Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt technologiczny II
Specjalność Kontrola jakości produktów organicznych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z chemii organicznej, nieorganicznej, technologii chemicznej, aparatury chemicznej, metod analitycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie projektu technologicznego produktu (leku, pestycydu lub barwnika) w formie maszzynopisu
C-2Opracowanie projektu technologicznego produktu lekkiej syntezy organicznej: leku, pestycydu, barwnika w formie maszzynopisu
C-3ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.5
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.5
T-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.5
T-P-4Konsultacje: dyskusja i merytoryczne uwagi zwiążane z praktyczna realizacją założeń i wykonaniem projektu5
T-P-5Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego określonego leku półproduktu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.5
T-P-6Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania leku, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przegląd i analiza danych literaturowych, opracowanie koncepcji projektu10
A-P-3Opracowanie projektu technologicznego w formie maszynopisu19
A-P-4aliczenie projektu1
A-P-5zaliczenie projektu1
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: objaśnienie
M-2Metody praktyczne. Metoda projektów
M-3Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D16-05_W01
zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych produktów lekkiej syntezy organicznej, metody ich oczysczania i analizy zna zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania
TCH_2A_W06, TCH_2A_W02, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-3, C-2T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D16-05_W02
zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych wybranych leków z poszczególnych grup klasyfikacyjnych metody ich oczysczania i analizy zna, zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania
TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W05T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03InzA2_W01, InzA2_W05C-1, C-3T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D16-05_U01
potrafi pozyskac informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych, analizować je i we właściwy spsób wykorzystać w projekcie
TCH_2A_U02, TCH_2A_U04T2A_U01, T2A_U03, T2A_U07C-3, C-2T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D16-05_U02
potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej, okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, łącząc w ten spsób wiedzę z chemii, technologii i ochrony środowiska
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U14T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U17InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-3, C-2T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D16-05_U03
potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania leku lub jego półproduktu, opracować metody analizy oraz projekty norm według farmakopei , ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, łącząc w ten spsób wiedzę z chemii, technologii i ochrony środowiska
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U14T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U17InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-1, C-3T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D16-05_K01
potrafi zidentyfikowac problem związany z technologią wytwarzania i jakością produktu organzcznego i rozumie potrzebę zaprojektowania odpowiednich rozwiązań procesowych i analitycznych
TCH_2A_K04, TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-3, C-2T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-6, T-P-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D16-05_W01
zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych produktów lekkiej syntezy organicznej, metody ich oczysczania i analizy zna zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić produkty lekkiej syntezy organicznej, cele i ogólne zasady sporządzania projektu, zna zasady obliczeń projektowych, umie wymienić podstaowe metody analityczne
3,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego określonego produktu lekkiej syntexy organicznej (leku, pestycydu barwnika), potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczeń projektowych
4,0potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntexy organicznej, potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczen projektowych i zasady wyboru odpowiedniego procesu otzrymywania określonego produktu
4,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesów technologicznycvh najważniejszych produktów lekkiej syntexy organicznej, potrafi wymienić sposoby ich wydzielania i analizy, zna zasady obliczen projektowych i ogólne zasady przygotowania koncepcji projektu okreslonego produktu
5,0zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych najwazniejszych produktów lekkiej syntezy organicznej, metody ich oczysczzania i analizy zna zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania,
TCH_2A_D16-05_W02
zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych wybranych leków z poszczególnych grup klasyfikacyjnych metody ich oczysczania i analizy zna, zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić cele i ogólne zasady sporządzania projektu, zna zasady obliczeń projektowych, umie wymienić podstaowe metody analityczne
3,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego określonego leku , potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczeń projektowych
4,0potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego okreslonego leku , potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczen projektowych i zasady wyboru odpowiedniego procesu otzrymywania określonego leku
4,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne podstawowych procesów technologicznycvh przemysłu farmaceutycznego, potrafi wymienić sposoby wydzielania, oczyszczania i anlizy, zna zasady obliczen projektowych i ogólne zasady przygotowania koncepcji projektu okreslonego leku
5,0zna podstawy teoretyczne podstawowych procesów technologicznych przemysłu farmaceutycznego, metody oczysczzania i analizy leków, zna zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania,

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D16-05_U01
potrafi pozyskac informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych, analizować je i we właściwy spsób wykorzystać w projekcie
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi pozyskać i opisać literaturę żródłową i podręcznikową dotyczącą podstawowych danych procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej
3,5potrafi pozyskac i opisac i zanalizować literaturę żródłową i podręcznikową dotyczącą podstawowych danych procesu technologicznego, metod jego oczyszczania ia nalizy okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej
4,0potrafi pozyskac i informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych dotyczącą procesu otrzymywania, oczyszczania i analizy okreslonego produktu lekkiej syntezy, zanalizować je i we właściwy spsób wykorzystać w projekcie
4,5potrafi pozyskac informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych przynajmniej dwóch róznych metod procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej, zanalizować je pod kątem zastosowania w projekcie
5,0potrafi pozyskac informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych róznych metod procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej, zanalizować je pod kątem zastosowania w projekcie
TCH_2A_D16-05_U02
potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej, okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, łącząc w ten spsób wiedzę z chemii, technologii i ochrony środowiska
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi opracowac koncepcje i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu przynajmnie j dwuetapowy proces technologiczny wybranego produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, barwnika, pestycydu, odczynnika)
3,5potrafi opracowac koncepcję, uzasadnić wybór i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu dwuetapowy proces technologiczny wybranego produktu lekkiej syntezy organicznej, (leku, barwnika, pestycydu, odczynnika)
4,0potrafi zaprojektować przynajmniej dwuetapowy proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne
4,5potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne,, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,
5,0potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne, wydajność atomowa poszczególnych półproduktów i produktu końcowego, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,
TCH_2A_D16-05_U03
potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania leku lub jego półproduktu, opracować metody analizy oraz projekty norm według farmakopei , ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, łącząc w ten spsób wiedzę z chemii, technologii i ochrony środowiska
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi opracowac koncepcje i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu przynajmniej dwuetapowy proces technologiczny wybranego leku lub półproduktu
3,5potrafi opracowac koncepcję, uzasadnić wybór i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu dwuetapowy proces technologiczny wybranego leku lub półproduktu
4,0potrafi zaprojektować przynajmniej dwuetapowy proces technologiczny otrzymywania leku lub półproduktu, okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne
4,5potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania leku lub półproduktu, okreslić metody analityczne,, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,
5,0potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania leku lub półproduktu, okreslić metody analityczne, wydajność atomowa poszczególnych półproduktów i produktu końcowego, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D16-05_K01
potrafi zidentyfikowac problem związany z technologią wytwarzania i jakością produktu organzcznego i rozumie potrzebę zaprojektowania odpowiednich rozwiązań procesowych i analitycznych
2,0
3,0porafi zaproponować podstawowe złożenia i przedstawić ogólny zarys projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. S. Kucharski, J. Głowiński, Podstawy obliczen projektowych w technologii chemicznej, Wrocław, 2005
  2. A. Sobczyńska, J. Szymanowski, Bilanse masowe procesów stacjonarnych, Poznań, 2003
  3. l. Synoradzki, J. Wisialski, I. Fronczak, Projektowanie procesów technologicznych: od laboratorium do instalacji przemysłowej, Warszawa, 2006
  4. A. Kleemann, J.Engel, Pharmaceutical substances. Syntheses, Patents, Applications., Thieme, Stuttgard, 2001, IV

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.5
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.5
T-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.5
T-P-4Konsultacje: dyskusja i merytoryczne uwagi zwiążane z praktyczna realizacją założeń i wykonaniem projektu5
T-P-5Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego określonego leku półproduktu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.5
T-P-6Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania leku, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.5
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przegląd i analiza danych literaturowych, opracowanie koncepcji projektu10
A-P-3Opracowanie projektu technologicznego w formie maszynopisu19
A-P-4aliczenie projektu1
A-P-5zaliczenie projektu1
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-05_W01zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych produktów lekkiej syntezy organicznej, metody ich oczysczania i analizy zna zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej
C-2Opracowanie projektu technologicznego produktu lekkiej syntezy organicznej: leku, pestycydu, barwnika w formie maszzynopisu
Treści programoweT-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie
M-2Metody praktyczne. Metoda projektów
M-3Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić produkty lekkiej syntezy organicznej, cele i ogólne zasady sporządzania projektu, zna zasady obliczeń projektowych, umie wymienić podstaowe metody analityczne
3,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego określonego produktu lekkiej syntexy organicznej (leku, pestycydu barwnika), potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczeń projektowych
4,0potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntexy organicznej, potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczen projektowych i zasady wyboru odpowiedniego procesu otzrymywania określonego produktu
4,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesów technologicznycvh najważniejszych produktów lekkiej syntexy organicznej, potrafi wymienić sposoby ich wydzielania i analizy, zna zasady obliczen projektowych i ogólne zasady przygotowania koncepcji projektu okreslonego produktu
5,0zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych najwazniejszych produktów lekkiej syntezy organicznej, metody ich oczysczzania i analizy zna zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-05_W02zna podstawy teoretyczne procesów technologicznych wybranych leków z poszczególnych grup klasyfikacyjnych metody ich oczysczania i analizy zna, zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opracowanie projektu technologicznego produktu (leku, pestycydu lub barwnika) w formie maszzynopisu
C-3ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej
Treści programoweT-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.
T-P-4Konsultacje: dyskusja i merytoryczne uwagi zwiążane z praktyczna realizacją założeń i wykonaniem projektu
T-P-5Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego określonego leku półproduktu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie
M-2Metody praktyczne. Metoda projektów
M-3Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić cele i ogólne zasady sporządzania projektu, zna zasady obliczeń projektowych, umie wymienić podstaowe metody analityczne
3,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego określonego leku , potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczeń projektowych
4,0potrafi sformułować podstawy teoretyczne procesu technologicznego okreslonego leku , potrafi wymienić sposoby jego wydzielania i analizy, zna zasady obliczen projektowych i zasady wyboru odpowiedniego procesu otzrymywania określonego leku
4,5potrafi sformułować podstawy teoretyczne podstawowych procesów technologicznycvh przemysłu farmaceutycznego, potrafi wymienić sposoby wydzielania, oczyszczania i anlizy, zna zasady obliczen projektowych i ogólne zasady przygotowania koncepcji projektu okreslonego leku
5,0zna podstawy teoretyczne podstawowych procesów technologicznych przemysłu farmaceutycznego, metody oczysczzania i analizy leków, zna zasady ogólne przygotowania koncepcjj projektu i jego sporządzania,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-05_U01potrafi pozyskac informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych, analizować je i we właściwy spsób wykorzystać w projekcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej
C-2Opracowanie projektu technologicznego produktu lekkiej syntezy organicznej: leku, pestycydu, barwnika w formie maszzynopisu
Treści programoweT-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie
M-2Metody praktyczne. Metoda projektów
M-3Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi pozyskać i opisać literaturę żródłową i podręcznikową dotyczącą podstawowych danych procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej
3,5potrafi pozyskac i opisac i zanalizować literaturę żródłową i podręcznikową dotyczącą podstawowych danych procesu technologicznego, metod jego oczyszczania ia nalizy okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej
4,0potrafi pozyskac i informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych dotyczącą procesu otrzymywania, oczyszczania i analizy okreslonego produktu lekkiej syntezy, zanalizować je i we właściwy spsób wykorzystać w projekcie
4,5potrafi pozyskac informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych przynajmniej dwóch róznych metod procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej, zanalizować je pod kątem zastosowania w projekcie
5,0potrafi pozyskac informacje z literatury polsko- i anglojęzycznej z róznych źródeł bibliograficznych o baz danych róznych metod procesu technologicznego okreslonego produktu lekkiej syntezy organicznej, zanalizować je pod kątem zastosowania w projekcie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-05_U02potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej, okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, łącząc w ten spsób wiedzę z chemii, technologii i ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej
C-2Opracowanie projektu technologicznego produktu lekkiej syntezy organicznej: leku, pestycydu, barwnika w formie maszzynopisu
Treści programoweT-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.
T-P-4Konsultacje: dyskusja i merytoryczne uwagi zwiążane z praktyczna realizacją założeń i wykonaniem projektu
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie
M-2Metody praktyczne. Metoda projektów
M-3Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi opracowac koncepcje i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu przynajmnie j dwuetapowy proces technologiczny wybranego produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, barwnika, pestycydu, odczynnika)
3,5potrafi opracowac koncepcję, uzasadnić wybór i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu dwuetapowy proces technologiczny wybranego produktu lekkiej syntezy organicznej, (leku, barwnika, pestycydu, odczynnika)
4,0potrafi zaprojektować przynajmniej dwuetapowy proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne
4,5potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne,, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,
5,0potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne, wydajność atomowa poszczególnych półproduktów i produktu końcowego, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-05_U03potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania leku lub jego półproduktu, opracować metody analizy oraz projekty norm według farmakopei , ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, łącząc w ten spsób wiedzę z chemii, technologii i ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Opracowanie projektu technologicznego produktu (leku, pestycydu lub barwnika) w formie maszzynopisu
C-3ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej
Treści programoweT-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie
M-2Metody praktyczne. Metoda projektów
M-3Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi opracowac koncepcje i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu przynajmniej dwuetapowy proces technologiczny wybranego leku lub półproduktu
3,5potrafi opracowac koncepcję, uzasadnić wybór i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu dwuetapowy proces technologiczny wybranego leku lub półproduktu
4,0potrafi zaprojektować przynajmniej dwuetapowy proces technologiczny otrzymywania leku lub półproduktu, okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne
4,5potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania leku lub półproduktu, okreslić metody analityczne,, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,
5,0potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania leku lub półproduktu, okreslić metody analityczne, wydajność atomowa poszczególnych półproduktów i produktu końcowego, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-05_K01potrafi zidentyfikowac problem związany z technologią wytwarzania i jakością produktu organzcznego i rozumie potrzebę zaprojektowania odpowiednich rozwiązań procesowych i analitycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
TCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opracowanie projektu technologicznego produktu (leku, pestycydu lub barwnika) w formie maszzynopisu
C-3ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej
C-2Opracowanie projektu technologicznego produktu lekkiej syntezy organicznej: leku, pestycydu, barwnika w formie maszzynopisu
Treści programoweT-P-3Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego.
T-P-1Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
T-P-2Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.
T-P-4Konsultacje: dyskusja i merytoryczne uwagi zwiążane z praktyczna realizacją założeń i wykonaniem projektu
T-P-6Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania leku, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności.
T-P-5Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego określonego leku półproduktu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie
M-2Metody praktyczne. Metoda projektów
M-3Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0porafi zaproponować podstawowe złożenia i przedstawić ogólny zarys projektu
3,5
4,0
4,5
5,0