Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roma Strulak <Roma.Strulak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu przedmiotów kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.3
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.3
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych w transporcie; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy.3
T-P-5Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu logistycznego zarządzania transportem.3
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów systemu logistycznego zarządzania transportem; Metody identyfikacji elementów krytycznych systemu logistycznego zarządzania transportem.6
T-P-7Relacje elementów systemu logistycznego zarządzania transportem z otoczeniem.3
T-P-8Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu logistycznego zarządzania transportem; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej; ocena wskaźnikowa: wartość obecna netto (Net Present Value, NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (Internal Rate of Return, IRR), wskaźnik korzysci-koszty (Benefit-cost ratio); zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu – MIRR.6
T-P-9Analiza zasad wykorzystania oceny wskaźnikowej w podejmowaniu decyzji.3
T-P-10Zasady finansowania projektów inwestycyjnych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej. Źródła finansowania wewnętrzne i zewnętrzne; własne i obce; wady i zalety finansowania obcego; finansowanie krótko i długoterminowe; koszt kapitału własnego i obcego; dobór źródeł finansowania.3
T-P-11Analiza SWOT zaproponowanych rozwiązań problemu z zakresu logistycznego zarządzania transportem: identyfikacja mocnych oraz słabych punktów, identyfikacja możliwości wdrożenia oraz zagrożeń projektu inwestycyjnego.6
T-P-12Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-13Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-14Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu dot. logistycznego zarządzania transportem z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-15Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.3
T-P-16Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy3
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, poszukiwanie niezbędnych danych15
A-P-3Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji25
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z użyciem komputera
M-5Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny średniej z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-12_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu transportu i logistyki oraz wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowo-logistycznej
TR_2A_W05, TR_2A_W08, TR_2A_W10T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W08InzA2_W03C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-P-1, T-P-3, T-P-6, T-P-4, T-P-2, T-P-9, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-10, T-P-11, T-P-13, T-P-16, T-P-14, T-P-12, T-P-15M-5, M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-12_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie logistycznego zarządzania transportem; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U01, TR_2A_U16, TR_2A_U15, TR_2A_U20T2A_U01, T2A_U13, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U06, InzA2_U07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-P-1, T-P-3, T-P-2M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1
TR_2A_D1-12_U02
Student potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U01, TR_2A_U04, TR_2A_U06, TR_2A_U10, TR_2A_U11T2A_U01, T2A_U03, T2A_U05, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-P-1, T-P-3, T-P-6, T-P-4, T-P-2, T-P-9, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-10, T-P-11, T-P-13, T-P-16, T-P-14, T-P-12, T-P-15M-5, M-3, M-4S-2, S-1
TR_2A_D1-12_U03
Student potrafi potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą zagadnień z zakresu transportu, a w szczególności logistycznego zarządzania transportem, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
TR_2A_U02, TR_2A_U05, TR_2A_U08T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-P-1, T-P-3, T-P-6, T-P-4, T-P-2, T-P-9, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-10, T-P-11, T-P-13, T-P-16, T-P-14, T-P-12, T-P-15M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-12_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu zintegrowanego, ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-P-6, T-P-4, T-P-9, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-10, T-P-11, T-P-13, T-P-14, T-P-12M-5, M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-12_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu transportu i logistyki oraz wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowo-logistycznej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje ponadpodstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje poszerzoną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje poszerzoną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-12_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie logistycznego zarządzania transportem; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_2A_D1-12_U02
Student potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_2A_D1-12_U03
Student potrafi potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą zagadnień z zakresu transportu, a w szczególności logistycznego zarządzania transportem, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-12_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu zintegrowanego, ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk, 2001
  2. Młyniec W., Ufnalska S., Scientific communication, czyli jak pisać i prezentować prace naukowe, Poznań, 2004
  3. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków, 1999
  4. PKN, PN-ISO 690 Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma i struktura., Warszawa, 2002
  5. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław, 2001
  6. Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster, Kraków, 1992
  7. Semenov I.N., Wytyczne do Pracy przejściowej. Kierunek: Transport. Studia stacjonarne pierwszego stopnia, http://www.wtmit.zut.edu.pl/... Ogłoszenia wykładowców, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.3
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.3
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych w transporcie; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy.3
T-P-5Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu logistycznego zarządzania transportem.3
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów systemu logistycznego zarządzania transportem; Metody identyfikacji elementów krytycznych systemu logistycznego zarządzania transportem.6
T-P-7Relacje elementów systemu logistycznego zarządzania transportem z otoczeniem.3
T-P-8Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu logistycznego zarządzania transportem; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej; ocena wskaźnikowa: wartość obecna netto (Net Present Value, NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (Internal Rate of Return, IRR), wskaźnik korzysci-koszty (Benefit-cost ratio); zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu – MIRR.6
T-P-9Analiza zasad wykorzystania oceny wskaźnikowej w podejmowaniu decyzji.3
T-P-10Zasady finansowania projektów inwestycyjnych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej. Źródła finansowania wewnętrzne i zewnętrzne; własne i obce; wady i zalety finansowania obcego; finansowanie krótko i długoterminowe; koszt kapitału własnego i obcego; dobór źródeł finansowania.3
T-P-11Analiza SWOT zaproponowanych rozwiązań problemu z zakresu logistycznego zarządzania transportem: identyfikacja mocnych oraz słabych punktów, identyfikacja możliwości wdrożenia oraz zagrożeń projektu inwestycyjnego.6
T-P-12Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-13Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-14Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu dot. logistycznego zarządzania transportem z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-15Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.3
T-P-16Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy3
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, poszukiwanie niezbędnych danych15
A-P-3Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji25
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-12_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu transportu i logistyki oraz wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowo-logistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz kierunków pokrewnych
TR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów systemu logistycznego zarządzania transportem; Metody identyfikacji elementów krytycznych systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych w transporcie; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy.
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-9Analiza zasad wykorzystania oceny wskaźnikowej w podejmowaniu decyzji.
T-P-5Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-7Relacje elementów systemu logistycznego zarządzania transportem z otoczeniem.
T-P-8Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu logistycznego zarządzania transportem; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej; ocena wskaźnikowa: wartość obecna netto (Net Present Value, NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (Internal Rate of Return, IRR), wskaźnik korzysci-koszty (Benefit-cost ratio); zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu – MIRR.
T-P-10Zasady finansowania projektów inwestycyjnych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej. Źródła finansowania wewnętrzne i zewnętrzne; własne i obce; wady i zalety finansowania obcego; finansowanie krótko i długoterminowe; koszt kapitału własnego i obcego; dobór źródeł finansowania.
T-P-11Analiza SWOT zaproponowanych rozwiązań problemu z zakresu logistycznego zarządzania transportem: identyfikacja mocnych oraz słabych punktów, identyfikacja możliwości wdrożenia oraz zagrożeń projektu inwestycyjnego.
T-P-13Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-16Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy
T-P-14Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu dot. logistycznego zarządzania transportem z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-12Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-15Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
Metody nauczaniaM-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny średniej z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje ponadpodstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje poszerzoną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje poszerzoną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-12_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie logistycznego zarządzania transportem; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U20potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej, potrafi dokonać oceny możliwości ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny średniej z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-12_U02Student potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U04potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
TR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów systemu logistycznego zarządzania transportem; Metody identyfikacji elementów krytycznych systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych w transporcie; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy.
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-9Analiza zasad wykorzystania oceny wskaźnikowej w podejmowaniu decyzji.
T-P-5Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-7Relacje elementów systemu logistycznego zarządzania transportem z otoczeniem.
T-P-8Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu logistycznego zarządzania transportem; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej; ocena wskaźnikowa: wartość obecna netto (Net Present Value, NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (Internal Rate of Return, IRR), wskaźnik korzysci-koszty (Benefit-cost ratio); zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu – MIRR.
T-P-10Zasady finansowania projektów inwestycyjnych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej. Źródła finansowania wewnętrzne i zewnętrzne; własne i obce; wady i zalety finansowania obcego; finansowanie krótko i długoterminowe; koszt kapitału własnego i obcego; dobór źródeł finansowania.
T-P-11Analiza SWOT zaproponowanych rozwiązań problemu z zakresu logistycznego zarządzania transportem: identyfikacja mocnych oraz słabych punktów, identyfikacja możliwości wdrożenia oraz zagrożeń projektu inwestycyjnego.
T-P-13Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-16Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy
T-P-14Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu dot. logistycznego zarządzania transportem z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-12Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-15Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
Metody nauczaniaM-5Metoda projektów
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny średniej z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-12_U03Student potrafi potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą zagadnień z zakresu transportu, a w szczególności logistycznego zarządzania transportem, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów systemu logistycznego zarządzania transportem; Metody identyfikacji elementów krytycznych systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych w transporcie; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy.
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-9Analiza zasad wykorzystania oceny wskaźnikowej w podejmowaniu decyzji.
T-P-5Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-7Relacje elementów systemu logistycznego zarządzania transportem z otoczeniem.
T-P-8Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu logistycznego zarządzania transportem; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej; ocena wskaźnikowa: wartość obecna netto (Net Present Value, NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (Internal Rate of Return, IRR), wskaźnik korzysci-koszty (Benefit-cost ratio); zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu – MIRR.
T-P-10Zasady finansowania projektów inwestycyjnych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej. Źródła finansowania wewnętrzne i zewnętrzne; własne i obce; wady i zalety finansowania obcego; finansowanie krótko i długoterminowe; koszt kapitału własnego i obcego; dobór źródeł finansowania.
T-P-11Analiza SWOT zaproponowanych rozwiązań problemu z zakresu logistycznego zarządzania transportem: identyfikacja mocnych oraz słabych punktów, identyfikacja możliwości wdrożenia oraz zagrożeń projektu inwestycyjnego.
T-P-13Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-16Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy
T-P-14Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu dot. logistycznego zarządzania transportem z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-12Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-15Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny średniej z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-12_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu zintegrowanego, ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
Treści programoweT-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów systemu logistycznego zarządzania transportem; Metody identyfikacji elementów krytycznych systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych w transporcie; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy.
T-P-9Analiza zasad wykorzystania oceny wskaźnikowej w podejmowaniu decyzji.
T-P-5Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu logistycznego zarządzania transportem.
T-P-7Relacje elementów systemu logistycznego zarządzania transportem z otoczeniem.
T-P-8Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu logistycznego zarządzania transportem; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej; ocena wskaźnikowa: wartość obecna netto (Net Present Value, NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (Internal Rate of Return, IRR), wskaźnik korzysci-koszty (Benefit-cost ratio); zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu – MIRR.
T-P-10Zasady finansowania projektów inwestycyjnych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej. Źródła finansowania wewnętrzne i zewnętrzne; własne i obce; wady i zalety finansowania obcego; finansowanie krótko i długoterminowe; koszt kapitału własnego i obcego; dobór źródeł finansowania.
T-P-11Analiza SWOT zaproponowanych rozwiązań problemu z zakresu logistycznego zarządzania transportem: identyfikacja mocnych oraz słabych punktów, identyfikacja możliwości wdrożenia oraz zagrożeń projektu inwestycyjnego.
T-P-13Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-14Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu dot. logistycznego zarządzania transportem z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-12Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny średniej z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli