Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)

Sylabus przedmiotu Technologia chemiczna I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Technologia chemiczna I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów wymaganych w programie studiów doktoranckich w poprzednich semestrach

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami światowymi w zakresie technologii chemicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Najnowsze światowe i krajowe osiągnięcia w zakresie technologii chemicznej. Przykładowe tematy: Gaz łupkowy a potencjalne zagrożenie dla środowiska Katalizatory samochodowe Spalanie odpadów - aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Tworzywa polimerowe z nanonapełniaczami Nanowarstwy i nanopowłoki Ditlenek węgla – handel emisjami, magazynowanie, konwersja Nawozy o kontrolowanej szybkości uwalniania Recykling tworzyw polimerowych – aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Innowacje w produkcji amoniaku Innowacje w technologii kwasu azotowego Nawozy ciekłe15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przegląd literatury Przygotowanie prezentacji Przedstawienie prezentacji Uczestnictwo w zajęciach Udział w dyskusji30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda przypadków seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji Ocena aktywności na zajęciach (udział w dyskusji)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_C01a_W01
Ma wiedzę na temat najnowszych osiągnięć w technologii/inżynierii chemicznej w zakresie wybranej tematyki
TICh_3A_W07C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_C01a_K01
Rozumie potrzebę rozpowszechniania najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej w atrakcyjny i zrozumiały sposób
TICh_3A_K02C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TICh_3A_C01a_W01
Ma wiedzę na temat najnowszych osiągnięć w technologii/inżynierii chemicznej w zakresie wybranej tematyki
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji na zadany temat
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TICh_3A_C01a_K01
Rozumie potrzebę rozpowszechniania najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej w atrakcyjny i zrozumiały sposób
2,0
3,0Zrozumialy i atrakcyjny sposób zaprezentowania zebranych informacji na temat najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Najnowsza literatura w zakresie danej tematyki, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Najnowsze światowe i krajowe osiągnięcia w zakresie technologii chemicznej. Przykładowe tematy: Gaz łupkowy a potencjalne zagrożenie dla środowiska Katalizatory samochodowe Spalanie odpadów - aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Tworzywa polimerowe z nanonapełniaczami Nanowarstwy i nanopowłoki Ditlenek węgla – handel emisjami, magazynowanie, konwersja Nawozy o kontrolowanej szybkości uwalniania Recykling tworzyw polimerowych – aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Innowacje w produkcji amoniaku Innowacje w technologii kwasu azotowego Nawozy ciekłe15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przegląd literatury Przygotowanie prezentacji Przedstawienie prezentacji Uczestnictwo w zajęciach Udział w dyskusji30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_C01a_W01Ma wiedzę na temat najnowszych osiągnięć w technologii/inżynierii chemicznej w zakresie wybranej tematyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_W07ma wiedzę o kierunkach rozwoju i najistotniejszych nowościach w technologii i inżynierii chemicznej oraz kierunkach związanych z wybranym kierunkiem badań
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami światowymi w zakresie technologii chemicznej
Treści programoweT-W-1Najnowsze światowe i krajowe osiągnięcia w zakresie technologii chemicznej. Przykładowe tematy: Gaz łupkowy a potencjalne zagrożenie dla środowiska Katalizatory samochodowe Spalanie odpadów - aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Tworzywa polimerowe z nanonapełniaczami Nanowarstwy i nanopowłoki Ditlenek węgla – handel emisjami, magazynowanie, konwersja Nawozy o kontrolowanej szybkości uwalniania Recykling tworzyw polimerowych – aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Innowacje w produkcji amoniaku Innowacje w technologii kwasu azotowego Nawozy ciekłe
Metody nauczaniaM-1metoda przypadków seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji Ocena aktywności na zajęciach (udział w dyskusji)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji na zadany temat
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_C01a_K01Rozumie potrzebę rozpowszechniania najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej w atrakcyjny i zrozumiały sposób
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii i inżynierii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami światowymi w zakresie technologii chemicznej
Treści programoweT-W-1Najnowsze światowe i krajowe osiągnięcia w zakresie technologii chemicznej. Przykładowe tematy: Gaz łupkowy a potencjalne zagrożenie dla środowiska Katalizatory samochodowe Spalanie odpadów - aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Tworzywa polimerowe z nanonapełniaczami Nanowarstwy i nanopowłoki Ditlenek węgla – handel emisjami, magazynowanie, konwersja Nawozy o kontrolowanej szybkości uwalniania Recykling tworzyw polimerowych – aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Innowacje w produkcji amoniaku Innowacje w technologii kwasu azotowego Nawozy ciekłe
Metody nauczaniaM-1metoda przypadków seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji Ocena aktywności na zajęciach (udział w dyskusji)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zrozumialy i atrakcyjny sposób zaprezentowania zebranych informacji na temat najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej
3,5
4,0
4,5
5,0