Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-S-O11.2_U01 | Student właściwie dobiera i definiuje procedury laboratoryjne do diagnostyki integralności i funkcji struktur plemnika. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U08 | Dobiera i wykorzystuje metody, techniki i urządzenia rutynowo stosowane w laboratoriach badawczych i diagnostycznych; posługuje się nimi przy rozwiązywaniu problemów w zakresie produkcji żywności, ochrony zdrowia zwierząt i ochrony środowiska przyrodniczego. |
---|
BT_1A_U05 | Posługuje się podstawowymi zagadnieniami z zakresu budowy, struktury i funkcji komórek organizmów zwierzęcych i roślinnych; potrafi wskazać metody badawcze jakimi określane są procesy zachodzące w komórkach mogą być analizowane; potrafi założyć hodowle komórkowe i tkankowe. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Kształtowanie u studentów umiejętności pracy w zespole oraz doskonalenie wykonywania czynności laboratoryjnych. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów ze znaczeniem andrologii w profilaktyce zdrowotnej i leczeniu zaburzeń funkcji płciowych. |
C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi aspektami etiologii zaburzeń czynności i funkcji męskiego układu rozrodczego oraz metodami diagnostyki andrologicznej ze szczególnym uwzględnieniem klasycznych i nowoczesnych technik oceny nasienia. |
Treści programowe | T-A-4 | Morfologia plemników - metody barwienia i sposób oceny (technika negatywowa, barwienie Papanicolaou). |
---|
T-A-5 | Okreśanie zmian w organizacji błon komórkowych i chromatyny plemników. Metody oceny biochemicznych parametrów nasienia. |
T-A-2 | Metody określania koncentracji i ruchliwości plemników stosowane w pracowniach seminologicznych. |
T-A-1 | Aparatura i sprzęt laboratoryjny stosowany w diagnostyce nasienia. Podstawowe parametry oceny nasienia. |
T-A-3 | Metody oceny żywotności plemników (test różnicowy eozyna/nigrozyna, testy fluorescencyjne). Testy funkcjonalne plemników (HOST, testy z fluorescencyjnymi sondami mitochondrialnymi). |
T-W-4 | Badanie nasienia. Kryteria i wytyczne diagnostyki nasienia mężczyzn. |
T-L-1 | Ocena ruchliwości i koncentracji plemników za pomocą systemów komuterowo wspomaganej analizy nasienia (system SCA). Ocena integralności i funkcjonalności struktur plemnika na podstawie wybranych testów fluorescencyjnych. |
Metody nauczania | M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne (wykonywanie procedur diagnostycznych oceny wybranych parametrów jakości nasienia; praca indywidualna i grupowa). |
---|
M-3 | Dyskusja dydaktyczna i metoda przypadków. |
M-2 | Opis i wyjaśnienie. |
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe obejmujące zakres treści programowych wykładów w formie testu wielokrotnego wyboru. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe obejmujące zakres treści programowych zajęć audytoryjnych i laboratoryjnych w formie testu wielokrotnego wyboru. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie dobiera procedury laboratoryjne do rutynowej diagnostyki poszczególnych struktur plemnika |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |