Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia nieorganiczna
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Technologia lekkiej syntezy organicznej | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Monika Kowalewska <Monika.Kowalewska@zut.edu.pl>, Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | dobra znajomość zagadnień z chemii i technologii chemicznej, preparatyki organicznej, znajomość języka angielskiego, znajomośc i dobra obsługa programów komputerowych: edytora testu, programu graficznego (pisania wzorów chemicznych, schematów reakcji), programu PowerPoint |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | opracowanie wyników danych literaturowych i badań własnych w formie zwartego maszynopisu stanowiącego pracę dyplomową, magisterską |
C-2 | złożenie egzaminu dyplomowego przed komisją egzaminacyjną |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Opracowanie przez studenta przeglądu literatury związanego z tematem pracy dyplomowej oraz wyników badań, uzyskanych w ramach pracy dyplomowej i przedstawienie tych opracowań w formie zwartego maszynopisu i zapisu na płycie CD, z zachowaniem wymagań stawianym pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Analiza doniesień literaturowych związanych z tematem pracy dyplomowej, tłumaczenie wybranych publikacji i patentów, zwięzłe opracowanie ich w formule część literaturowej pracy magisterskiej | 240 |
A-PD-2 | opracowanie części eksperymentalnej pracy, przedstawienie ogólnej metodyki badań, stosowanych metod analitycznych, charakterystuki surowców i odczynników, sposobu prowadzenia syntez i ich kontroli analitycznej, rozdzielania mieszanin lub wydzielania produktów ze źródeł naturalnych, oczyszczania półproduktów i produktu finalnego | 120 |
A-PD-3 | opracowanie o mowienie wyników eksperymentów, opisamnie i zestawienie na schematach ideowych procesówmi operacji jednostkowych, obliczenia wydajności produków, ekonomii atomowej, zestawienie wyników w tabelach, opisanie spsobu ustalania struktury nowych związków i idnetyfikacji znanych za pomocą analizy elementarnej i metod spektroskopowych. szczegółowa analiza widm. | 135 |
A-PD-4 | opracowanie schematów reakcji, dyskusja uzyskanych wyników, odniesienie do danych literaturowych, opracowanie wniosków z badań i streszczeniam konsultacje z prowadzącym | 45 |
A-PD-5 | Przygotowanie streszczenia pracy i głównych jej tez w formie prezentacji na egzamin dyplomowy | 45 |
585 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | analiza literatury źródlowej, dyskusja |
M-2 | analiza literatury źródlowej, dyskusja z promotorem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena przygotowanej pracy dyplomowej (zgodnie z regulaminem studiów) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin dyplomowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-15_W01 student posiada ugruntiowaną szeroką wiedzę z zakresu chemii i technologii organicznej, podstaw chemii nieorganicznej i fizycznej, procesów i operacji jednostkowych, metdod wydzielania i oczyszczania produktów, rozdzielania mieszanin i/lub wydzielania produktów ze źródeł naturalnych oraz metod analtycznych | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W02, TCH_2A_W03, TCH_2A_W08 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-2 | S-2 |
TCH_2A_D03-15_W02 zna i rozumie zjawiska i mechanizmy przemian zachodzących w podstawowych procesach chemicznych, w tym z zakresu lekkiej syntezy organicznej, zjawiska zachodząće na granicy faz, zasady obliczeń kinetycznych i optymalizacji procesów | TCH_2A_W07, TCH_2A_W02, TCH_2A_W05, TCH_2A_W09 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D03-15_W03 ma pogłębioną, szczegółową wiedzę związana z technologiią produktów lekkiej syntezy organicznej, w tym stosowanej aparturze, surowcach, substancjiach toksycznych, odpadowych, zagrożeniami dla środowiska i sposobami im zapobiegania | TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13, TCH_2A_W14, TCH_2A_W15 | T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-15_U01 posiada umiejętnośc korzystania z literatury fachowej, podręcznikowej i źródłowej, polsko- i obcojęzycznej, testowych i elektronicznych baz danych, | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U07 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D03-15_U02 potrafi przedstawic koncepvcje metod badawczych, w tym analitycznych, poslugiwać się sprzętem laboratoryjnym, aparaturą naukową i badawczą, potrafi dobrac odpowiednie techniki laboratoryjne do realizacji procesów i przeprowadzić je w skali laboratoryjnej a także ocenic przydatnśc i mozliwość wykorzystania nowych rozwiązań zwłaszcza z zakresu technologii lekiej syntezy organicznej, | TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-15_K01 potrafi prawidlowo ocenić technologie stosowane w produkcji leków,pestycydów. i innych produktów lekkiej syntzy organicznej, rozumie potrzebę wprowadzania nowych, ekologicznych rozwiązań i przekazywania tej wiedzy społeczeństwu | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K06, T2A_K07 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-15_W01 student posiada ugruntiowaną szeroką wiedzę z zakresu chemii i technologii organicznej, podstaw chemii nieorganicznej i fizycznej, procesów i operacji jednostkowych, metdod wydzielania i oczyszczania produktów, rozdzielania mieszanin i/lub wydzielania produktów ze źródeł naturalnych oraz metod analtycznych | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawowa wiedzę z zakresu chemii i technologii organicznej, podstaw chemii nieorganicznej i fizycznej, procesów i operacji jednostkowych, metod wydzielania i oczyszczania produktów, rozdzielania mieszanin i/lub wydzielania produktów ze źródeł naturalnych oraz metod analtycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D03-15_W02 zna i rozumie zjawiska i mechanizmy przemian zachodzących w podstawowych procesach chemicznych, w tym z zakresu lekkiej syntezy organicznej, zjawiska zachodząće na granicy faz, zasady obliczeń kinetycznych i optymalizacji procesów | 2,0 | |
3,0 | zna podstawy mechanizmów przemian zachodzących w podstawowych procesach z zakresu lekkiej syntezy organicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D03-15_W03 ma pogłębioną, szczegółową wiedzę związana z technologiią produktów lekkiej syntezy organicznej, w tym stosowanej aparturze, surowcach, substancjiach toksycznych, odpadowych, zagrożeniami dla środowiska i sposobami im zapobiegania | 2,0 | |
3,0 | ma podstawowa wiedzę związana z technologiią produktów lekkiej syntezy organicznej, w tym stosowanej aparturze, surowcach, substancjiach toksycznych i produktach odpadowych, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-15_U01 posiada umiejętnośc korzystania z literatury fachowej, podręcznikowej i źródłowej, polsko- i obcojęzycznej, testowych i elektronicznych baz danych, | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawowe umiejętności korzystania z literatury fachowej, podręcznikowej i źródłowej, polsko- i obcojęzycznej, testowych i elektronicznych baz danych, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D03-15_U02 potrafi przedstawic koncepvcje metod badawczych, w tym analitycznych, poslugiwać się sprzętem laboratoryjnym, aparaturą naukową i badawczą, potrafi dobrac odpowiednie techniki laboratoryjne do realizacji procesów i przeprowadzić je w skali laboratoryjnej a także ocenic przydatnśc i mozliwość wykorzystania nowych rozwiązań zwłaszcza z zakresu technologii lekiej syntezy organicznej, | 2,0 | |
3,0 | potrafi przedstawic koncepvcje metod badawczych, w tym analitycznych, poslugiwać potrafi posługiwać sie sprzętem laboratoryjnym, aparaturą naukową i badawczą, potrafi dobrac odpowiednie techniki laboratoryjne do realizacji procesów i przeprowadzić je w skali laboratoryjnej organicznej, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-15_K01 potrafi prawidlowo ocenić technologie stosowane w produkcji leków,pestycydów. i innych produktów lekkiej syntzy organicznej, rozumie potrzebę wprowadzania nowych, ekologicznych rozwiązań i przekazywania tej wiedzy społeczeństwu | 2,0 | |
3,0 | potrafi zdefiniować problem w danej technologii, zaproponować nowe rozwiążania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawejder, Technologia Chemiczna Organiczna, WAE, Wrocław, 1992, I
- W. Szczepaniak, "Metody instrumentalne w analizie chemicznej", PWN, Warszawa, 2007
- A.I. Vogel, Preparatyka Organiczna, WNT, Warszawa, 2006, III
- W. Zieliński, A. Rajca, "Metody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków organicznych", WNT, Warszawa, 2000
- J.T. Wróbel, Preparatyka i Elementy Syntezy Organicznej, PWN, Warszawa, 1983, I