Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (N2)
specjalność: Biologia molekularna i podstawy analityki

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki przyrodnicze
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność Biologia molekularna i podstawy analityki
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 15 1,01,00zaliczenie
seminariaS5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania wstępne ustala Promotor

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego2
T-S-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu2
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne2
T-S-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)2
T-S-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu7
15
seminaria
T-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody7
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej2
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.2
T-S-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy2
T-S-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych5
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstępna ocena zebranego materiału źródłowego10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej10
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_C31,_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
BL_2A_W03C-1T-S-1M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3
BL_2A_C31,_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
BL_2A_W18C-1T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
BL_2A_C31,_W03
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego
BL_2A_W20C-1T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_C31,_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
BL_2A_U06C-1T-S-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
BL_2A_C31,_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
BL_2A_U07C-1T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_C31,_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
BL_2A_K01C-1T-S-1M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3
BL_2A_C31,_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
BL_2A_K04C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-2, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_C31,_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_C31,_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_C31,_W03
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_C31,_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_C31,_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_C31,_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_C31,_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  4. Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego2
T-S-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu2
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne2
T-S-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)2
T-S-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu7
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody7
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej2
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.2
T-S-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy2
T-S-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia2
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych5
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstępna ocena zebranego materiału źródłowego10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej10
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C31,_W01Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W03wykazuje się zaawansowaną znajomością metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C31,_W02Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W18zna metodologię przygotowania i napisania pracy naukowej
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Analiza tekstu wzorcowego
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C31,_W03Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W20ma zaawansowana wiedzę w zakresie prawa o dobrach niematerialnych (autorskiego i przemysłowego) oraz zna zasoby informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C31,_U01W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U06potrafi przeprowadzać specjalistyczne prace eksperymentalne, potrafi stosować metody biologii i diagnostyki laboratoryjnej, potrafi wykonywać analizy laboratoryjne i posługiwać się sprzętem analitycznym i aparaturą badawczą, posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego, potrafi przeprowadzić badanie lub eksperyment z zastosowaniem zaawansowanych technik mikroskopowych
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C31,_U02W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U07ma pogłębioną wiedzę bioinformatyczną i posiada umiejętność jej stosowania w pracy biologa, posługuje się metodami statystyki matematycznej w analizie danych doświadczalnych i obserwacji biologicznych;
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C31,_K01Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K01wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych zachodzących w świecie żywych organizmów; w interpretowaniu procesów i zjawisk biologicznych wykorzystuje podejście naukowe
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_C31,_K02Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K04rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; postępuje zgodnie z zasadami etycznymi i prawnymi
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora