Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_D2-14_U01 | Zdobycie umiejętności zaplanowania i wykonania modyfikacji nanonapełniaczy, zaplanowania i wykonania syntez (nano)materiałów polimerowych oraz wykonania preparatów i badań (nano)materiałów polimerowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, interpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą |
---|
Nano_2A_U03 | na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii |
Nano_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów |
Nano_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy |
Nano_2A_U07 | potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Nano_2A_U08 | potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych poprzez integrację zdobytej wiedzy |
Nano_2A_U09 | potrafi ocenić przydatność, możliwość wykorzystania i obsłużyć złożone, nowoczesne układy pomiarowe z wykorzystaniem elektronicznych systemów pomiarowych oraz zaawansowanych narzędzi informatycznych |
Nano_2A_U12 | potrafi określić zakres stosowalności poznanych metod badawczych i technologii oraz nowych rozwiązań w warunkach przemysłowych |
Nano_2A_U13 | potrafi dostrzec braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowy projekt lub zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Nano_2A_U14 | posiada umiejętność doboru reakcji chemicznych, technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności o zróżnicowanym stopniu trudności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie wiedzy, praktycznych umiejętności i kompetencji w zakresie wytwarzania (nano)materiałów polimerowych, wykonania preparatów i badań (nano)materiałów polimerowych oraz przygotowania projektu technologicznego obejmującego w/w |
---|
Treści programowe | T-P-1 | A) Organofilizacja naturalnego montmorylonitu
B) otrzymanie nanokompozytowych płyt poli(metakrylan metylu)/ organofilizowany montmorylonit metoda polimeryzacji w masie
C) przygotowanie preparatów otrzymanego materiału i wykonanie badań właściwości mechanicznych, termicznych, fizykochemicznych i optycznych
D) przygotowanie i prezentacja projekty przemysłowego wytwarzania płyt poli(metakrylan metylu)/ organofilizowany montmorylonit |
---|
T-P-2 | A) modyfikacja powierzchni nanokrzemionki
B) synteza lakierniczej żywicy alkidowej modyfikowanej olejem roślinnym w obecności nanonapełniacza krzemionkowego
C) wytworzenie kompozycji powłokowej i wykonanie powłok
D) wykonanie badań właściwości chemicznych i fizykochemicznych otrzymanej żywicy
E) wykonanie badań właściwości użytkowych (mechanicznych, termicznych, barierowych) uzyskanych powłok
F) przygotowanie i prezentacja projektu przemysłowego wytwarzania lakierniczej żywicy alkidowej modyfikowanej olejem roślinnym w obecności nanonapełniacza krzemionkowego |
T-P-3 | A) wytworzenie skrobi plastyfikowanej gliceryną i modyfikowanej naturalnym glinokrzemianem warstwowym metodą wytłaczania
B) wykonanie kształtek uzyskanego materiału metodą wtryskiwania
C) wykonanie badań właściwości użytkowych (mechanicznych, termicznych, barierowych) uzyskanego materiału
D) przygotowanie i prezentacja projektu przemysłowego wytwarzania plastyfikowanej skrobii modyfikowanej naturalnym glinokrzemianem warstwowym |
Metody nauczania | M-1 | ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | metoda projektów |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie preparatyki i badania (nano)materiałów polimerowych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności zaplanowania i wykonania modyfikacji nanonapełniaczy, zaplanowania i kontroli przebiegu syntez (nano)materiałów polimerowych oraz weryfikacji wyników badań (nano)materiałów polimerowych |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności zaplanowania i kontroli przebiegu syntez (nano)materiałów polimerowych |
3,5 | Student posiada ograniczone umiejętności zaplanowania i wykonania modyfikacji nanonapełniaczy oraz zaplanowania i kontroli przebiegu syntez (nano)materiałów polimerowych |
4,0 | Student posiada umiejętności zaplanowania i wykonania modyfikacji nanonapełniaczy oraz zaplanowania i kontroli przebiegu syntez (nano)materiałów polimerowych |
4,5 | Student posiada umiejętności zaplanowania i wykonania modyfikacji nanonapełniaczy, zaplanowania i kontroli przebiegu syntez (nano)materiałów polimerowych oraz ograniczoną umiejętność weryfikacji wyników badań (nano)materiałów polimerowych |
5,0 | Student posiada umiejętności zaplanowania i wykonania modyfikacji nanonapełniaczy, zaplanowania i kontroli przebiegu syntez (nano)materiałów polimerowych oraz weryfikacji wyników badań (nano)materiałów polimerowych |