Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_1A_C25_U01 | W wyniku uczestnictwa w kursie student potrafi przedstawic
nanokompozyty polimerowe, dobrać odpowiednie nanoczątki pod profil zastosowań. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
Nano_1A_U14 | potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych |
Nano_1A_U17 | potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, zgodnie z zadaną specyfiką, charakterystyczny dla ukończonej specjalności oraz ocenić jego poprawność przy użyciu właściwych metod, technik i urządzeń |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejetnosci z zakresu doboru nanocząstek w projektowaniu nanokompozytów, doboru technik dyspergowania i otrzymywania nanokompozytów, oraz ocena ich własciwości i zakresu zastosowań. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Nanokompozyty polimerowe: zakres tematyczny i okreslenia
Układy polimer-polimer, polimer-metal, polimer ceramika. Mikro- i nano- struktura polimerów. Multifazowe układy polimerowe. |
---|
T-W-2 | Nanoczatki ID: glinokrzemiany warstwowe, grafeny, nanopłytki metalowe: interkalacja, eksfoliacja. Nanocząstki 2D: MWCNT, DWCNT, SWCN, nanorurki weglowe funkcjonalizowane, nanorurki borowe, nanorurki krzemowe i inne. Nanowłókna weglowe i nanodruty metalowe. Metody dyspergowania w osnowie polimerowej. Nanostruktura kompozytów polimerowych i jej stabilność. Nanoczastki 1d i nanokompozyty polimerowe z ich udziałem:fulereny, nanokrzemionka, POSS, nanocząstki magnetyczne, nanocząstki supertrwałe i inne. |
T-W-3 | Funkcjonalizacja powierzchnii nanoczastek: szczepienie, addycja, utlenianie, powlekanie. Techniki preparacji nanokompozytów:dyspergowanie mechaniczne, dyspergowanie ultradźwiękowe, dyspergowanie in situ. Otrzymywanie nanokompozytów metoda in situ. |
T-W-4 | Nanokompozyty oparte o polimery reaktywne (żywice epoksydowe), nanokompozyty elastomerowe (guma, elastomery blokowe) i osnowy termoplastyczne. |
T-W-5 | Właściwości elektryczne, cieplne, magnetyczne, wytrzymałość mechaniczna, zuzycie mechaniczne, odporność termiczna. zastosowania: lotnictwo, przemysł samochodowy, elektronika, medycyna (ogniwa fotowoltaiczne, nanosensory, elementy pamieci) |
T-L-1 | Preparacja napełniaczy warstwowych- interkulacja montmorylonitu |
T-L-2 | Dyspergowanie nanonapełniaczy w oligomerach |
T-L-4 | Otrzymywanie nanokompozytów polimerowych metodą in situ. |
T-L-5 | Nano- i mikrostruktura nanokompozytów polimerowych- badania mikroskopowe |
T-L-7 | Badania własciwości termicznych różnych nanokompozytów. |
T-L-6 | Badania mechaniczne różnych nanokompozytów |
T-L-3 | Preparatyka organicznych powłok nanokompozytowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład problemowy |
---|
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia labolatoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy studenta co do własciwosci, kryterów doboru i zastosowan wprzemyśle nanokompozytów polimerowych. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Okreslenie podstawowych informacji i poziomu wiedzy studenta w zakresie podstawowych grup
nanokompozytów, sposobu ich wytwarzania i oceny właściwości i zastosowań |
S-2 | Ocena formująca: Okreslenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie wymagan w odniesieniu do
nanokompozytów pod katem ich zastosowania róznych dziedzinach przemysłu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przedstawicnanokompozytów |
3,0 | Student potrafi przedstawic wybrane nanokompozyty |
3,5 | Student potrafi przedstawic nanokompozyty. |
4,0 | Student potrafi przedstawic nanokompozytyh. Potrafii okreslic ich własciwosci i wymagania stawianne im pod kątem okreslonych zastosowan |
4,5 | Student potrafi przedstawic nanokompozyty
Potrafi okreslic ich własciwosci pod katem zastosowan i zaproponowac ewentualna
modyfikacje ich własciwosci. |
5,0 | Student potrafi przedstawic nanokompozyty
Potrafi okreslic ich własciwosci pod katem zastosowan i zaproponowac ewentualna
modyfikacje ich własciwosci. Potrafi okreslic zastosowanie dla wybranych
nanokompozytów i ocenic zagrozenie zwiazane z tym zastosowaniem |