Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GW_1A_PO4-2_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć
rozpoznawać porty, ich części składowe, funkcje, wyposażenie i
lokalizację. Student analizuje dane statystyczne charakteryzujące działalność portową. Potrafi ocenić zalety i wady różnych
systemów i metod zarządzania portami morskimi. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GW_1A_U03 | Potrafi zarządzać przedsiębiorstwem, infrastrukturą wodną i zasobami środowiska wodnego stosując zasady ekonomii i ekonomiki zgodnie z normami prawnymi Unii Europejskiej. |
---|
GW_1A_U06 | Potrafi poprawnie zastosować technologie informatyczne i statystyczne niezbędne w pracy zawodowej. |
GW_1A_U07 | Potrafi opracować, ocenić i zaprezentować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego, umie przygotować lub zebrać niezbędną dokumentację do realizacji zadań związanych z procesem projektowo-inwestycyjnym budowli wodnej. |
GW_1A_U11 | Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich i eksploatacji środowiska wodnego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami działania portów, ich podziałem, częściami składowymi, funkcjami i lokalizacją. |
---|
C-2 | Konsekwencje funkcjonalno-przestrzenne funkcjonowania i rozwoju portów morskich. |
Treści programowe | T-L-1 | Podział portów. Elementy i czynniki oceny obiektu portowego. Podstawowe mierniki wielkości i znaczenia portów morskich. Wyposażanie portów rybackich na tle realizowanych funkcji. Wykorzystanie refulatów. Budowa scenariuszy zagrożenia obiektów portowych. |
---|
T-L-2 | Organizacja zarządzania portami morskimi na świecie. Uwarunkowania środowiskowe, kulturowe, gospodarcze, ekonomiczne oraz terenowe dla działalności gospodarczej na terenie portu i w obszarze jego oddziaływania. Prognozowanie przyszłego natężenia ruchu w portach i współzależnego obciążenia ruchem na lądzie (drogi, koleje). Inteligentne metody zarządzania transportem i spedycją w portach wraz z zarządzaniem ich przepływem na lądzie. |
Metody nauczania | M-1 | wykład multimedialny, dyskusja dydaktyczna, interpretacja danych, zajęcia praktyczne, symulacja |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Konspekty z zajęć, aktywność. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student rozpoznaje i wstępnie potrafi przeanalizować dane statystyczne charakteryzujące działalność portową. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |