Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Dynamics of Mechanical Systems:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł Elective 3
Przedmiot Dynamics of Mechanical Systems
Specjalność Ship and Offshore Structural Design
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,50egzamin
projektyP1 10 0,50,10zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,30zaliczenie
laboratoriaL1 5 0,50,10zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1This course requires basic knowledge of fundamental calculus, differential equations and applied mechanics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The objective is to give to the students a solid background in the modelling and the simulation of the dynamical behavior of mechanical structures. Typical vibration problems encountered in mechanical systems and rotating machines will illustrate the theory.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1The course provides the fundamentals of the dynamics of mechanical systems. Course ouline Review of Lagrangian and Newtonian dynamics and application to simple mechanical systems. Single and multiple degrees-of-freedom systems: fundamentals(resonance frequency and mode-shape), response prediction to forced excitations. Continuous systems and discretisation methods. Dynamic behavior of rotating machines: critical speeds, balancing methods. The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester.30
30
laboratoria
T-L-1The course provides the fundamentals of the dynamics of mechanical systems. Course ouline Review of Lagrangian and Newtonian dynamics and application to simple mechanical systems. Single and multiple degrees-of-freedom systems: fundamentals(resonance frequency and mode-shape), response prediction to forced excitations. Continuous systems and discretisation methods. Dynamic behavior of rotating machines: critical speeds, balancing methods. The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester.5
5
wykłady
T-W-1The course provides the fundamentals of the dynamics of mechanical systems. Course ouline Review of Lagrangian and Newtonian dynamics and application to simple mechanical systems. Single and multiple degrees-of-freedom systems: fundamentals(resonance frequency and mode-shape), response prediction to forced excitations. Continuous systems and discretisation methods. Dynamic behavior of rotating machines: critical speeds, balancing methods. The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester.30
30
projekty
0

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczne

Sposoby oceny

dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D4-14-2_U01
The objective is to give to the students a solid background in the modelling and the simulation of the dynamical behavior of mechanical structures. Typical vibration problems encountered in mechanical systems and rotating machines will illustrate the theory.
O_2A_U15, O_2A_U19T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1The course provides the fundamentals of the dynamics of mechanical systems. Course ouline Review of Lagrangian and Newtonian dynamics and application to simple mechanical systems. Single and multiple degrees-of-freedom systems: fundamentals(resonance frequency and mode-shape), response prediction to forced excitations. Continuous systems and discretisation methods. Dynamic behavior of rotating machines: critical speeds, balancing methods. The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester.30
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1The course provides the fundamentals of the dynamics of mechanical systems. Course ouline Review of Lagrangian and Newtonian dynamics and application to simple mechanical systems. Single and multiple degrees-of-freedom systems: fundamentals(resonance frequency and mode-shape), response prediction to forced excitations. Continuous systems and discretisation methods. Dynamic behavior of rotating machines: critical speeds, balancing methods. The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The course provides the fundamentals of the dynamics of mechanical systems. Course ouline Review of Lagrangian and Newtonian dynamics and application to simple mechanical systems. Single and multiple degrees-of-freedom systems: fundamentals(resonance frequency and mode-shape), response prediction to forced excitations. Continuous systems and discretisation methods. Dynamic behavior of rotating machines: critical speeds, balancing methods. The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester.30
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D4-14-2_U01The objective is to give to the students a solid background in the modelling and the simulation of the dynamical behavior of mechanical structures. Typical vibration problems encountered in mechanical systems and rotating machines will illustrate the theory.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U15potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania odpowiednich metod, narzędzi i programów komputerowych służących do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki dostrzegając ich ograniczenia
O_2A_U19potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia