Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S2)
Sylabus przedmiotu Laboratorium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk ścisłych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnia kryteria formalne przystąpienia do wykonywania pracy dyplomowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z zakresu studiowanej specjalności na kierunku studiów Chemia, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich |
C-2 | Przygotowanie absolwenta potrafiącego pracować samodzielnie i w grupie, a także w otoczeniu społecznym, posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Opanowanie niezbędnej wiedzy i sformułowanie przez studenta podstawowych założeń umozliwiających rozwiązanie zadanego problemu | 10 |
T-L-2 | W zależności od specyfiki pracy opanowanie niezbędnej wiedzy oraz wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy | 170 |
180 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 180 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta |
M-2 | Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie obserwacji postępów i oceny finalnej wykonanej pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_C08_W01 Student ma opanowaną podstawową wiedzę niezbędną dla planowania i wykonywania eksperymentów chemicznych oraz projektowania procesów i aparatów na potrzeby laboratoriów i przemysłu chemicznego | Ch_2A_W07, Ch_2A_W03, Ch_2A_W12, Ch_2A_W14 | X2A_W03, X2A_W07 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1 | T-L-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_C08_U01 Student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | Ch_2A_U03 | X2A_U03 | — | C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Ch_2A_C08_U02 Student potrafi planować i wykonywać nieskomplikowane eksperymenty chemiczne oraz projektować proste procesy i aparaty na potrzeby laboratoriów i przemysłu chemicznego | Ch_2A_U14, Ch_2A_U01, Ch_2A_U02, Ch_2A_U15 | X2A_U01, X2A_U02 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_C08_K01 student potrafi rozwiązywać problemy chemiczne i okołochemiczne pracując w grupie współpracowników i w otoczeniu społecznym oraz rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | Ch_2A_K01, Ch_2A_K02, Ch_2A_K03, Ch_2A_K05 | X2A_K01, X2A_K02, X2A_K03, X2A_K05 | — | C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_C08_W01 Student ma opanowaną podstawową wiedzę niezbędną dla planowania i wykonywania eksperymentów chemicznych oraz projektowania procesów i aparatów na potrzeby laboratoriów i przemysłu chemicznego | 2,0 | student nie potrafi objaśniać kluczowych operacji i procesów z zakresu specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska |
3,0 | student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | |
3,5 | student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska w stopniu więcej niż podstawowym | |
4,0 | student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym | |
4,5 | student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym i przedstawić ich opis matematyczny | |
5,0 | student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności TProcesy i aparaty w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym, przedstawic ich szczegółowy opis matematyczny |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_C08_U01 Student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury |
3,0 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym | |
3,5 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w stopniu podstawowym | |
4,0 | student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim | |
4,5 | student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł | |
5,0 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źródeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny | |
Ch_2A_C08_U02 Student potrafi planować i wykonywać nieskomplikowane eksperymenty chemiczne oraz projektować proste procesy i aparaty na potrzeby laboratoriów i przemysłu chemicznego | 2,0 | student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska |
3,0 | student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska w stopniu podstawowym | |
3,5 | student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska w stopniu więcej niż podstawowym | |
4,0 | student potrafi weryfikować rożne koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | |
4,5 | student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | |
5,0 | student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_C08_K01 student potrafi rozwiązywać problemy chemiczne i okołochemiczne pracując w grupie współpracowników i w otoczeniu społecznym oraz rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego |
3,0 | student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
4,0 | student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
4,5 | student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
5,0 | student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku |
Literatura podstawowa
- Brandt S., Analiza danych. Wydanie drugie zmienione, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-12986-7
- Klonecki W., Statystyka dla inżynierów, PWN, Warszawa, 1999, ISBN 83-01-12754-6
- Kukiełka L., Podstawy badań inżynierskich, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13749-5
- Praca zbiorowa pod red. J. Kamińskiej-Szmaj, Słownik ortograficzno-gramatyczny języka polskiego z zasadami ortografii i interpunkcji, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002
- Domański P., English: Science and technology, WNT, Warszawa, 1996, ISBN 83-204-1968-9
- Seidel K-H., Słownik techniczny angielsko-polski i polsko-angielski, Wydawnictwo REA s.J., Warszawa, 2005, ISBN 83-7141-523-0
- Praca zbiorowa pod red. J. Linde-Usiekniewicz, Wielki Słownik Angielsko-Polski PWN-Oxford, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13708-8
Literatura dodatkowa
- Nowak R., Statystyka dla fizyków, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13702-9
- Praca zbiorowa pod red. M. Bańko, Inny słownik języka polskiego PWN, t. I oraz II, PWN, Warszawa, 2000
- Miodek J., Słownik Ojczyzny Polszczyzny, Wydawnictwo EUROPA, Wrocława, 2002, ISBN 83-87977-92-6