Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
Sylabus przedmiotu Nanocząstki, dyspersje i żele polimerowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanocząstki, dyspersje i żele polimerowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Piegat <Agnieszka.Piegat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy nauki o polimerach, podstawy nauki o nanomateriałach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z metodami przygotowywania dyspersji polimerowych z udziałem nanocząstek |
C-2 | opanowanie umiejętności wytwarzania hydrożeli polimerowych i oceny ich właściwości |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przygotowanie dyspersji zawierającej nanocząstki glinokrzemianów | 3 |
T-L-2 | Przytotowanie i charakterystyka dyspersji polimerowych zawierających nanomateriały weglowe | 5 |
T-L-3 | Wytwarzanie hydrożeli na podstawie PVA | 5 |
T-L-4 | Otrzymywanie hydrożeli termoczułych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | praca własna, opracowanie sprawozdania | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie wejsciówki i sprawozdania |
S-2 | Ocena formująca: pytania otwarte, zadania problemowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_C21_W01 student potrafi definiować hydrożele i dyspersje z udziałem nanoczastek | Nano_1A_W02 | T1A_W01, T1A_W03 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_C21_U01 student potrafi wytworzyć hydrożele polimerowe i określić ich właściwości | Nano_1A_U10 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05 | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Nano_1A_C21_U02 student potrafi wykonać dyspersje polimerowe z udziałem nanocząstek i zbadać ich stabilność | Nano_1A_U08 | T1A_U08 | InzA_U01 | C-2 | T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_C21_K01 student potrafi pracowac w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w środowsiku przemysłowym, zna zasady etyki zawadowej i bezpieczeństwa pracy | Nano_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_C21_W01 student potrafi definiować hydrożele i dyspersje z udziałem nanoczastek | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie nanoczastek, dyspersjii żeli polimerowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_C21_U01 student potrafi wytworzyć hydrożele polimerowe i określić ich właściwości | 2,0 | |
3,0 | student potrafi samodzielnie panować nad procesami wytwarzania dyspersji z udziałem nanoczastek i otrzymywać oraz charakteryzować hydrożele polimerowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_1A_C21_U02 student potrafi wykonać dyspersje polimerowe z udziałem nanocząstek i zbadać ich stabilność | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wytwarzać i charakteryzować hydrożele polimerowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_C21_K01 student potrafi pracowac w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w środowsiku przemysłowym, zna zasady etyki zawadowej i bezpieczeństwa pracy | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejętność pracy w zespole oraz znajomość zasad etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Przygocki. A. Włochowicz, Fizyka polimerów, PWN, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- S. Minko, Responsive polymer materials. Design and application, Blackwell Publishing, Oxford, 2006