Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S2)

Sylabus przedmiotu Chłodnictwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chłodnictwo
Specjalność informatyka i doradztwo w technice rolniczej i leśnej
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Wanda Malinowska <Wanda.Malinowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,38zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z termodynamiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, z lewobieżnymi obiegami cieplnymi.
C-2Zapoznanie studentów z urządzeniami chłodziarek (sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne), z czynnikami i izolacjami chłodniczymi. Zapoznanie studentów ze sposobami zamrażania żywności oraz z domowymi i handlowymi urządzeniami chłodniczymi.
C-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.3
T-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.4
T-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.4
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.4
15
wykłady
T-W-1Pojęcia wstępne. Sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur.2
T-W-2Lewobieżne obiegi cieplne.1
T-W-3Chłodziarki gazowe i parowe. Obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Wykres i - lg p2
T-W-4Urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne.2
T-W-5Czynniki chłodnicze.2
T-W-6Izolacje chlodnicze.1
T-W-7Zamrażanie żywności.2
T-W-8Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze.2
T-W-9Sprawdzian zaliczeniowy.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie prezentacji i do zajęć.15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.5
A-W-3Przygotowanie dosprawdzianu zaliczeniowego.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zakiczenie pisemne z teorii (wykład)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_O01-1_id_W01
Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej.
TRL_2A_W10R2A_W01, R2A_W05InzA2_W02C-3, C-1, C-2T-W-2, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_O01-1_id_U01
Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
TRL_2A_U11R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-3, C-1, C-2T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_O01-1_id_K01
Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
TRL_2A_K02R2A_K01, R2A_K07C-3T-A-3, T-A-4, T-A-2M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_O01-1_id_W01
Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej.
2,0Student nie posiada dostatecznej wiedzy z zakresu chłodnictwa.
3,0Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
3,5Student dość dobrze zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dość dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,0Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,5Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.
5,0Student zna bardzo dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna bardzo dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna bardzo dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna bardzo dobrze sposoby zamrażania żywności. Zna bardzo dobrze domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_O01-1_id_U01
Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
2,0Student nie potrafi zaprezentować sposobów zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,0Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,5Student potrafi dość dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,0Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,5Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_O01-1_id_K01
Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
2,0Nie rozumie potrzeby kształcenia się przez całe życie. Nie jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,0Rozumie w stopniu wystarczającym potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,5Dość dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,0Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,5Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
5,0Bardzo dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.

Literatura podstawowa

  1. Zakrzewski B., Obliczenia obiegów chlodniczych i klimatyzacyjnych., Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej., Szczecin
  2. Fodemski R.T., Domowe i handlowe urządzenia chlodnicze., WNT, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.3
T-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.4
T-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.4
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia wstępne. Sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur.2
T-W-2Lewobieżne obiegi cieplne.1
T-W-3Chłodziarki gazowe i parowe. Obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Wykres i - lg p2
T-W-4Urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne.2
T-W-5Czynniki chłodnicze.2
T-W-6Izolacje chlodnicze.1
T-W-7Zamrażanie żywności.2
T-W-8Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze.2
T-W-9Sprawdzian zaliczeniowy.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie prezentacji i do zajęć.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.5
A-W-3Przygotowanie dosprawdzianu zaliczeniowego.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_O01-1_id_W01Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_W10ma określony zasób wiedzy w zakresie chłodnictwa, obejmujący metody obniżania temperatury, lewobieżne obiegi cieplne, chłodziarki gazowe i parowe, budowę chłodziarek i ich typy, urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i leśnej, przydatną m.in. do zastosowania urządzeń chłodniczych w inżynierii rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.
C-1Zapoznanie studentów ze sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, z lewobieżnymi obiegami cieplnymi.
C-2Zapoznanie studentów z urządzeniami chłodziarek (sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne), z czynnikami i izolacjami chłodniczymi. Zapoznanie studentów ze sposobami zamrażania żywności oraz z domowymi i handlowymi urządzeniami chłodniczymi.
Treści programoweT-W-2Lewobieżne obiegi cieplne.
T-W-8Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze.
T-W-1Pojęcia wstępne. Sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur.
T-W-4Urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne.
T-W-5Czynniki chłodnicze.
T-W-6Izolacje chlodnicze.
T-W-7Zamrażanie żywności.
T-W-3Chłodziarki gazowe i parowe. Obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Wykres i - lg p
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)
S-1Ocena podsumowująca: Zakiczenie pisemne z teorii (wykład)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada dostatecznej wiedzy z zakresu chłodnictwa.
3,0Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
3,5Student dość dobrze zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dość dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,0Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,5Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.
5,0Student zna bardzo dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna bardzo dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna bardzo dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna bardzo dobrze sposoby zamrażania żywności. Zna bardzo dobrze domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_O01-1_id_U01Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_U11potrafi ocenić przydatność i wymogi zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.
C-1Zapoznanie studentów ze sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, z lewobieżnymi obiegami cieplnymi.
C-2Zapoznanie studentów z urządzeniami chłodziarek (sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne), z czynnikami i izolacjami chłodniczymi. Zapoznanie studentów ze sposobami zamrażania żywności oraz z domowymi i handlowymi urządzeniami chłodniczymi.
Treści programoweT-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.
T-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)
S-1Ocena podsumowująca: Zakiczenie pisemne z teorii (wykład)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprezentować sposobów zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,0Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,5Student potrafi dość dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,0Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,5Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_O01-1_id_K01Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_K02ma świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego samodoskonalenia się zawodowego, potrafi samodzielnie wyznaczyć kierunki własnego rozwoju i kształcenia, a także drugich osób, potrafi trafnie i precyzyjnie formułować pytania, w celu pogłębienia własnego zrozumienia danego zagadnienia lub odnalezienia brakujących elementów rozumowania, jest świadomy i przygotowany do pozyskiwania informacji z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz ich łącznia, interpretowania i analizy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.
Treści programoweT-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.
T-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie potrzeby kształcenia się przez całe życie. Nie jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,0Rozumie w stopniu wystarczającym potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,5Dość dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,0Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,5Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
5,0Bardzo dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.