Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D05-06_W02 | Ma uporządkowaną wiedzę o surowcach i produktach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z studiowaną specjalnoścą. Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie badań wpływu parametrów na wskaźniki procesów, w szczególności procesów katalizy homogenicznej i heterogenicznej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W07 | zna podstawy zjawisk powierzchniowych zachodzących na granicy faz w powiązaniu z katalizą homogeniczną i heterogeniczną |
---|
TCH_2A_W09 | posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji |
TCH_2A_W10 | ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością |
TCH_2A_W11 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studenta z aparatura badawczą oraz ze sposobem prowadzenia doswiadczeń |
---|
C-3 | Zapoznanie studenta z metodami analitycznymi koniecznymi dla oceny poszczególnych etapów procesu technologicznego oraz przygotowanie do obsługi przyrzadów analitycznych |
C-4 | Zapoznanie studenta z klasycznymi metodami wydzielania produktu z mieszaniny reakcyjnej oraz metodami oznaczania stałych fizykochemicznych wydzielonego i oczyszczonego produktu |
C-5 | Zapoznanie studenta z mozliwosciami stosowania programów komputerowych do sporzadzania bilansów procesów, wyznaczanie wielkosci technologicznych oraz prezentacji graficznej wyników |
C-1 | Zapoznanie studenta z przepisami BHP stosowanymi podczas prac w laboratorium badawczym technologii organicznej |
Treści programowe | T-L-2 | Zapoznanie się z aparaturą badawczą oraz sposobem prowadzenia doświadczeń. |
---|
T-L-3 | Wykorzystanie odczynnika Fentona w usuwaniu zanieczyszczeń organicznych z wody. |
T-L-13 | Otrzymywanie ekstraktów z surowców roslinnych. |
T-L-4 | Acetoksylowanie propylenu w fazie ciekłej. |
T-L-5 | Zastosowanie FT-IR w analizie komponentów kosmetyków i środków pomocniczych. |
T-L-6 | Destylacja i rektyfikacja mieszaniny 2-propanol/2-butanol. Wyznaczanie krzywej wrzenia. |
T-L-7 | Oznaczanie substancji organicznych w glebie metodą ekstrakcji ciągłej. |
T-L-8 | Oznaczanie wody metodą azeotropową. |
T-L-9 | Synteza mezoporowatego zeolitu Ti-MCM-41. |
T-L-10 | Epoksydowanie alkoholu allilowego na katalizatorze Ti-MCM-41. |
T-L-14 | Oznaczanie związków wielowodorotlenowych metodą chromatografii gazowej. |
T-L-12 | Technika GC/MS w analizie lotnych składników kosmetyków i środków pomocniczych. |
T-L-11 | Destylacja olejku goździkowego oraz identyfikacja eugenolu metodą TLC. |
T-L-15 | Sporządzanie bilansów procesów i operacji jednostkowych, wyznaczanie wielkości technologicznych, prezentacja graficzna wyników. |
T-L-1 | Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium technologii chemicznej organicznej, ze szczególnym uwględnieniem specyfiki doświadczalnych prac badawczych. |
Metody nauczania | M-1 | Praktyczna, ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Wstępna ocena osiągnięć studenta w celu identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pisemnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student rozróżnia, nazywa i częsciowo charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczace badanego procesu lub otrzymywanego produktu. Ma dostateczną wiedzę obejmująca obsługę przyrządów pomiarowych i stosowanych na nich technikach analitycznych. Rozróżnia, nazywa i częsciowo objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu. Zna podstawowe metody obliczeniowe sporządzania bilansów masowych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |