Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-S-C14_U01 | student wykorzystuje narzędzia inżynierii genetycznej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U17 | Planuje, organizuje i realizuje proste zadania badawcze, indywidualnie i w zespole, pod kierunkiem opiekuna; interpretuje uzyskane wyniki i wyciąga wnioski; systematycznie aktualizuje swoją wiedzę i wykorzystuje ją przy rozwiazywaniu określonych problemów; ma zdolność upowszechniania zdobytej wiedzy w środowisku zawodowym i naukowym; samodzielnie przygotowuje pracę dyplomową. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | uzyskanie przez studentów wiedzy na temat współczesnych metod i osiągnięć inżynierii genetycznej roślin |
---|
Treści programowe | T-L-1 | przygotowanie materiału roślinnego do izolacji DNA, izolacja i ocena koncentracji DNA |
---|
T-L-2 | amplifikacja genu przewidzianego do tranformacji, optymalizacja warunków PCR |
T-L-4 | klonowanie molekularne |
T-L-5 | sekwencjonowanie |
T-L-3 | izolacja produktu amplifikacji z żelu agarozowego |
Metody nauczania | M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian znajomości zagadnień opracowywanych w ramach ćwiczeń |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie umie wykorzystać narzędzi inzynierii genetycznej |
3,0 | wykorzystuje podstawowe narzędzia inzynierii genetycznej |
3,5 | wykorzystuje podstawowe narzędzia inżynierii genetycznej oraz |
4,0 | wykorzystuje podstawowe i bardziej zaawansowane narzędzia inżynierii genetycznej |
4,5 | wykorzystuje większość zaawansowanych narzędzi inzynierii genetycznej |
5,0 | wykorzystuje wszystkie zaawansowane narzędzia inżynierii genetycznej |