Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_C04_W30 | Posiada wiedzę o przedsiębiorczości na poziomie umożliwiającym samodzielne kreowanie przedsięwzięcia gospodarczego w aktualnym stanie prawnym regulującym działalność gospodarczą. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_W30 | ma określony zasób wiedzy dotyczący przedsiębiorczości, obejmujący m.in.: zagadnienia szacowania kosztów eksploatacji, strukturę gospodarki i jej restrukturyzację, rolę państwa w rozwoju przedsiębiorczości, kontrolowanie ryzyka i ubezpieczenia od ryzyka w biznesie, przedsiębiorczość międzynarodową, uwarunkowania i wymogi prawne prowadzenia własnej działalności gospodarczej, przedsiębiorczość menedżera, pomoc Unii Europejskiej w rozwoju przedsiębiorczości, przydatny do poznania podstawowych systemów gospodarczych oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Uzyskanie wiedzy koniecznej do uruchomienia i prowadzenia przedsiębiorstwa w obszarze produkcji, usług, obsługi producentów i konsumentów. |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Kryteria rozwoju przedsiębiorczości - polityka państwa, uwarunkowania historyczne, przyjęta skala oceny poziomu techniki i technologii |
---|
T-W-1 | Zagadnienia ogólne przedsiębiorczości - użyteczność, środowisko, branże, efektywność. |
T-W-7 | Kontrolowanie ryzyka - ryzyko rynkowe, ryzyko kredytowe, ryzyko operacyjne, ryzyko prawne, system informowania kierownictwa |
T-W-8 | Przedsiębiorczość międzynarodowa - definicja, aspekty przedsiębiorczości tendencje w rozwoju, rola korporacji o globalnym zasięgu działania, rozwój małego i średniego biznesu, wspomaganie biznesu przez naukę. |
T-W-2 | Produkty i usługi zaspokajające potrzeby regionalnych społeczności - odbiorcy indywidualni, podmioty gospodarcze, instytucje świadczące usługi publiczne. |
T-W-3 | Modele rozwoju przedsiębiorczości - uwłaszczenie obywateli, konkurencja w zakresie świdczonych usług, tworzenie przedsiębiorstw działających z poczuciem misji, przedsiębiorstwa o charakterze komercyjnym. |
T-W-6 | Narzędzia sterowania rozwojem przedsiębiorczości - budowa strategii na poziomie gminy, instrumentarium decyzyjne, metody monitorowania, ewaluacja, benchmarking. |
T-W-4 | Modele rozwoju przedsiębiorczości - przedsiębiorstwa wprowadzające na rynek produkty i usługi o charakterze innowacji, konsorcja i praca zespołowa przedsiębiorstw, przedsiębiorstwa ukierunkowane na wykorzystanie lokalnych zasobów surowcowych. |
T-A-3 | Działalność biznesowa - produkt, klient, zasoby jako czynniki sukcesu. |
T-A-5 | Kultura organizacji przedsiębiorczej - indywidualizm, działanie kolektywne. |
T-A-6 | Wzrost potencjału przedsiębiorstwa - promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia, rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, aktywizacja regionu, upowszechnienie kształcenia ustawicznego. |
T-A-7 | Rozwiazania pomocowe w obszarze rozwoju przedsiębiorczości lokalnej - polityka państwa w zakresie regulacji prawnych, wspieranie rynku pracy, integracja społeczna, aktywizacja zawodowa. |
T-A-1 | Istota i znaczenie przedsiębiorczości. |
T-A-2 | Cechy charakterologiczne jednostki jako zasadniczy czynnik przedsiębiorczości. |
T-A-4 | Obszary przedsiębiorczości - procedura zakładania własnego przedsiębiorstwa, prawo pracy, podatki w biznesie. |
T-A-8 | Specjalne fundusze finansowe - Europejski Fundusz Społeczny, Program Operacyjny Kapitał Ludzki. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające - wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metody aktywizujace - dyskusja dydaktyczna panelowa. |
M-3 | Metody praktyczne - metoda projektów. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów i ćwiczeń. |
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie definiuje podstawowe zagadnienia w przedmiocie. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |