Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Wybrane elementy higieny człowieka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane elementy higieny człowieka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z zasadami zdrowego stulu życia |
C-2 | zapoznanie studentów z czynnikami środowiskowymi stwarzającymi zagrożenie dla zdrowia |
C-3 | ukształtowanie umiejętności przewidywania i zapobiegania negatywnym skutkom oddziaływania szkodliwych dla zdrowia czynników środowiskowych (chemicznych, chemicznych i biologicznych) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza zdrowotnych skutków nikotynizmu, alkoholizmu i toksykomanii. | 2 |
T-L-2 | Szkodliwe czynniki chemiczne i biologiczne w żywności. | 2 |
T-L-3 | Wpływ żywienia na zdrowie. Dieta w profilaktyce wybranych chorób. Produkty o obnizonej wartości energetycznej - korzyści i zagrożenia. | 2 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wpływ czynników środowiska na rozwój chorób cywilizacyjnych. | 2 |
T-W-2 | Znaczenie aktywności fizycznej w kształtowaniu odpowiedniego stanu zdrowia. | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
4 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, pogadanka |
M-2 | metoda aktywizująca i praktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywny wynik ze sprawdzianu. |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena formująca: zaliczenia ustne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_A02.1_W01 Student omawia czynniki i zachowania sprzyjające i niesprzyjające zdrowiu. | Kn_1P_W08 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-3, T-W-2, T-L-1, T-W-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_A02.1_U01 Student analizuje zagrożenia zdrowotne wynikające z oddziaływania określonych szkodliwych czynników środowiska i niezdrowego trybu życia. | Kn_1P_U09, Kn_1P_U17 | — | — | C-1, C-2, C-3 | — | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_A02.1_K01 Student jest świadomy znaczenia właściwego trybu życia i jakości środowiska w kształtowaniu stanu zdrowia. | Kn_1P_K03, Kn_1P_K05 | — | — | C-3, C-1, C-2 | — | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_A02.1_W01 Student omawia czynniki i zachowania sprzyjające i niesprzyjające zdrowiu. | 2,0 | |
3,0 | Student omawia podstawowe czynniki i zachowania sprzyjające i niesprzyjające zdrowiu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_A02.1_U01 Student analizuje zagrożenia zdrowotne wynikające z oddziaływania określonych szkodliwych czynników środowiska i niezdrowego trybu życia. | 2,0 | |
3,0 | Student analizuje zagrożenia zdrowotne wynikające z oddziaływania podstawowych szkodliwych czynników środowiska i niezdrowego trybu życia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_A02.1_K01 Student jest świadomy znaczenia właściwego trybu życia i jakości środowiska w kształtowaniu stanu zdrowia. | 2,0 | |
3,0 | Student w ograniczony sposób jest świadomy roli właściwego trybu życia w kształtowaniu odpowiedniego stanu zdrowia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kolarzyk E (red), Wybrane problemy higieny i ekologii człowieka, UJ, Kraków, 2008
Literatura dodatkowa
- Woynarowska Barbara, Edukacja zdrowotna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012