Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S2)
specjalność: Biologia molekularna i podstawy analityki

Sylabus przedmiotu Teriologia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki przyrodnicze
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teriologia
Specjalność Biologia molekularna i podstawy analityki
Jednostka prowadząca Zakład Zoologii i Pszczelnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Królaczyk <Katarzyna.Krolaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 14 0,70,41zaliczenie
wykładyW2 6 0,30,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zakres wiadomości z zoologii kręgowców, ekologii zwierząt, ewolucjonizmu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie charakterystyki poszczególnych rzędów ssaków, ich budowę, ekologię, rozmieszczenie, ewolucję.
C-2Poznanie biologii ssaków
C-3Poznanie cech anatomicznych i morfologicznych ssaków polskich i sposoby oznaczania gatunków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Oznaczanie gatunków ssaków polskich na podstawie cech anatomicznych i morfologicznych7
T-A-2Odżywianie, sposoby zdobywania pokarmu, rozmnażanie i opieka nad potomstwem, zajmowane nisze środowiskowe i sposób życia – zwyczaje socjalne wybranych gatunków ssaków7
14
wykłady
T-W-1Historia poznawania i opisywania ssaków1
T-W-2Zróżnicowanie morfologiczne i anatomiczne, przystosowanie budowy ciała do warunków życia2
T-W-3Ekologia i rozmieszczenie ssaków w środowisku2
T-W-4Ewolucja ssaków od gadów ssakokształtnych do człowieka1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2Przygotowanie do sprawdzianów7
21
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie do sprawdzianu3
9

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użciem sprzętu audiowizualnego
M-2Ćwiczenie przedmiotowe
M-3Film

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny podsumowujący wiedzę dotyczącą treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny podsumowujący ćwiczenia przedmiotowe
S-3Ocena formująca: ocena ciągła aktywnośc, zaangażowania i postawy studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLM-S-B6_W01
Student powinien scharakteryzować filogenezę, ekologię i sposób życia ssaków
BL_2A_W01C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1S-1
BL_2A_BLM-S-B6_W02
Student powinien wymieniać cechy anatomiczne i morfologiczne ssaków, które są cechami przystosowawczymi do środowiska życia
BL_2A_W10C-3T-A-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLM-S-B6_U01
Na podstawie klucza student oznacza przynależność systematyczną wybranych gatunków ssaków
BL_2A_U14C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
BL_2A_C15_U02
Student potrafi prawidłowo założyć i utrzymać terrarium z wybranymi gatunkami
BL_2A_U03, BL_2A_U10C-3, C-2, C-1T-W-2, T-A-2, T-A-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLM-S-B6_K01
Student poszerzając wiedzę na temat ssaków zdobywa przekonanie o większej możliwości interpretacji zjawisk zachodzących w przyrodzie
BL_2A_K01C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLM-S-B6_W01
Student powinien scharakteryzować filogenezę, ekologię i sposób życia ssaków
2,0brak wiedzy na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków
3,0wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie dostatecznym
3,5wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie dobrym
4,5wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie więcej niż dobrym
5,0wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie bardzo dobrym
BL_2A_BLM-S-B6_W02
Student powinien wymieniać cechy anatomiczne i morfologiczne ssaków, które są cechami przystosowawczymi do środowiska życia
2,0brak wiedzy o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich
3,0wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie dostatecznym
3,5wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie dobrym
4,5wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie więcej niż dobrym
5,0wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLM-S-B6_U01
Na podstawie klucza student oznacza przynależność systematyczną wybranych gatunków ssaków
2,0brak umiejęności okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków,
3,0umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie dostatecznym
3,5umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie dobrym
4,5umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie więcej niż dobrym
5,0umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie bardzo dobrym
BL_2A_C15_U02
Student potrafi prawidłowo założyć i utrzymać terrarium z wybranymi gatunkami
2,0
3,0Student potrafi prawidłowo założyć i utrzymać terrarium z wybranymi gatunkami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLM-S-B6_K01
Student poszerzając wiedzę na temat ssaków zdobywa przekonanie o większej możliwości interpretacji zjawisk zachodzących w przyrodzie
2,0brak zrozumienia istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie
3,0zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie dostatecznym
3,5zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie dobrym
4,5zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie więcej niż dobrym
5,0zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. W. Serafiński, E. Wielgus-Serafińska, SSaki, PWN, Warszawa, 1988
  2. S.J. Gould, Dzieje życia na Ziemi, Świat książki, Warszawa, 1998
  3. K.A. Dobrowolski, S.M. Klimaszewski, H. Szelęgiewicz, Zoologia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1981
  4. K. Kowalski (red.), Klucze do oznaczania kręgowców Polski, cz. V ssaki, PWN, Warszawa, Kraków, 1964

Literatura dodatkowa

  1. A. Brehm, Życie zwierząt. Ssaki, PWN, Warszawa, 1963
  2. Z. Kawecki, Zoologia stosowana, PWN, Warszawa, 1982

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Oznaczanie gatunków ssaków polskich na podstawie cech anatomicznych i morfologicznych7
T-A-2Odżywianie, sposoby zdobywania pokarmu, rozmnażanie i opieka nad potomstwem, zajmowane nisze środowiskowe i sposób życia – zwyczaje socjalne wybranych gatunków ssaków7
14

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia poznawania i opisywania ssaków1
T-W-2Zróżnicowanie morfologiczne i anatomiczne, przystosowanie budowy ciała do warunków życia2
T-W-3Ekologia i rozmieszczenie ssaków w środowisku2
T-W-4Ewolucja ssaków od gadów ssakokształtnych do człowieka1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2Przygotowanie do sprawdzianów7
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie do sprawdzianu3
9
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLM-S-B6_W01Student powinien scharakteryzować filogenezę, ekologię i sposób życia ssaków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W01ma pogłębioną wiedzę o biologii, systematyce, funkcjonowaniu i rozmieszczeniu oraz ewolucji organizmów żywych oraz zna ich predyspozycje ekologiczne
Cel przedmiotuC-1Poznanie charakterystyki poszczególnych rzędów ssaków, ich budowę, ekologię, rozmieszczenie, ewolucję.
Treści programoweT-W-1Historia poznawania i opisywania ssaków
T-W-3Ekologia i rozmieszczenie ssaków w środowisku
T-W-4Ewolucja ssaków od gadów ssakokształtnych do człowieka
T-W-2Zróżnicowanie morfologiczne i anatomiczne, przystosowanie budowy ciała do warunków życia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użciem sprzętu audiowizualnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny podsumowujący wiedzę dotyczącą treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak wiedzy na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków
3,0wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie dostatecznym
3,5wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie dobrym
4,5wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie więcej niż dobrym
5,0wiedza na temat biologii, ekologii, filogenezy przedstawicieli rodzin gromady ssaków opanoawana na poziomie bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLM-S-B6_W02Student powinien wymieniać cechy anatomiczne i morfologiczne ssaków, które są cechami przystosowawczymi do środowiska życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W10ma pogłębioną wiedzę na temat kompleksowych powiązań pomiędzy środowiskiem przyrodniczym a budową i czynnościami życiowymi organizmów żywych oraz z zakresu adaptacji tych organizmów do różnych środowisk
Cel przedmiotuC-3Poznanie cech anatomicznych i morfologicznych ssaków polskich i sposoby oznaczania gatunków
Treści programoweT-A-1Oznaczanie gatunków ssaków polskich na podstawie cech anatomicznych i morfologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użciem sprzętu audiowizualnego
M-2Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny podsumowujący ćwiczenia przedmiotowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak wiedzy o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich
3,0wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie dostatecznym
3,5wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie dobrym
4,5wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie więcej niż dobrym
5,0wiedza o cechach anatomicznych i morfologicznych, pozwalających na rozpoznanie cech przystosowania do życia w różnych środowiskach wybranych gatunków ssaków polskich, opanowana na poziomie bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLM-S-B6_U01Na podstawie klucza student oznacza przynależność systematyczną wybranych gatunków ssaków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U14potrafi na podstawie zaawansowanej wiedzy określać przynależność taksonomiczną organizmów, wykorzystuje wiedzę z zakresu fizjologii, morfologii organizmów żywych;
Cel przedmiotuC-1Poznanie charakterystyki poszczególnych rzędów ssaków, ich budowę, ekologię, rozmieszczenie, ewolucję.
C-2Poznanie biologii ssaków
C-3Poznanie cech anatomicznych i morfologicznych ssaków polskich i sposoby oznaczania gatunków
Treści programoweT-A-1Oznaczanie gatunków ssaków polskich na podstawie cech anatomicznych i morfologicznych
T-A-2Odżywianie, sposoby zdobywania pokarmu, rozmnażanie i opieka nad potomstwem, zajmowane nisze środowiskowe i sposób życia – zwyczaje socjalne wybranych gatunków ssaków
T-W-1Historia poznawania i opisywania ssaków
T-W-3Ekologia i rozmieszczenie ssaków w środowisku
T-W-4Ewolucja ssaków od gadów ssakokształtnych do człowieka
T-W-2Zróżnicowanie morfologiczne i anatomiczne, przystosowanie budowy ciała do warunków życia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użciem sprzętu audiowizualnego
M-2Ćwiczenie przedmiotowe
M-3Film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny podsumowujący wiedzę dotyczącą treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny podsumowujący ćwiczenia przedmiotowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umiejęności okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków,
3,0umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie dostatecznym
3,5umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie dobrym
4,5umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie więcej niż dobrym
5,0umiejęność okteślenia przynależności taksonomicznych i ekologicznych na podstawie cech anatomicznych, morfologicznych i behawioralnych, poznanych ssaków, na poziomie bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C15_U02Student potrafi prawidłowo założyć i utrzymać terrarium z wybranymi gatunkami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U03wykorzystuje wiedzę dotyczącą chowu i hodowli zwierząt oraz zasad gospodarowania populacjami zwierząt dziko żyjących, dba o dobrostan zwierząt, kształtuje umiejętności wykorzystywania wybranych metod terapeutycznych w zakresie animaloterapii;
BL_2A_U10posiada umiejętności prowadzenia monitoringu środowiskowego, opisuje zależności między organizmami a środowiskiem, rozumie zróżnicowanie, występowania oraz wpływ mikroorganizmów na zwierzęta, ludzi i rośliny, rozumienia zasady funkcjonowania żywych organizmów na poszczególnych poziomach ich organizacji, ocenia zjawiska zachodzące w środowisku;
Cel przedmiotuC-3Poznanie cech anatomicznych i morfologicznych ssaków polskich i sposoby oznaczania gatunków
C-2Poznanie biologii ssaków
C-1Poznanie charakterystyki poszczególnych rzędów ssaków, ich budowę, ekologię, rozmieszczenie, ewolucję.
Treści programoweT-W-2Zróżnicowanie morfologiczne i anatomiczne, przystosowanie budowy ciała do warunków życia
T-A-2Odżywianie, sposoby zdobywania pokarmu, rozmnażanie i opieka nad potomstwem, zajmowane nisze środowiskowe i sposób życia – zwyczaje socjalne wybranych gatunków ssaków
T-A-1Oznaczanie gatunków ssaków polskich na podstawie cech anatomicznych i morfologicznych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenie przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny z użciem sprzętu audiowizualnego
M-3Film
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny podsumowujący ćwiczenia przedmiotowe
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny podsumowujący wiedzę dotyczącą treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi prawidłowo założyć i utrzymać terrarium z wybranymi gatunkami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLM-S-B6_K01Student poszerzając wiedzę na temat ssaków zdobywa przekonanie o większej możliwości interpretacji zjawisk zachodzących w przyrodzie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K01wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych zachodzących w świecie żywych organizmów; w interpretowaniu procesów i zjawisk biologicznych wykorzystuje podejście naukowe
Cel przedmiotuC-1Poznanie charakterystyki poszczególnych rzędów ssaków, ich budowę, ekologię, rozmieszczenie, ewolucję.
C-2Poznanie biologii ssaków
C-3Poznanie cech anatomicznych i morfologicznych ssaków polskich i sposoby oznaczania gatunków
Treści programoweT-A-1Oznaczanie gatunków ssaków polskich na podstawie cech anatomicznych i morfologicznych
T-A-2Odżywianie, sposoby zdobywania pokarmu, rozmnażanie i opieka nad potomstwem, zajmowane nisze środowiskowe i sposób życia – zwyczaje socjalne wybranych gatunków ssaków
T-W-1Historia poznawania i opisywania ssaków
T-W-3Ekologia i rozmieszczenie ssaków w środowisku
T-W-4Ewolucja ssaków od gadów ssakokształtnych do człowieka
T-W-2Zróżnicowanie morfologiczne i anatomiczne, przystosowanie budowy ciała do warunków życia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użciem sprzętu audiowizualnego
M-2Ćwiczenie przedmiotowe
M-3Film
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena ciągła aktywnośc, zaangażowania i postawy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak zrozumienia istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie
3,0zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie dostatecznym
3,5zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie dobrym
4,5zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie więcej niż dobrym
5,0zrozumienie istoty przemian zachodzących w przyrodzie związanych z poznawaniem roli ssaków w tym procesie na poziomie bardzo dobrym