laboratoryjne.
M-6Praca w grupach.
M-7Film dydaktyczny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z przeprowadzonych wykładów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach.
S-4Ocena formująca: Ocena projektu.
S-5Ocena formująca: Ocena prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe kierunki produkcji owczarskiej i koziarskiej, ale nie rozumie ich znaczenia gospodarczego. Rozróżnia niektóre podstawowe rasy owiec i kóz, ale nie potrafi ich scharakteryzować. Orientuje się w stopniu dostatecznym w prowadzeniu pracy hodowlanej w obrębie stada. Potrafi w stopniu dostatecznym wymienić niektóre czynniki wpływające na ilość, jakość oraz przydatność technologiczną mleka jako surowca.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C10.4_U18Analizować i ocenić czynniki wpywające na ilość i jakość pozyskiwanych produktów oraz kalkulować opłacalność ich produkcji. Posiada umiejętność oceny efektywność produkcji mleka i mięsa małych przeżuwaczy w różnych warunkach produkcyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U12Potrafi przystosować środowisko zoohigieniczne do potrzeb zwierząt domowych z uwzględnieniem praw i dobrostanu zwierząt
Kn_1P_U18Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami chowu i hodowli małych przeżuwaczy, istniejącymi i nowymi kierunkami pracy hodowlanej w Polsce i na świecie. Znajomość podstawowych systemów chowu i hodowli owiec i kóz .
Treści programoweT-L-5Wykorzystanie dokumentacji oceny wartości użytkowej w szacowaniu wskaźników użytkowości rozrodczej owiec i kóz. Analiza i interpretacja wyników.
T-L-6Wykorzystanie dokumentacji użytkowości mlecznej wybranych ras i odmian owiec i kóz z uwzględnieniem kolejnych laktacji. Analiza i interpretacja wyników.
T-L-7Dobór systemu wypasu małych przeżuwaczy w zależności od produkcji gospodarstwa.
T-L-8Organizacja pracy w owczarni i koziarni oraz zabiegi profilaktyczne i pielęgnacyjne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, opis, objaśnianie.
M-2Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projekt.
M-4Objaśnienie wykonania zadań na zajęciach.
M-5Ćwiczenia laboratoryjne.
M-6Praca w grupach.
M-7Film dydaktyczny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z przeprowadzonych wykładów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach.
S-4Ocena formująca: Ocena projektu.
S-5Ocena formująca: Ocena prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować rasy owiec i kóz utrzymywane w Polsce. Student rozwija w stopniu dostatecznym umiejętności analizowania i oceniania czynników wpływających na ilość i jakość produktów owczarskich i koziarskich. Posiada umiejętność trafnej oceny efektywności i opłacalności produkcji mleka i mięsa małych przeżuwaczy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C10.4_K01Student przejawia aktywny udział w pracy grupowej jako członek i jako lider zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K01Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami chowu i hodowli małych przeżuwaczy, istniejącymi i nowymi kierunkami pracy hodowlanej w Polsce i na świecie. Znajomość podstawowych systemów chowu i hodowli owiec i kóz .
Treści programoweT-L-1Wełnoznawstwo. Runo a okrywa włosowa; właściwości fizyczne i chemiczne wełny. Pomiary długości wełny.
T-L-2Wełnoznawstwo. Wady wełny; strzyża; kontrola użytkowości wełnistej; klasyfikacja, wycena i przerób wełny. Pomiary grubości wełny.
T-L-3Pokrój owiec i kóz. Ocena cech osobniczych; pomiary zoometryczne; indeksy budowy; bonitacja owiec; uzębienie i określanie wieku na podstawie uzębienia.
T-L-4Ocena mleczności owiec i kóz. Badanie stanu zdrowia wymienia metodą TOK. Ocena organoleptyczna mleka i sera koziego. Przetwórstwo mleka owczego i koziego.
T-L-5Wykorzystanie dokumentacji oceny wartości użytkowej w szacowaniu wskaźników użytkowości rozrodczej owiec i kóz. Analiza i interpretacja wyników.
T-L-6Wykorzystanie dokumentacji użytkowości mlecznej wybranych ras i odmian owiec i kóz z uwzględnieniem kolejnych laktacji. Analiza i interpretacja wyników.
T-L-7Dobór systemu wypasu małych przeżuwaczy w zależności od produkcji gospodarstwa.
T-L-8Organizacja pracy w owczarni i koziarni oraz zabiegi profilaktyczne i pielęgnacyjne.
T-W-1Pochodzenie i udomowienie owiec i kóz. Gospodarcze znaczenie chowu hodowli kóz. Stan oraz perspektywy rozwoju produkcji owczarskiej i koziarskiej.
T-W-2Krajowe i importowane rasy owiec i kóz utrzymywane w Polsce.
T-W-3Właściwości prozdrowotne mięsa koziego, jagnięciny i baraniny.
T-W-4Mleczne użytkowanie owiec i kóz.
T-W-5Wybrane zagadnienia z rozrodu owiec i kóz.
T-W-7Alternatywne kierunki utrzymania owiec i kóz.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna.
M-4Objaśnienie wykonania zadań na zajęciach.
M-5Ćwiczenia laboratoryjne.
M-6Praca w grupach.
M-7Film dydaktyczny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach.
S-4Ocena formująca: Ocena projektu.
S-5Ocena formująca: Ocena prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przejawia aktywność w grupie jako członek.
3,5
4,0
4,5
5,0