Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)

Sylabus przedmiotu Przemysłowe systemy chłodnicze i klimatyzacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przemysłowe systemy chłodnicze i klimatyzacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,30zaliczenie
projektyP5 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chłodnictwa i kriogeniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie transportu morskiego ładunków w niskich temperaturach oraz klimatyzacji okrętowej.
C-2Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania analizy obciążenia cieplnego okrętowego systemu chłodzenia lub klimatyzacji i umiejętności wstępnego doboru elementów tych systemów.
C-3Nabycie umiejętności wykonywania podstawowych pomiarów i ich interpretacji
C-4Nabycie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej oraz odpowiedzialności za pracę własną i w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.1
T-L-2Uruchomienie, dozór, zatrzymanie instalacji. Badanie termostatycznego zaworu rozprężnego. Badanie presostatów. Badanie termostatu. Badania energetyczne i identyfikacja obiegu urządzenia chłodniczego. Zaliczenie zajęć14
15
projekty
T-P-1Obliczenia projektowe instalacji chłodniczej lub klimatyzacyjnej15
15
wykłady
T-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców.2
T-W-2Budowa chłodzonej ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni.3
T-W-3Systemy chłodzenia ładowni na chłodniowcach.4
T-W-4Magazyn żywności na statku2
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.5
T-W-6Wybrane problemy transportu morskiego gazów skroplonych gazów.2
T-W-7Okrętowe systemy klimatyzacji. Podstawe prawne.2
T-W-8Okrętowe systemy klimatyzacji. Klimatyzacja pomieszczeń mieszkalnych.4
T-W-9Okrętowe systemy klimatyzacji. Klimatyzacja pomieszczeń specjalnych (kuchnia, sterówka, itp)4
T-W-10Zaliczenie2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć i zaliczeń, opracowanie sprawozdania10
25
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2przygotowanie do zajęć i opracowanie projektu10
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajeciach30
A-W-2czytanie wskazanej literatury i przygotowanie się do zaliczenia20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Metody praktyczne: projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. Ocena odpowiedzi na zadane pytania
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w postaci zadań sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia. Ocena sprawozdania.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i w grupie podczas zajęć
S-4Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego zadania projektowego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C14_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie okrętowych systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
CK_1A_W11, CK_1A_W12T1A_W03, T1A_W08, T1A_W09InzA_W04C-1, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-9M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C14_U01
Student potrafi przeprowadzić analizę obciążenia cieplnego okrętowego systemu chłodzenia lub klimatyzacji i wstępnie dobrać elementy tych systemów.
CK_1A_U03, CK_1A_U08, CK_1A_U14T1A_U03, T1A_U04, T1A_U09, T1A_U16InzA_U01, InzA_U08C-2T-P-1M-3S-4
CK_1A_C14_U02
potrafi przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień omawianych na zajęciach
CK_1A_U07T1A_U08InzA_U01C-3T-L-2M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C14_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej oraz odpowiedzialności za pracę własną i w zespole
CK_1A_K02, CK_1A_K03T1A_K02, T1A_K03InzA_K01C-4T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-L-2M-1, M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_C14_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie okrętowych systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_C14_U01
Student potrafi przeprowadzić analizę obciążenia cieplnego okrętowego systemu chłodzenia lub klimatyzacji i wstępnie dobrać elementy tych systemów.
2,0Student nie potrafi przeprowadzić wymaganych obliczeń na poziomie elementarnym.
3,0Student potrafi przeprowadzić wymagane obliczenia na poziomie dostatecznym, popełniając szereg istotnych błędów merytorycznych.
3,5Student potrafi przeprowadzić wymagane obliczenia na poziomie podstawowym, popełniając nieliczne istotne błędy merytoryczne.
4,0Student potrafi przeprowadzić wymagane obliczenia, popełniając drobne błędy merytoryczne. Potrafi również dokonać właściwej oceny urządzenia chłodniczego, czy też realizowanego procesu ziębienia.
4,5Student potrafi rozwiązać zadania bez żadnych błędów merytorycznych, popełniając jedynie drobne pomyłki. Potrafi również dokonać właściwej oceny urządzenia chłodniczego, czy też realizowanego procesu ziębienia.
5,0Student potrafi bezbłędnie rozwiązać zadania. Potrafi również dokonać właściwej oceny urządzenia chłodniczego, czy też realizowanego procesu ziębienia.
CK_1A_C14_U02
potrafi przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień omawianych na zajęciach
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić pomiary oraz przygotować sprawozdanie, w którym przedstawia wyniki z przeprowadzonych analiz i pomiarów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_C14_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej oraz odpowiedzialności za pracę własną i w zespole
2,0
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bonca Z., Chłodnictwo okrętowe, Wyd. Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia, 2006
  2. Bonca Z., Depta A., Wentylacja i klimatyzacja okrętowa, Wyższa Szkoła Morska w Gdyni, Gdynia, 1999
  3. Piotrowski I., Okrętowe urządzenia chłodnicze, Fundacja Rozwoju Wyższej Szkoły Morskiej, Gdynia, 1994
  4. Bonza Z., Dziubek R., Budowa i eksploatacja kontenerów chłodniczych, Wyd. WSM, Gdynia, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Parcchaładze E., Biernacki A., Wybrane zagadnienia techniki chłodniczej na statkach, Wydawnictwo Naukowe Akademii Morskiej, Szczecin, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.1
T-L-2Uruchomienie, dozór, zatrzymanie instalacji. Badanie termostatycznego zaworu rozprężnego. Badanie presostatów. Badanie termostatu. Badania energetyczne i identyfikacja obiegu urządzenia chłodniczego. Zaliczenie zajęć14
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Obliczenia projektowe instalacji chłodniczej lub klimatyzacyjnej15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców.2
T-W-2Budowa chłodzonej ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni.3
T-W-3Systemy chłodzenia ładowni na chłodniowcach.4
T-W-4Magazyn żywności na statku2
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.5
T-W-6Wybrane problemy transportu morskiego gazów skroplonych gazów.2
T-W-7Okrętowe systemy klimatyzacji. Podstawe prawne.2
T-W-8Okrętowe systemy klimatyzacji. Klimatyzacja pomieszczeń mieszkalnych.4
T-W-9Okrętowe systemy klimatyzacji. Klimatyzacja pomieszczeń specjalnych (kuchnia, sterówka, itp)4
T-W-10Zaliczenie2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć i zaliczeń, opracowanie sprawozdania10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2przygotowanie do zajęć i opracowanie projektu10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajeciach30
A-W-2czytanie wskazanej literatury i przygotowanie się do zaliczenia20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C14_W01Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie okrętowych systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W11ma uporządkowaną wiedzę w zakresie chłodnictwa, wentylacji, ogrzewnictwa i klimatyzacji
CK_1A_W12ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą funkcjonowania chłodniczych systemów logistycznych i transportowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie transportu morskiego ładunków w niskich temperaturach oraz klimatyzacji okrętowej.
C-4Nabycie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej oraz odpowiedzialności za pracę własną i w zespole.
Treści programoweT-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców.
T-W-2Budowa chłodzonej ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni.
T-W-4Magazyn żywności na statku
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.
T-W-6Wybrane problemy transportu morskiego gazów skroplonych gazów.
T-W-8Okrętowe systemy klimatyzacji. Klimatyzacja pomieszczeń mieszkalnych.
T-W-10Zaliczenie
T-W-9Okrętowe systemy klimatyzacji. Klimatyzacja pomieszczeń specjalnych (kuchnia, sterówka, itp)
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. Ocena odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C14_U01Student potrafi przeprowadzić analizę obciążenia cieplnego okrętowego systemu chłodzenia lub klimatyzacji i wstępnie dobrać elementy tych systemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
CK_1A_U08potrafi prowadzić obliczenia, planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz korzystać z oprogramowania specjalistycznego z zakresu wentylacji, chłodnictwa, klimatyzacji i pomp ciepła
CK_1A_U14potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla chłodnictwa i klimatyzacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania analizy obciążenia cieplnego okrętowego systemu chłodzenia lub klimatyzacji i umiejętności wstępnego doboru elementów tych systemów.
Treści programoweT-P-1Obliczenia projektowe instalacji chłodniczej lub klimatyzacyjnej
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: projekt
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego zadania projektowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić wymaganych obliczeń na poziomie elementarnym.
3,0Student potrafi przeprowadzić wymagane obliczenia na poziomie dostatecznym, popełniając szereg istotnych błędów merytorycznych.
3,5Student potrafi przeprowadzić wymagane obliczenia na poziomie podstawowym, popełniając nieliczne istotne błędy merytoryczne.
4,0Student potrafi przeprowadzić wymagane obliczenia, popełniając drobne błędy merytoryczne. Potrafi również dokonać właściwej oceny urządzenia chłodniczego, czy też realizowanego procesu ziębienia.
4,5Student potrafi rozwiązać zadania bez żadnych błędów merytorycznych, popełniając jedynie drobne pomyłki. Potrafi również dokonać właściwej oceny urządzenia chłodniczego, czy też realizowanego procesu ziębienia.
5,0Student potrafi bezbłędnie rozwiązać zadania. Potrafi również dokonać właściwej oceny urządzenia chłodniczego, czy też realizowanego procesu ziębienia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C14_U02potrafi przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień omawianych na zajęciach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U07potrafi zaplanować badania, przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących chłodnictwa i klimatyzacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności wykonywania podstawowych pomiarów i ich interpretacji
Treści programoweT-L-2Uruchomienie, dozór, zatrzymanie instalacji. Badanie termostatycznego zaworu rozprężnego. Badanie presostatów. Badanie termostatu. Badania energetyczne i identyfikacja obiegu urządzenia chłodniczego. Zaliczenie zajęć
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w postaci zadań sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia. Ocena sprawozdania.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i w grupie podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić pomiary oraz przygotować sprawozdanie, w którym przedstawia wyniki z przeprowadzonych analiz i pomiarów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C14_K01Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej oraz odpowiedzialności za pracę własną i w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K02ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów
CK_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Nabycie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej oraz odpowiedzialności za pracę własną i w zespole.
Treści programoweT-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców.
T-W-2Budowa chłodzonej ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni.
T-W-4Magazyn żywności na statku
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.
T-W-6Wybrane problemy transportu morskiego gazów skroplonych gazów.
T-W-8Okrętowe systemy klimatyzacji. Klimatyzacja pomieszczeń mieszkalnych.
T-L-2Uruchomienie, dozór, zatrzymanie instalacji. Badanie termostatycznego zaworu rozprężnego. Badanie presostatów. Badanie termostatu. Badania energetyczne i identyfikacja obiegu urządzenia chłodniczego. Zaliczenie zajęć
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. Ocena odpowiedzi na zadane pytania
S-3Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i w grupie podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0