Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GW_1A_PO16-2_U01 | Student będzie w stanie samodzielnie skonfigurować i administrować GeoServerem oraz wydajnie i bezpiecznie udostępniać dane przestrzenne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GW_1A_U18 | Potrafi identyfikować i specyfikować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją zasobów środowiska wodnego oraz niwelowania skutków antropopresji. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie studenta z teoretycznymi oraz praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi prezentacji i udostępniania danych przestrzennych w Internecie zgodnie z obowiązującymi standardami. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do GIS i WebGIS |
---|
T-W-2 | Opis platformy GeoServer |
T-W-3 | Instalacja platwormy Geoserver |
T-W-4 | Katalog danych i jego struktura |
T-W-5 | Interfejs administracyjny, ustawienie serwera, konfiguracja usług, bezpieczeństwo |
T-W-6 | Źródła danych dla usług OGC, dane wektorowe, dane rastrowe |
T-W-7 | Bazy danych Post GIS. Oracle Spatial, SQL Server, widoki z poziomu GeoServera |
T-W-8 | Stylizacja warstw (SLD), podstawowe mechanizmy SLD, graficzne edytory plików |
T-W-9 | Usługi OGC, WMS, co to jest WMS? rodzaje operacji, formaty wyjsciowe |
T-W-10 | Mechanizmy filtrowania |
T-W-11 | Użytkownicy i bezpieczeństwo |
T-W-12 | Korzystanie z mechanizmu cache dla WMS (GeoWebCache) |
T-W-13 | Wprowadzenie do zarządzania GeoServerem z poziomu REST API |
T-L-1 | Wprowadzenie do programu GeoServer |
T-L-2 | Instalacja i poznanie funkcji programu |
T-L-3 | Katalog danych i jego struktura |
T-L-4 | Interfejs administracyjny, ustawienia serwera, podgląd warstw, przestrzenie robocze, źródła danych, warstwy, grupy warstw, |
T-L-5 | Konfiguracja usług OGC (WMS, WFS, WCS), Tile Ciche, bezpieczeństwo, układy współrzędnych i demo requests |
T-L-6 | Źródła danych dla usług OGC, dane wektorowe, pliki shapefile, GML, dane rastrowe, geoTIFF i inne formaty |
T-L-7 | Bazy danych, PostGIS, Oracle Spatial, SQL Server, widoki z poziomu GeoServera i ich parametryzacja, WMS i WFS jako źródła danych |
T-L-8 | Stylizacja warstw (SLD), podstawowe mechanizmy SLD, graficzne edytory plików SLD |
T-L-9 | Usługi OGC, WMS, rodzaje operacji. GetCapabilities, GetMap, GetFeatureInfo |
T-L-10 | Mechanizmy filtrowania, dostępne języki filtrowania, filtrowanie warstw WMS i WFS |
T-L-11 | Użytkownicy i bezpieczeństwo, zarządzanie użytkownikami przez role |
T-L-12 | Zabezpieczanie dostępu do usług OGC i warstw |
T-L-13 | Korzystanie z mechanizmu cache dla WMS (GeoWebCache), generowanie kafl |
T-L-14 | Integracja z zewnętrznymi serwisami mapowymi i OpenLayers |
T-L-15 | Zarządzaniae GeoServerem z poziomu REST API |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny, opis, prelekcja, anegdota, objaśnienie lub wyjaśnienie.
wykład problemowy, wykład konwersatoryjny,
dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
film,
Metody programowane: z użyciem komputera,
z użyciem podręcznika programowanego.
Metody praktyczne:
pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie własnego projektu prezentacji. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student umie samodzielnie skonfigurować i administrować GeoServerem. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |