Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | RYB_2A_D1-2_U01 | Student potrafi dobrać odpowiednią technikę hodowlaną dla poszczególnych grup organizmów wodnych. Potrafi opracować zasady funkcjonowania hodowli oraz sporządzić zapotrzebowanie na podstawowe elementy techniczne hodowli. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RYB_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
RYB_2A_U13 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić proces technologiczny chowu zwierząt wodnych w obrocie pełnym. |
RYB_2A_U07 | Potrafi przygotować kompleksowe programy hodowlane, strategie ochrony wód i ich zasobów oraz zachowania bioróżnorodności w środowisku wodnym z uwzględnieniem oceny przydatności różnych typów wód do prowadzenia zrównoważonej gospodarki rybackiej. |
RYB_2A_U15 | Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, eksploatacją, produkcją rybacką a jakością środowiska wodnego uwzględniając aspekty systemowe i pozatechniczne. |
RYB_2A_U10 | Potrafi pełnić funkcję ichtiologa jeziorowego, kierownika obiektu akwakultury i kierownika przedsiębiorstwa połowowego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami hodowli wybranych grup bezkręgowców wodnych, przedstawienie metod i technik wykorzystywanych zarówno w ekstensywnej oraz intensywnej metodzie chowu. Wyjaśnienie środowiskowych aspektów funkcjonowania hodowli. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Metody hodowli ostryg |
---|
T-A-2 | Metody hodowli omułków |
T-A-6 | Metody hodowli krewetek słonowodnych |
T-A-4 | Metody hodowli ślimaków z rodziny Haliotis |
T-A-9 | Metody hodowli homarów i langust |
T-A-3 | Metody hodowli przegrzebków |
T-A-8 | Metody hodowli raków |
T-A-5 | Metody hodowli małży z rodziny Tridacnidae |
T-A-7 | Metody hodowli krewetek słodkowodnych |
T-W-1 | Światowa akwakultura bezkręgowców. Nomenklatura i nazwenictwo wykorzystywane w procesie hodowli. |
T-W-8 | Funkcjonowanie systemów "Integrated multi-trophic aquaculture" |
T-W-9 | Regulacje prawne dotyczące pozyskiwania i hodowli organizmów wodnych obowiązujące w świecie. Wymagania weterynaryjno-sanitarne. |
T-W-2 | Statystyki produkcji poszczególnych grup organizmów wodnych wg danych FAO |
T-W-3 | Przegląd systematyczny organizmów wodnych. Najważniejsze grupy organizmów oraz producenci. |
T-W-4 | Metody hodowli skorupiaków, urządzenia techniczne oraz wymagania środowiskowe |
T-W-5 | Metody hodowli mięczaków, urządzenia techniczne oraz wymagania srodowiskowe |
T-W-6 | Rozród oraz pozyskiwanie materiału zarybieniowego poszczególnych grup organizmów |
T-W-7 | Potencjalne możliwości rozwoju oraz ograniczenia w hodowli. Zagrożenia dla środowiska |
Metody nauczania | M-3 | dyskusja dydaktyczna |
---|
M-1 | wykład informacyjny z zastosowaniem prezentacji multimedialnych |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Test pisemny po zakończonym cyklu zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezntacji dotyczącej sposobu hodowli wybranej grupy organizmów wodnych. |
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w formie pisemnej lub ustnej na początku oraz w trakcie zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobrać odpowiednie urządzenia i zorganizować zaplecze do prowadzenia hodowli. Student potrafi zastosować wiedzę do przeprowadzenia pełnego cyklu hodowlanego najważniejszych grup organizmów wodnych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |