Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_1A_PO5-4tzpw_U01 | Student potrafi rozpoznać wybrane gatunki ryb, skorupiaków i mięczaków oraz prawidłowo nazwać je po polsku oraz po łacinie. Posiada umiejętność wykorzystywania określonych portali do wyszukiwania informacji i poszerzania wiedzy na temat prawidłowego nazewnicwta, biologii oraz rozmieszczenia geograficznego wybranych organizmów wodnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZZ_1A_U12 | Potrafi rozpoznać surowce pochodzenia wodnego, określić adekwatny dla danego organizmu sposób jego pozyskiwania, umie dokonać identyfikacji i analizy czynników wpływających na efektywność eksploatacji organizmów wodnych wykorzystywanych w przetwórstwie żywności. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie studentom podstawowych wiadomości na temat wykorzystania światowych zasobów rybackich. |
---|
C-2 | Przedstawienie syntezy informacji pochodzących z wielu różnych źródeł oraz zainteresowanie studentów prezentowanymi zagadnieniami. |
Treści programowe | T-W-1 | Ryby i organizmy nierybne („owoce morza”) w żywieniu człowieka. |
---|
T-W-6 | Struktura światowych połowów i ich wykorzystanie, najważniejsze kraje rybackie. |
T-W-3 | Prawidłowości geograficzne w przestrzennym rozmieszczeniu zasobów, wzajemne zależności pomiędzy zasobami a środowiskiem geograficznym (ogólne prawidłowości). |
T-L-1 | Wybrane zagadnienia z fizjologii i anatomii ryb |
T-L-2 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych gatunków ryb morskich |
T-L-3 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych gatunków ryb słodkowodnych |
T-L-4 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych gatunków mięczaków i skorupiaków |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | pokaz |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie kolokwium z ćwiczeń i wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | uzyskanie mniej niż 50% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
3,0 | uzyskanie więcej niż 50% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
3,5 | uzyskanie więcej niż 60% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
4,0 | uzyskanie więcej niż 70% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
4,5 | uzyskanie więcej niż 80% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
5,0 | uzyskanie więcej niż 90% punktów na kolokwium zaliczeniowym |