Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)

Sylabus przedmiotu Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR2 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR3 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR4 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR5 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR6 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR7 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR8 15 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z zakresu biotechnologii, w tym zwłaszcza z zakresu realizowanych przedmiotów na poziomie II stopnia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów oraz kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe, objaśnienia, pokazy, demonstracje - stosownie do realizowanych przedmiotów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena właściwego sposobu komunikacji. Ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_2b.1_W01
Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Wdrożenie "w życie" posiadanej wiedzy o nauczaniu akademickim.
BCH_3-_W01, BCH_3-_W03C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_2b.1_U01
Nabycie umiejętności kształcenia studentów
C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_2b.1_K01
Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego.
C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_2b.1_W01
Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Wdrożenie "w życie" posiadanej wiedzy o nauczaniu akademickim.
2,0
3,0Przekazywanie wiedzy podstawowej, przy nadzorze ze strony dydaktyka (opiekuna/promotora)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_2b.1_U01
Nabycie umiejętności kształcenia studentów
2,0
3,0Nabycie podstawowych umiejętności w jasnym i zrozumiałym przekazywaniu wiedzy i rozwiązywaniu problemów występujących w czasie zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Praktyka zawodowa - prowOkoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.15
15

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć (uczestnictwo).15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_2b.1_W01Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Wdrożenie "w życie" posiadanej wiedzy o nauczaniu akademickim.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBCH_3-_W01student wyjaśnia złożone zależności, procesy i mechanizmy będące przedmiotem badań biotechnologii rolniczej,
BCH_3-_W03wyjaśnia wybrane, aktualne zagadnienia z zakresu biotechnologii rolniczej,
Cel przedmiotuC-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów oraz kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, pokazy, demonstracje - stosownie do realizowanych przedmiotów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena właściwego sposobu komunikacji. Ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przekazywanie wiedzy podstawowej, przy nadzorze ze strony dydaktyka (opiekuna/promotora)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_2b.1_U01Nabycie umiejętności kształcenia studentów
Cel przedmiotuC-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów oraz kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, pokazy, demonstracje - stosownie do realizowanych przedmiotów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena właściwego sposobu komunikacji. Ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nabycie podstawowych umiejętności w jasnym i zrozumiałym przekazywaniu wiedzy i rozwiązywaniu problemów występujących w czasie zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_2b.1_K01Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego.
Cel przedmiotuC-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów oraz kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, pokazy, demonstracje - stosownie do realizowanych przedmiotów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena właściwego sposobu komunikacji. Ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację.