Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Żywienie człowieka - promocja zdrowia
Sylabus przedmiotu Szkolenie z zakresu obsługi programów komputerowych dotyczących oceny sposobu żywienia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Żywienie człowieka - promocja zdrowia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie z zakresu obsługi programów komputerowych dotyczących oceny sposobu żywienia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zuzanna Goluch-Koniuszy <Zuzanna.Goluch-Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magda Bruszkowska <Magda.Bruszkowska@zut.edu.pl>, Zuzanna Goluch-Koniuszy <Zuzanna.Goluch-Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość Norm Żywienia Człowieka i umiejętność posługiwania się nimi. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z bazą programów do wyliczania wartości odżywczej jadłospisów oraz ich układania. Zastosowanie programów w planowaniu żywienia indywidulanego i zbiorowego. Zastosowanie programów dietetycznych do oceny sposobu żywienia indywidualnego i zbiorowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Starsze i najnowsze programy komputerowe służące do oceny stanu odżywienia. Procedura wprowadzania składowych jadłospisów do programu. Uzyskiwanie wyników wartości odżywczej i energetycznej jadłospisów, gramatury produktów | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 2 |
A-A-2 | godziny kontaktowe z nauczycielem | 13 |
A-A-3 | ocena wartości energetycznej i odżywczej przykładowych jadłospisów w programie "Dietetyk" | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Szkolenie praktyczne obsługi programów komputerowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Poprawność dokonania analizy wartości energetycznej i odżywczej przykładowego jadłospisu w programie komputerowym "Dietetyk". |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZC_10A_15_W01 Ma wiedzę z zakresu obsługi programów komputerowych przeznaczonych do oceny wartości energetycznej i odżywczej jasłospisów. | ZC_10A_W07 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZC_10A_15_U01 Potrafi samodzielnie dokonać w programie komputerowym oceny wartości energetycznej i odżywczej jasłospisów. | ZC_10A_U08 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZC_10A_15_K01 Rozumie potrzebę uaktualniania wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programów komputerowych służących do oceny sposobu żywienia. | ZC_10A_K04 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZC_10A_15_W01 Ma wiedzę z zakresu obsługi programów komputerowych przeznaczonych do oceny wartości energetycznej i odżywczej jasłospisów. | 2,0 | Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie obsługi programu komputerowego służącego do oceny sposobu żywienia. |
3,0 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie obsługi programu komputerowego służącego do oceny sposobu żywienia. | |
3,5 | Słuchacz posiada ponadpodstawową wiedzę w zakresie obsługi programu komputerowego służącego do oceny sposobu żywienia. | |
4,0 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie obsługi programów komputerowych służących do oceny sposobu żywienia. | |
4,5 | Słuchacz posiada znaczną wiedzę w zakresie obsługi programów komputerowych do oceny sposobu żywienia. | |
5,0 | Słuchacz posiada bardzo znaczną wiedzę w zakresie obsługi programów komputerowych służących do oceny sposobu żywienia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZC_10A_15_U01 Potrafi samodzielnie dokonać w programie komputerowym oceny wartości energetycznej i odżywczej jasłospisów. | 2,0 | Słuchacz nie potrafi obsługiwać programu komputerowego służacego do oceny sposobu odżywienia. |
3,0 | Słuchacz potrafi z pomocą nauczyciela obsługiwać program komputerowy służacy do oceny sposobu odżywienia. | |
3,5 | Słuchacz potrafi samodzielnie ale z niewielkimi błędami obsługiwać program komputerowy służacy do oceny sposobu odżywienia. | |
4,0 | Słuchacz potrafi bez błędów i samodzielnie obsługiwać program komputerowy służacy do oceny sposobu odżywienia. | |
4,5 | Słuchacz potrafi samodzielnie i bez błędów obsługiwać program komputerowy służacy do oceny sposobu odżywienia. Potrafi modyfikować program z pomocą nauczyciela. | |
5,0 | Słuchacz potrafi samodzielnie i bez błędów obsługiwać program komputerowy służacy do oceny sposobu odżywienia. Potrafi modyfikować samodzielnie program. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZC_10A_15_K01 Rozumie potrzebę uaktualniania wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programów komputerowych służących do oceny sposobu żywienia. | 2,0 | Słuchacz nie zusykał kompetencji do obsługi programu komputerowego dotyczącegoh oceny sposobu żywienia. |
3,0 | Słuchacz uzsykał podstawowe kompetencje do obsługi programu komputerowego dotyczącego oceny sposobu żywienia. | |
3,5 | Słuchacz uzsykał ponadpodstawowe kompetencje do obsługi programu komputerowego dotyczącego oceny sposobu żywienia. | |
4,0 | Słuchacz uzsykał kompetencje do obsługi programów komputerowych dotyczących oceny sposobu żywienia. | |
4,5 | Słuchacz uzsykał znaczące kompetencje do obsługi programów komputerowych dotyczących oceny sposobu żywienia. | |
5,0 | Słuchacz uusykał bardzo znaczące kompetencje do obsługi programów komputerowych dotyczących oceny sposobu żywienia. |
Literatura podstawowa
- Jarosz Mirosław, Normy żywienia dla populacji polskiej - nowelizacja., Wyd. IŻŻ, Warszawa., 2012
- Turlejska H., Pelzner U., Szponar L., Konecka-Matyjek E., Zasady racjonalnego żywienia., ODDK, Gdańsk., 2006
- Szponar L., Wolnicka K., Album fotografii produktów i potraw., ODDK, Gdańsk, 2000
Literatura dodatkowa
- Instrukcja obsługi programu „Dietetyk 2009”, firmy JUMAR Poznań., 2009