Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S1)
Sylabus przedmiotu Warsztaty naukowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Warsztaty naukowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student potrafi nazwać i sprecyzować swoje preferencje dotyczące zaplanowanego tematu pracy dyplomowej |
W-2 | Student ma poszerzoną wiedze z zakresu będącego tematem jego pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe |
C-2 | Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej | 2 |
T-L-2 | Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej | 8 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym | 10 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Opis stosowanych metod badawczych |
M-3 | Dyskusja panelowa |
M-4 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_1A_BL-S-A11_W01 Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | BL_1A_W05 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_1A_BL-S-A11_U01 Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową | BL_1A_U03 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_1A_BL-S-A11_K01 Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | BL_1A_K01, BL_1A_K05 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BL_1A_BL-S-A11_W01 Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | 2,0 | Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji |
3,0 | Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
3,5 | Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
4,0 | Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
4,5 | Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
5,0 | Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BL_1A_BL-S-A11_U01 Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową | 2,0 | Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej |
3,0 | Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować | |
3,5 | Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową | |
4,0 | Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową | |
4,5 | Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BL_1A_BL-S-A11_K01 Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | 2,0 | Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej |
3,0 | Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
3,5 | Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
4,0 | Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
4,5 | Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
5,0 | Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej |