Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_1A_C16_U01 | Posiada umiejętność doboru właściwych procedur i metod analitycznych. Potrafi zastosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze w diagnostyce mikrobiologicznej. Posiada umiejętność organizacji pracy w laboratorium mikrobiologicznym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_1A_U02 | Posługuje się poprawną terminologią biologiczną, chemiczną i fizyczną, potrafi dobrać właściwe procedury i metody badawcze. |
---|
MS_1A_U06 | Stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze właściwe dla mikrobiologii stosowanej i dziedzin pokrewnych oraz ma umiejętność przeprowadzania obserwacji i oceny zjawisk procesowych. |
MS_1A_U07 | Posiada umiejętność zorganizowania pracy w laboratorium oraz przeprowadzania analiz. Zna podstawowe zasady walidacji metod badawczych. Umie przeprowadzić analizy statystyczne uzyskanych wyników. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki zakażeń mikrobiologicznych |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych, analiza przypdaków. |
---|
T-L-1 | Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL- analiza przypadków |
T-L-2 | Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G- - analiza przypdaków |
T-L-4 | Diagnostyka zakażeń ran i skóry, analiza przypadków. |
T-L-5 | Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonania ćwiczenia - analiza przypadków. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo dobrać metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów pracy. |
3,0 | Student potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, bez analizy. |
3,5 | Student potrafi zidentyfikować i samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzi sobie z trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać popełnione błędy. |
5,0 | Student samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy i dokonać korekty. Dzięki posiadanej wiedzy i umiejętnością wykazuje się własną inicjatywą. |