Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (N2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa (magisterska):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki przyrodnicze
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa (magisterska)
Specjalność Biologia molekularna i podstawy analityki
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD5 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność formatowania tekstu w edytorze Word
W-2Znajomość statystyki matematycznej umożliwijąca samodzielne opracowywanie wyników badań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Sporządzanie bazy danych i statystyczne opracowywanie wyników40
A-PD-2Gromadzenie piśmiennictwa związanego z realizowaną pracą magisterską80
A-PD-3Tłumaczenie publikacji obcojęzycznych50
A-PD-4Przygotowanie pracy magisterskiej200
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu magisterskiego i obrony pracy dyplomowej160
A-PD-6Udział w konsultacjach30
A-PD-7Analiza piśmiennictwa pod kątem tematu pracy magisterskiej38
A-PD-8Egzamin dyplomowy2
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_C36,_W01
Student zna zasady pisania pracy magisterskiej.
BL_2A_W05, BL_2A_W15, BL_2A_W18C-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_C36,_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
BL_2A_U06, BL_2A_U07, BL_2A_U15, BL_2A_U17C-1M-1S-1, S-2
BL_2A_C36,_U02
Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
BL_2A_U06, BL_2A_U17C-1M-1S-1, S-2
BL_2A_C36,_U03
Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny
BL_2A_U15C-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_C36,_K01
Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
BL_2A_K01, BL_2A_K02C-1M-1S-1
BL_2A_C36,_K02
Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
BL_2A_K03C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_C36,_W01
Student zna zasady pisania pracy magisterskiej.
2,0Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej.
3,0Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora.
4,0Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_C36,_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony.
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie.
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej.
BL_2A_C36,_U02
Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
2,0Student nie posiada umiejetności przekazywania wiedzy podczas studiów.
3,0Student w niewielkim stopniu posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
3,5Student posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,0Student posiada dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
5,0Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie sie do niej odnieść i dyskutować podając argumenty zdobyte podczas studiów.
BL_2A_C36,_U03
Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny
2,0Student nie potrafi korzystać ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,0Student słabo korzysta ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,5Student dość dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,0Student dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z niewielką pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,5Student bardzo dobrze posługuje się słownictwem specjalistycznym, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
5,0Student doskonale zna specjalistyczne słownictwo, samodzielnie wyszukuje potzrebne informacje korzystając z pismiennictwa polskiego i zagranicznego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_C36,_K01
Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
2,0Student nie wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
BL_2A_C36,_K02
Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
2,0Student nie wykazuje postawy ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
3,0Student wykazuje w dostatecznym stopniu postawy ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  4. Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Sporządzanie bazy danych i statystyczne opracowywanie wyników40
A-PD-2Gromadzenie piśmiennictwa związanego z realizowaną pracą magisterską80
A-PD-3Tłumaczenie publikacji obcojęzycznych50
A-PD-4Przygotowanie pracy magisterskiej200
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu magisterskiego i obrony pracy dyplomowej160
A-PD-6Udział w konsultacjach30
A-PD-7Analiza piśmiennictwa pod kątem tematu pracy magisterskiej38
A-PD-8Egzamin dyplomowy2
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C36,_W01Student zna zasady pisania pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W05posiada zaawansowaną wiedzę na temat możliwości wykorzystania metod obliczeniowych i informatycznych do modelowania zjawisk i procesów zachodzących na wszystkich poziomach hierarchicznej organizacji biologicznej
BL_2A_W15ma ogólną, a w niektórych obszarach pogłębioną wiedzę na temat metodologii zdobywania informacji o organizmach żywych i środowisku przyrodniczym na różnych stopniach organizacji
BL_2A_W18zna metodologię przygotowania i napisania pracy naukowej
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej.
3,0Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora.
4,0Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C36,_U01Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U06potrafi przeprowadzać specjalistyczne prace eksperymentalne, potrafi stosować metody biologii i diagnostyki laboratoryjnej, potrafi wykonywać analizy laboratoryjne i posługiwać się sprzętem analitycznym i aparaturą badawczą, posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego, potrafi przeprowadzić badanie lub eksperyment z zastosowaniem zaawansowanych technik mikroskopowych
BL_2A_U07ma pogłębioną wiedzę bioinformatyczną i posiada umiejętność jej stosowania w pracy biologa, posługuje się metodami statystyki matematycznej w analizie danych doświadczalnych i obserwacji biologicznych;
BL_2A_U15student posiada umiejętność prawidłowego zastosowania specjalistycznej terminologii, a w pracy badawczej zastosować poznane metody, potrafi także przygotować projekt własnych badań naukowych prawidłowo dobierając piśmiennictwo;
BL_2A_U17korzysta z poszerzonej wiedzy o prawach własności intelektualnej, wykorzystuje i potrafi interpretować wybrane akty prawne z zakresu własności intelektualnej;
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony.
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie.
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C36,_U02Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U06potrafi przeprowadzać specjalistyczne prace eksperymentalne, potrafi stosować metody biologii i diagnostyki laboratoryjnej, potrafi wykonywać analizy laboratoryjne i posługiwać się sprzętem analitycznym i aparaturą badawczą, posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego, potrafi przeprowadzić badanie lub eksperyment z zastosowaniem zaawansowanych technik mikroskopowych
BL_2A_U17korzysta z poszerzonej wiedzy o prawach własności intelektualnej, wykorzystuje i potrafi interpretować wybrane akty prawne z zakresu własności intelektualnej;
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności przekazywania wiedzy podczas studiów.
3,0Student w niewielkim stopniu posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
3,5Student posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,0Student posiada dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
5,0Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie sie do niej odnieść i dyskutować podając argumenty zdobyte podczas studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C36,_U03Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U15student posiada umiejętność prawidłowego zastosowania specjalistycznej terminologii, a w pracy badawczej zastosować poznane metody, potrafi także przygotować projekt własnych badań naukowych prawidłowo dobierając piśmiennictwo;
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi korzystać ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,0Student słabo korzysta ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,5Student dość dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,0Student dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z niewielką pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,5Student bardzo dobrze posługuje się słownictwem specjalistycznym, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
5,0Student doskonale zna specjalistyczne słownictwo, samodzielnie wyszukuje potzrebne informacje korzystając z pismiennictwa polskiego i zagranicznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C36,_K01Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K01wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych zachodzących w świecie żywych organizmów; w interpretowaniu procesów i zjawisk biologicznych wykorzystuje podejście naukowe
BL_2A_K02ma przekonanie o wartości i potrzebie odnoszenia zdobytej wiedzy ogólnej i kierunkowej w działaniach zawodowych, samorealizacji i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C36,_K02Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K03rozumie potrzebę ukierunkowanego rozwijania własnej aktywności poznawczej i kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność poznawczą w oparciu o różne naukowe źródła informacji
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje postawy ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
3,0Student wykazuje w dostatecznym stopniu postawy ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji